Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak założyć bar kanapkowy?

O tym czy sprzedaż kanapek jest dobrym pomysłem na biznes, potrzebnym kapitale początkowym, niezbędnym sprzęcie oraz czynnikach decydujących o powodzeniu w tym biznesie opowiada Łukasz Borek, przedstawiciel firmy Canappka.

Jaką trzeba mieć infrastrukturę aby rozpocząć ten biznes? 

Rozpoczynając kanapkowy biznes niezbędny jest lokal z zapleczem i dostępem z tyłu. Oczywiście miejsce to musi być odpowiednio wyposażone. Najważniejszymi elementami zaplecza kuchennego firmy zajmującej się wytwarzaniem i sprzedażą kanapek są: piec konwekcyjno parowy do wypieku pieczywa, piec mikrofalowy, lodówki, zamrażalki, lady chłodnicze oraz lady sprzedażowe. Do tego dochodzi oczywiście pozostały drobny sprzęt.

Z jakimi kosztami wiąże się uruchomienie takiego biznesu?

Koszt uruchomienia lokalu, w którym sprzedawane będą kanapki zależy od wielu czynników. Istotny jest np. stan pomieszczenia, w którym chcemy rozpocząć działalność. Znaczący koszt wiąże się z dostosowaniem lokalu do wymogów ustawy i sanepidu dotyczących lokali gastronomicznych z pełną kuchnią(czyli takich z obróbką warzyw, jaj, mięsa itd.). Według naszych szacunków cała inwestycja od A do Z kosztuje od 150 tys. zł do 300tys zł w zależności od stanu danego punktu. 

Jak wygląda cały proces logistyczny? Gdzie kanapki są robione i jak następnie sprzedawane?

Kanapki robione są codziennie rano na zapleczu kuchennym przynależnym do lokalu. Sprzedajemy jest w lokalu z opcją na miejscu lub na wynos. Dodatkowo w naszej ofercie mamy możliwość dostarczania kanapek na telefon. Ponadto prowadzimy także usługi cateringowe dla firm i instytucji. Nie sprzedajemy kanapek za pośrednictwem automatów vendingowych, gdyż są to zbyt świeże produkty. 

foto: strona główna firmy Canappka

Czy transport kanapek wymaga specjalnych warunków?

Zwykła dostawa wymaga jedynie torby termoizolacyjnej. Natomiast transport kanapek pomiędzy lokalem pełnym a lokalem typu express wiąże się z koniecznością zakupu samochodu chłodni.

Czy trudno dostać się z kanapkami do biurowców? z doświadczenia wiem, że procedury bezpieczeństwa są tam bardzo uciążliwe. 

To zależy od polityki przyjętej przez zarządców danych obiektów. Jeśli biurowiec posiada własną stołówkę lub inny punkt gastronomiczny wówczas raczej nie zgadzają się na wizytę „pana kanapki”. 

Zapewne trudno jest codziennie sprzedać wszystkie wytworzone kanapki. Co się dzieje z kanapkami, które nie zostały sprzedane? 

Kanapki zrobione o 7 rano mają termin ważności do 12. Kanapki wytworzone o 12 sprzedajemy maksymalnie 18. W naszym przypadku praktycznie nie mamy nadprodukcji. Większość kanapek robimy na bieżąco w zależności od wymagań naszych klientów (bez masła, bez pomidora, z dodatkowym kurczakiem, z dodatkowym serem itp.). Jeśli zostają nam pojedyncze sztuki to zabierają je pracownicy na kolację:-)  

Kto jest najlepszym klientem na takie usługi?

Naszymi klientami są przede wszystkim ludzie ceniący sobie zdrowy styl życia. Są to głównie pracownicy biur, instytucji państwowych, banków a także coraz liczniejsza grupa studentów. Podkreślamy brak konserwantów w naszych produktach oraz wygodę jaką daje możliwość spokojnego zjedzenia śniadania poza domem. Dziennie średnio sprzedajemy 1-2 tys. kanapek.

Oferujecie także franczyzę. Ile musi zainwestować potencjalny zainteresowany i co otrzymuje w zamian?

Aby przystąpić do naszej sieci franczyzobiorca powinien posiadać odpowiedni lokal min. 80 m2, usytuowany w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego i kołowego w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców. Adaptacja i wyposażenie lokalu to koszt ok 180 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna franczyzobiorcy wynosi 20 tyś zł. Wydatek ten pokrywa koszt pierwszych materiałów marketingowych przekazywanych franczyzobiorcy (w loga zew i wew lokalu, plakaty wizualizacyjne, ubiór dla personelu, ulotki dowozowe, cateringowe, etykiety itp.). włączenie do systemu sprzedaży poprzez karty sytego klienta, systemu IT i księgowo sprzedażowy z wgranymi recepturami wszystkich potraw oraz modułem magazynowym, szkolenie ok 3-4 tygodniowego franczyzobiorcy i jego załogi w jednym z działających lokali oraz doradzwo przy aranżacji i wykończeniu wnętrza placówki. Od franczyzobiorcy pobierana jest także opłata bieżąca w wysokości 4 proc. przychodów oraz 2 proc. od obrotu na marketing. 

Gdyby miał Pan wskazać najważniejsze czynniki decydujące o powodzeniu w tym biznesie byłyby to?

Jak już powiedziałem w tym biznesie bardzo ważna jest jego lokalizacja. Oczywiście nie obejdziemy się bez szerokiej oferty. Klientowi zależy także na szybkiej obsłudze oraz jakości i świeżości kupowanych kanapek. Nie odniesiemy sukcesu bez regularnego dostosowywania się do zmieniających się oczekiwań klientów. 

Dziękuję za rozmowę.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
zmniejszaj koszty, inwestuj... 29 maj 2014 (23:57)

Biznes jak życie, wieczne wybory, zacznij od najważniejszego http://www.ofertybankow.com.pl/kontafirmowe/ zwiększ swoje możliwości http://www.ofertybankow.com.pl/kredytyhipotecznedlafirm/