Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

135 tys. zł za domenę – będzie nowy rekord?

Znamy już pierwsze domeny, które zostaną wystawione na sprzedaż podczas spotkania Meetdomainers. 14 października 2011 roku już po raz piąty osoby związane z branżą domen spotkają się, aby powalczyć o ciekawe adresy internetowe.

Właściciele ciekawych adresów, dla których chcą znaleźć kupca, wciąż mogą zgłaszać swoje propozycje. Z dotychczasowych aplikacji do najciekawszych należą domeny:  ogrodnictwo.pl, eksport.pl i doradcy.com. Na sprzedaż zostaną wystawione także: hotels.pl, drinki.pl, modnie.pl, prawo.biz. Inwestorzy z mniejszym kapitałem będą mogli wylicytować takie adresy jak: randka.com.pl, fortepiany.com, chrupki.com czy boks.com.pl.
 

                                        opracowanie własne, źródło Meetdomainers

Dwa lata temu najdroższa domena – lekarze.pl – sprzedana na aukcji w Warszawie kosztowała 135 tysięcy złotych. Rok temu w Sopocie komplet startup.pl i start-up.pl został wylicytowany za 44 tysiące złotych. W sumie na trzech aukcjach w Polsce udało się sprzedać domeny za blisko 700 tysięcy złotych.

Oprócz aukcji domen organizatorzy proponują między innymi warsztaty „Negocjacje przy sprzedaży domen” oraz sesję poświęconą alternatywnym formom inwestowania wolnych środków finansowych. Na MeetDomainers nie zabraknie przedstawicieli organizacji, które rozdają karty na polskim i międzynarodowym rynku domen: będzie NASK (rejestr domen .pl), Aftermarket.pl (największa giełda domen w Polsce), Sedo czy NameDrive (potentaci na międzynarodowym rynku parkowania domen).

Komentuje Daniel Dryzek, organizator spotkania

Cieszy nas duże zainteresowanie właścicieli domen, o czym świadczy liczba zgłoszeń. Na uwagę zasługuje także jakość nadsyłanych do sprzedaży adresów.  Wśród czterdziestu domen licytacje tylko dwóch rozpoczną się z ceną wyższą niż 1 PLN (hotels.pl 150 tysięcy PLN, ogrodnictwo.pl 30 tysięcy PLN). Na liście domen „od złotówki” są między innymi drinki.pl, doradcy.com, gadżety.pl, instruktorzy.pl, modnie.pl, tadeusz.pl czy wyprzedaże.pl. Licytować będzie można zarówno na miejscu, w Polonia Palace Hotel w Warszawie, jak również przez internet za pośrednictwem Aftermarket.pl.

– 13 530 zł za najdroższą domenę lipca

– Jak zarabiać na domenach?

Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
SlumdogMillionaire 19 paź 2011 (02:13)

Cieniusko wyszlo, oj cieniusko. Bylo kilka zaskoczen, ale raczej negatywnych niz pozytywnych.
Przede wszystkim, domeny byly duzo slabsze niz w latach poprzednich. Po drugie: znow pokazalo sie, ze domeniarstwo w Polsce lezy w powijakach. Zainteresowanie klientow koncowych jest znikome. Widac to bylo, chocby po przebiegu aukcji, gdzie walczyli w wiekszosci inwestorzy, a nie klienci koncowi. Nie ma niestety zadnej kampani reklamowej, ktora uswiadomilaby klientow, ze domeny mozna kupic. Wielu z nich sadzi, ze jesli "zajeta" to juz nic sie nie da zrobic. Kto jednak mialby taka kampanie zbudowac? Drobni inwestorzy? :D:D Oczywiscie, ze nie. Powinny wziac to na siebie, podmioty ktore rejestruja domeny, czy pobieraja oplaty za obrot nimi. Michal Pleban kiedys zapowiadal, ze AM wprowadzi jakas kampanie, ktora sciagnie klientow koncowych. Mialem chyba nosa, ze w to nie uwierzylem, bo do dzis sie to nie wydarzylo. W obecnej chwili, poza nielicznymi przypadkami, to obrot domenami wyglada jak banka inwestycyjna.
Moze w przyszlym roku bedzie lepiej, choc zarysowuje sie tendencja spadkowa.