Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Startup Apps.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt Apps.pl.

 

Apps.pl to nowy serwis www oraz aplikacja desktopowa, które umożliwiają automatyczne pobieranie, instalowanie oraz aktualizacje oprogramowania na komputerze za pomocą jednego kliknięcia.

 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

 

Bardzo sympatyczna i prosta w użyciu aplikacja do zarządzania oprogramowaniem. Na pewno przydatna dla osób, które same muszą zadbać o oprogramowanie do swojego komputera (nie mają pod ręką pomocy w postaci zawsze usłużnego administratora), a nie mają czasu i wiedzy, by robić to samemu.

Lekka grafika, prosta funkcjonalność – wszystko pięknie, tylko jedna rzecz mnie nurtuje – model biznesowy. Reklama? Jeśli miałbym oceniać Apps jako projekt non profit, ułatwiający życie ludziom – brawo. Ale jak na tym zarobić?

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego Ventures Hub

 

Osobiście uważam, że to bardzo fajny serwis. Grafika jest przejrzysta i łatwo się odnaleźć na serwisie. Na bieżąco dodawane są nowe programy, co powinno wpływać na wzrost liczby użytkowników oraz pobrań. Powstaje jednak pytanie jak serwis będzie na siebie zarabiał. Po okresie testowym użytkownicy będą musieli wykupić konto Premium do aktualizacji programów i wówczas zaczną szukać innycy, bezpłatnych rozwiązań.

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Bardzo ciekawy pomysł. Sama baza darmowego softu wprawdzie nie jest oryginalnym pomysłem, ale aplikacja zarządzająca bezpłatnymi aktualizacjami wydaje się być czymś zupełnie nowym. Na uwagę zasługuje również bardzo przejrzysty interfejs i jasny podział na kategorie – bez trudu można znaleźć najpopularniejsze bezpłatne aplikacje. Wydaje się, że start spodobał się również wielu użytkownikom facebooka ;-). Na razie trudno domyśleć się jaki jest model biznesowy tego przedsięwzięcia – domyślam się, że projektodawcy będą zmierzać w kierunku ad supported lub twisted freemium. Ciekawy jestem dalszego rozwoju serwisu.

 

Arkadiusz Hajduk, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedupGroup

 

Prosty pomysł – narzędzie obecne na innych systemach operacyjnych, którego brakuje na Windows. Mam jednak wiele wątpliwości już na starcie. Kto jest potencjalnym klientem serwisu i ile jest w stanie za to zapłacić? Jak trudno będzie skłonić producentów oprogramowania do współpracy? Czy serwis będzie w stanie zdobyć wystarczającą ilość użytkowników (lub rozpocząć jakąś strategiczną współpracę), która pozwoli mu przetrwać do następnej wiosny?

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure

 

Nie za bardzo rozumiem, za co miałbym płacić w przypadku tego projektu. Większość programów albo aktualizuje się sama albo proponuje aktualizację w przypadku pojawienia się nowej wersji. Mówienie, że instalowanie update’ów stanowi dla użytkowników problem, wydaje mi się być zaklinaniem rynku.

 

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Dobrze przemyślane, użyteczne narzędzie choć na rynku jest od dość dawna kilka podobnych rozwiązań np. w ramach Legalne.info. Problemem jest zarabianie na tym projekcie – użytkownik raczej nie zapłaci w przyszłości za sam program. Pozostają zatem wpływy reklamowe, które generować można dzięki np. podmianie defaultowej wyszukiwarki przy instalacji oprogramowania. Warto też pomyśleć o cross sellingu oprogramowania innych firm, które również można by instalować razem z apps.pl. Bardzo podoba mi się również prosta i przejrzysta szata graficzna serwisu.

 



Zebrał Grzegorz Marynowicz

Przeczytaj recenzje innych projektów:

– eSpoleczni.pl pod lupą ekspertów

– eWnioski.pl pod lupą ekspertów

– Shuu.pl pod lupą ekspertów

– AdManago.pl pod lupą ekspertów

– FashionStyle.pl pod lupą ekspertów

Sylwetki ekspertów:


Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Adam 1 lis 2010 (11:27)

słabo zrobione, nikt z tego nie skorzysta