Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

E-sklep: 12 przykładów jak poprawić sprzedaż

Sposób, w jaki zaprezentujesz na stronie internetowej swój produkt bądź usługę ma zasadnicze znaczenie dla jego sukcesu. W internecie, jak nigdzie indziej, niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby było ono pozytywne i przyciągało uwagę odbiorców. 

Pamiętaj, że jeśli już przyciągniesz uwagę internautów, będziesz mieć zaledwie kilka sekund na prezentację swojego produktu. Jeśli potencjalni klienci nie zrozumieją, co im oferujesz albo w jaki sposób to działa – bardzo szybko stracą zainteresowanie. Dlatego musisz jasno pokazać, że Twój produkt jest tym, czego oczekuje odbiorca i że dodaje konkretną wartość do jego życia. Właśnie do tego celu służy odpowiednie skonstruowanie strony produktu, co z kolei realnie przekłada się na większą sprzedaż. Jeżeli odpowiednio wyeksponujesz wyjątkowość swojej oferty, nie będziesz musiał dłużej martwić się o swoje zyski. Poniżej omówiliśmy różne aspekty prezentacji produktu i podaliśmy konkretne przykłady, abyś mógł zobaczyć, w jaki sposób można z nich skorzystać.

Oto 12 sposobów na ulepszenie strony produktu:

1. Zaskocz użytkowników

Doskonałym sposobem, aby przyciągnąć uwagę jest zastosowanie efektu zaskoczenia. Poprzez elementy wizualne zaoferuj odwiedzającym Twoją stronę coś, czego się nie spodziewają. 

http://www.nike.com/runningfeatures/static/features/

Taki zabieg zastosowała firma Nike prezentując buty do biegania w formie przypominającej skrzydła motyla i z obietnicą „Super Natural Ride”. Skojarzenie ma przywodzić na myśl naturę, ekologię, a także różnorodność – poprzez zastosowanie bogatej kolorystyki. Opisana wizualizacja jest atrakcyjna i skutecznie przyciąga uwagę. A przez swą nie oczywistość niemal zmusza do ponownego spojrzenia na nią skutecznie przyciągając wzrok. 

2. Każdy uwielbia dobry humor

Istnieją produkty, które są łatwe do promowania – na przykład ze względu na swój wygląd, popularność bądź unikatowość. Zdarzają się jednak i takie, które są znacznie mniej sprzyjające dla zastosowania skutecznego marketingu i wymagają bardziej kreatywnego podejścia. 

http://www.evian.com/en_US

Jednym z takich przykładów jest marka wody mineralnej Evian. W jaki sposób przyciągnąć uwagę reklamując zwykłą wodę? Twórcy promocji marki dość łatwo z tego wybrnęli. Powiązali produkt z hasłem reklamowym, a następnie „przetłumaczyli” go na wizualny slogan, będący trzonem kampanii – oczywiście okraszając całą kampanię dużą dawką świetnego humoru. 

3. Dokładny opis

Sposób przedstawienia produktu jest kluczowy dla pierwszego wrażenia. Warto pamiętać, że bardziej dokładnego wyjaśnienia wymagają w szczególności nowe produkty wprowadzane na rynek oraz usługi online.

http://tickera.com/

Ciekawym przykładem dokładnego opisania produktu w przejrzysty sposób jest – mogący się wydawać na pierwszy rzut oka dość abstrakcyjnym – serwis biletowy Tickera. Twórcy tej usługi rozpoznali potrzebę dokładnego wyjaśnienia, o co chodzi w ich systemie. Strona główna jest prosta i intuicyjna, koncentruje się na produkcie oraz jego głównych funkcjach, dzięki czemu każdy odwiedzający dokładnie wie, czego może oczekiwać od prezentowanej usługi. 

4. Szczegółowe informacje na temat produktu

W celu podjęcia decyzji o zakupie zdarza się, że użytkownik musi poznać szczegóły dotyczące produktu. Szczegółowe informacje można przedstawić w ciekawej formie, na przykład jako listę funkcji, charakterystycznych cech czy specyfikacji technicznych. Jeżeli Twój produkt wymaga tego typu informacji, upewnij się, że ludzie nie muszą odchodzić z Twojej strony, aby znaleźć informacje na jego temat. 

http://www.viking-garden.com/VIKING-products/Lawn-mowers/Battery-powered-mowers/22089-1512/MA-339-C.aspx

Atrakcyjne szczegółowe opisy przedstawia firma Viking na swojej stronie dotyczącej kosiarek. Pierwsze wrażenie po wejściu na stronę produktu to uporządkowanie i przejrzystość. Bardziej szczegółowe informacje (jak dane techniczne czy też rozbudowane opisy urządzenia) posegregowane zostały i umieszczone w oddzielnych zakładkach. 

5. Wyjaśnij działanie produktu

Podobnym elementem do opisu produktu umieszczonego na Twojej stronie jest wyjaśnienie, w jaki sposób on działa. Najprostszym zabiegiem jest wówczas pokazanie produktu w akcji. 

https://squareup.com/

Square to idealny przykład odpowiedniego zaprezentowania produktu – zilustrowania tego, czym jest i jak działa. Obraz w wysokiej rozdzielczości dokładnie przedstawia, jak proste może być przetwarzanie informacji z karty kredytowej opierające się na telefonie komórkowym. Wszystko, co jest przy tym potrzebne to czytnik kart Square, iPhone oraz odpowiednia aplikacja. 

6. Cechy produktu

Niezależnie od tego, co sprzedajesz, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że co najmniej jeden inny przedsiębiorca posiada podobny produkt. Powinieneś więc przekonać ludzi, że Twoja oferta jest lepsza. W tym celu skup się na funkcjach produktu, w szczególności tych, które są najbardziej istotne i niezbędne dla Twojej grupy docelowej. 

http://www.htc.com/us/smartphones/htc-wp-8x-att/

W zasadzie wszystkie dostępne na rynku smartfony posiadają te same funkcje, czego przykładem jest wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie wiadomości czy łączenie się z Internetem. Zamiast umieszczania na stronie WWW listy rzeczy, które może wykonać każdy smartfon, HTC skoncentrował się na specjalnych funkcjach swojego produktu, jakie zostały wyselekcjonowane w trosce o grupę docelową – są to kamera i wysokiej jakości dźwięk. 

7. Przekonuj faktami

Ważne dla zwiększenia sprzedaży mogą być informacje takie, jak konkretne fakty i zalety produktu. Coraz częściej bowiem klienci podejmują racjonalne decyzje w oparciu o informacje (szczególnie w przypadku zakupu droższych rzeczy). Odpowiednio przedstawione fakty nie tylko odpowiadają na pytania, jakie mogą się pojawić u potencjalnych klientów, ale też sprawiają, że ludzie są bardziej pewni swojej decyzji. 

http://www.porsche.com/usa/models/911/911-carrera/

Rzeczowe fakty są doskonałym sposobem, aby podkreślić zalety danego produktu, o czym przekonuje producent piwa Heineken, przedstawiając je na swojej stronie w wyrafinowanym stylu. Świetne żonglowanie wyselekcjonowanymi faktami możemy również zaobserwować na stronie sportowych samochodów Porshe. Doskonałe wizualizacje połączone z kilkoma konkretnymi informacjami wzmacniają emocje, takie jak poczucie prędkości, precyzji, podniecenia, niezależności i luksusu. 

8. Unikalny copywriting

Nigdy nie lekceważ copywritingu na stronie produktowej. Dzięki niemu bowiem możesz dowolnie kształtować swój produkt, na przykład poprzez odpowiedni dobór słów, interpunkcję, a nawet rodzaj i wielkość czcionki. Należy również zadbać, aby treść na stronie była unikalna i kreatywna – kopiowanie zostaw innym. 

http://www.apple.com/

Ciekawym sposobem w zakresie zastosowania copywritingu jest zabawa słowami w formie kalamburów. Bardzo skutecznie robi to firma Apple. Promując iPad 3 z rewolucyjnym wyświetlaczem, Apple skupiło się na określeniu swojego produktu jednym, ale za to jakże wymownym, słowem – „Resolutionary”. Podkreśla ono wysoką jakość i wyjątkowość promowanego tabletu. 

9. Duże zdjęcia wysokiej jakości

Staraj się używać zdjęć do promowania produktów w swojej witrynie. Zadbaj jednak, aby były to grafiki wysokiej rozdzielczości i odpowiednio duże – dzięki temu skutecznie przyciągną uwagę odbiorców. 

http://www.burton.co.uk

Jeżeli tylko znajdziesz miejsce, warto zastosować duże zdjęcia, które pokażą Twój produkt z różnych stron. Dzięki temu klient uzyska wrażenie niemal fizycznego poczucia jego jakości. Możesz również zastosować modalne okno, tzw. Lightbox, który widoczny jest na przykład w witrynie sklepu Burton. 

10. Znaczenie buttona „Kup teraz”

Przycisk „Kup teraz” jest niezwykle ważnym elementem każdego sklepu online. Projektując ten button warto skupić się na jego wielkości, kolorystyce i tekście. Najlepiej umieścić go w górnej części strony – dzięki temu zabiegowi będzie lepiej widoczny. Dobierając kolorystykę, powinieneś dopasować ją odpowiednio do designu witryny, a niekiedy również do jej geolokalizacji. Niektóre kolory są bowiem inaczej odbierane w różnych kulturach. 

http://www.amazon.com

Różnice w zastosowaniu przycisku „Kup teraz” można zauważyć na stronach Amazon – amerykański Amazon.com i brytyjski Amazon.co.uk różnią się między sobą, ponieważ zostały przystosowane do skonkretyzowanych kulturowo odbiorców. 

11. Wzmacniaj zaufanie klientów

Do podjęcia decyzji o zakupie zachęcają elementy wzmacniające zaufanie klientów. Są to na przykład: umieszczenie informacji o bezpiecznych płatnościach ze wskazaniem znanej marki takiej jak PayPal, ikony obsługiwanych kart kredytowych czy gwarancja zwrotu pieniędzy. 

http://www.bestbuy.com/site/index.jsp

Pamiętaj, że najlepiej do internautów przemawiają informacje (tekst) połączone z ich wizualizacją (grafika, obraz). Dlatego bardziej wiarygodna będzie informacja tekstowa z dodatkowymi ikonami (przykładowo: ukazanie możliwości płatności za pomocą kart kredytowych lub certyfikatów) niż sam tekst. 

12. Co jeszcze jest ważne?

Podane wyżej przykłady oczywiście nie wyczerpują omawianego tematu w 100%. Warto dodatkowo skupić się na wielu innych, niekiedy równie ważnych elementach, takich jak polecane produkty, darmowa przesyłka czy odpowiednio wygenerowany schowek. Pamiętaj, że nie każdy prezentowany w tym artykule sposób może okazać się odpowiedni dla Twojej strony czy Twojego produktu. Są to jednak ciekawe przykłady, które możesz zmodyfikować w taki sposób, aby dopasować je do własnych celów. 

Które sposoby na ulepszenie strony produktu pasują do Twojej witryny? Może masz własne sprawdzone sposoby na skuteczny web design i marketing proponowanych produktów? W komentarzach poniżej możesz podzielić się z nami swoimi opiniami i spostrzeżeniami.

Piotr Wolniewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
antySyn 20 lut 2014 (22:51)

SYNERGIA - naganiacze czy kto ?