Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up na dywaniku: oceniamy Wpseo.pl

Nasza od początku spotkała się dużym zainteresowaniem branży SEO. Sprzedaż narzędzia rozpoczęła się już przed jej oficjalnym debiutem – mówią twórcy platformy Wpseo.pl. Dziś analizujemy ten projekt w ramach cyklu „Start-up na dywaniku”.

Dla kogo przeznaczony jest Wasz projekt i jaką potrzebę zaspokaja?

Projekt skierowany jest przede wszystkim do odbiorców zawodowo zajmujących się pozycjonowaniem stron www i zarządzaniem zapleczem SEO. Mogą z niego korzystać również klienci, którym zależy na odpowiedniej optymalizacji strony pod kontem SEO już na etapie wyboru hostingu, który umożliwi szybką i sprawniejszą pracę nad pozycjonowaniem w przyszłości. Narzędzie WPSEO poprzez możliwość zarządzania stronami działającymi w oparciu o system CMS WordPress z jednego panelu administracyjnego oraz wykonywanie zaledwie jednym lub dwoma kliknięciami wielu skomplikowanych, masowych czynności, pozwala znacznie zoptymalizować koszty działalności związane z obsługą stron zapleczowych. 

Proszę powiedzieć coś o doświadczeniu i wcześniejszych aktywnościach twórców projektu? 

Łukasz Chempiński, Bartosz Olejniczak oraz Wojciech Macur posiadają doświadczenie w branży IT w zakresie: administrowania serwerami oraz pozycjonowania stron www. Od 2006 roku pracują w firmach hostingowych i pozycjonerskich na różnych stanowiskach począwszy od pracy etatowej, a skończywszy na własnej działalności gospodarczej. Są również czynnymi administratorami systemu Linux.

Czy istnieją już podobne projekty w Polsce, jeśli tak to jakie?

W chwili obecnej na polskim rynku nie jest dostępne żadne narzędzie, umożliwiające zarządzanie stronami opartymi na systemie CMS WordPress z jednego panelu administracyjnego oraz tak dalece usprawniające prace przy monitorowaniu zaplecza SEO. Brak również ofert spełniających najwyższe wymagania w zakresie parametrów technicznych hostingu, przyczyniających się do efektywniejszego pozycjonowania stron internetowych. Usługa jest sprzedawana w modelu SaaS co sprawia, że troska o kwestie związane z bezpieczeństwem, aktualizacją oraz administracją leży po stronie usługodawcy.   

Czy na zachodzie funkcjonują takie projekty i czy cieszą się popularnością? 

Istnieje wiele narzędzi będących zwykle jedynie pluginem, umożliwiającym wykonywanie czynności na WordPressach z jednego miejsca. Są to np.: Manage WP, WP remote, Infinite WP, Worpit, czy CMS Commander. Żadne z tych narzędzi jednak nie daje tak rozbudowanych funkcji jak WPSEO np. możliwości zamówienia profesjonalnych tekstów do zaplecza i zaplanowania ich postowania zaledwie dwoma kliknięciami, wbudowanej bazy estetycznych skórek klasy Premium, czy rozbudowanego systemu raportowania wprost na skrzynkę mailową o ważnych dla pozycjonowania wydarzeniach. Wymienione wtyczki nie są również zintegrowane z żadną platformą hostingową, która wpływałaby na poprawę efektów pozycjonowania.   

Jaki jest model biznesowy serwisu?

Narzędzie działa w oparciu o system opłat abonamentowych. Możliwe jest rozliczenie za korzystanie z narzędzia w ujęciu miesięcznym lub rocznym. Aktualnie rozpoczęte zostały również działania zmierzające do nawiązania współpracy z agencjami interaktywnymi, PR, reklamowymi, domami mediowymi, a także producentami sklepów internetowych, którzy docelowo staliby się resellerami, oferując swoim klientom narzędzie i tym samym poszerzając swoją własną ofertę o możliwość świadczenia usług SEO. W takim wypadku sprzedaż narzędzia WPSEO następować będzie również pod szyldem Partnerów, z którymi nawiązana zostanie współpraca. 

Jakimi metodami chcecie dotrzeć do klientów?

Usługa będąc odpowiedzią na dotychczasowe zapotrzebowanie branży SEO spotkała się od samego jej wprowadzenia na rynek z ogromnym zainteresowaniem odbiorców. Z uwagi na fakt, iż sprzedaż narzędzia rozpoczęła się już przed jej oficjalnym debiutem część działań, których celem jest możliwie jak najbardziej precyzyjne dotarcie do klientów została już wdrożona, a systematycznie dołączane są kolejne. Są to między innymi: 

– aktywne prowadzenie firmowego bloga o charakterze eksperckim, na którym już pojawiają się materiały szkoleniowe dotyczące wykorzystania narzędzia, umożliwiające osobom początkującym swobodne tworzenie efektywnego zaplecza.

– notatki prasowe o wszelkich zmianach, aktualizacjach, usprawnieniach, podpisanych umowach z większymi Klientami oraz wszelkich ważnych z punktu widzenia środowiska odbiorcy wydarzeniach,

– konferencje lub udział w seminariach na temat nowych technologii w branży IT, w dziedzinach e-marketingu, a także e-PR oraz nowych rozwiązań usprawniających pracę w tych obszarach. Planowany jest również cykl darmowych szkoleń w największych polskich miastach, na których omawiane będą wszystkie możliwości narzędzia oraz praktyczne case study. Osoby, które zechcą wziąć udział w szkoleniu mogą już zgłaszać swój akces, wysyłając e-mail na adres: [email protected] wpisując nazwę miasta, a w temacie hasło: „szkolenie”.

– rozmowy z ekspertami i pracownikami firmy,-wszelkie formy reklamy outdoorowej – tradycyjnej,

Opracowując procedury handlowe skupiono się oprócz działań stanowiących wsparcie marketingowe na realizacji założonych planów poprzez aktywne pozyskiwanie klientów oraz program partnerski, gwarantujący polecającemu korzyści finansowe w przypadku sprzedaży narzędzia WPSEO. 

Jakie macie krótko i długoterminowe cele?

W najbliższym czasie planujemy możliwie jak najszerzej poinformować rynek polski o narzędziu WPSEO oraz Innowacyjnym Hostingu SEO, a także dostosować naszą ofertę w taki sposób, by możliwie jak najprecyzyjniej spełniała oczekiwania wszystkich osób zajmujących się pozycjonowaniem stron www. Zależy nam na tym, by nasze rozwiązania stale rozwijały się w kierunku jaki narzucają nam nasi Klienci.

Z tego też powodu starannie analizujemy wszystkie uwagi, opinie oraz sugestie, a także w każdej chwili służymy radą i wsparciem ze strony doświadczonych specjalistów. Narzędzia są przez nas stale rozwijane tak, by nadążały za zmianami w dziedzinie IT oraz SEO. W ciągu najbliższego miesiąca planowane są działania zmierzające do wejścia z produktem na rynki zagraniczne.  W najbliższym czasie planujemy również stworzenie kilku dodatkowych rozwiązań ułatwiających pracę osobom zawodowo zajmującym się e-marketingiem.

Projekty ocenia Marcin Jan Fejfer, analityk inwestycyjny Speedupgroup

Trudno ocenić rynek

Projekt rozwiązuje ważny problem firm specjalizujących się w SEO i z tego co wiem spotkało się z nie najgorszym odzewem branży. Zarówno strona jak i aplikacja robią dobre wrażenie, a zespół ma doświadczenie. Nie podjąłbym się jednak oceny tego czy dobrze spełnia wymagania pozycjonerów – pewnie całkiem nieźle skoro zdobywa kolejnych klientów. Podejrzewam, że największą trudność na ten moment stanowić będzie dla zespołu dostrojenie modelu biznesowego. Mniejsze agencje mogą nie być zainteresowane z powodu kosztów, większe natomiast dotąd radziły sobie same i pewnie będą wolały nadal korzystać z własnych, mniej wysublimowanych narzędzi.

Trudno natomiast ocenić czy rynek tych średnich jest wystarczająco duży. Myślę, że w Polsce tak nie jest. Prawdopodobnie też dla użytkowników zagranicznych ceny pakietów będą przystępniejsze i dlatego uważam, że należy aplikację doszlifować w kraju i szybko rozpocząć ekspansję na inne rynki. Przyda się z pewnością analiza kohort, która pozwoli przetestować jakie promocje, okresy próbne, ceny i pakiety są najodpowiedniejsze. Warto testować od razu użytkowników zagranicznych.

W przypadku WPSEO trudno mówić o możliwości wybudowania „trwałej wartości” firmy. A to stanowi o możliwości późniejszego upłynnienia udziałów z zyskiem. Wiele zależy tutaj od Google. Być może za 12-16 miesięcy pojawią się kolejne zmiany po których pozycjonerzy zaczną odchodzić od budowy zapleczy. Jest to ryzyko, które weźmie pod uwagę każdy potencjalny inwestor. Dlatego cel to moim zdaniem szybkie wyjście za granicę i monetyzowanie biznesu jak szybko to możliwe..

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
MnMs 19 cze 2019 (10:39)

Oprócz nie działających funkcji i braku odpowiedzi na pytania klientów dochodzi to, że co miesiąc trzeba się prosić w tej firmie o fakturę VAT, którą dostarczają z opóźnieniem. Natomiast ponaglenia o płatności za proformę przesyłają z wielką starannością. Takiego braku poszanowania do klienta dawno nie spotkałem. Projekt wygląda na porzucony z brakiem możliwości kontaktu z administratorem. Nawet niektórych słów w panelu nigdy nie przetłumaczony. Trzeba w końcu się zebrać i uciekać, a szkoda bo projekt był na prawdę ciekawy i dość skuteczny.