Start-up na dywaniku: oceniamy Wpseo.pl
Nasza od początku spotkała się dużym zainteresowaniem branży SEO. Sprzedaż narzędzia rozpoczęła się już przed jej oficjalnym debiutem – mówią twórcy platformy Wpseo.pl. Dziś analizujemy ten projekt w ramach cyklu „Start-up na dywaniku”.
Dla kogo przeznaczony jest Wasz projekt i jaką potrzebę zaspokaja?
Projekt skierowany jest przede wszystkim do odbiorców zawodowo zajmujących się pozycjonowaniem stron www i zarządzaniem zapleczem SEO. Mogą z niego korzystać również klienci, którym zależy na odpowiedniej optymalizacji strony pod kontem SEO już na etapie wyboru hostingu, który umożliwi szybką i sprawniejszą pracę nad pozycjonowaniem w przyszłości. Narzędzie WPSEO poprzez możliwość zarządzania stronami działającymi w oparciu o system CMS WordPress z jednego panelu administracyjnego oraz wykonywanie zaledwie jednym lub dwoma kliknięciami wielu skomplikowanych, masowych czynności, pozwala znacznie zoptymalizować koszty działalności związane z obsługą stron zapleczowych.
Proszę powiedzieć coś o doświadczeniu i wcześniejszych aktywnościach twórców projektu?
Łukasz Chempiński, Bartosz Olejniczak oraz Wojciech Macur posiadają doświadczenie w branży IT w zakresie: administrowania serwerami oraz pozycjonowania stron www. Od 2006 roku pracują w firmach hostingowych i pozycjonerskich na różnych stanowiskach począwszy od pracy etatowej, a skończywszy na własnej działalności gospodarczej. Są również czynnymi administratorami systemu Linux.
Czy istnieją już podobne projekty w Polsce, jeśli tak to jakie?
W chwili obecnej na polskim rynku nie jest dostępne żadne narzędzie, umożliwiające zarządzanie stronami opartymi na systemie CMS WordPress z jednego panelu administracyjnego oraz tak dalece usprawniające prace przy monitorowaniu zaplecza SEO. Brak również ofert spełniających najwyższe wymagania w zakresie parametrów technicznych hostingu, przyczyniających się do efektywniejszego pozycjonowania stron internetowych. Usługa jest sprzedawana w modelu SaaS co sprawia, że troska o kwestie związane z bezpieczeństwem, aktualizacją oraz administracją leży po stronie usługodawcy.
Czy na zachodzie funkcjonują takie projekty i czy cieszą się popularnością?
Istnieje wiele narzędzi będących zwykle jedynie pluginem, umożliwiającym wykonywanie czynności na WordPressach z jednego miejsca. Są to np.: Manage WP, WP remote, Infinite WP, Worpit, czy CMS Commander. Żadne z tych narzędzi jednak nie daje tak rozbudowanych funkcji jak WPSEO np. możliwości zamówienia profesjonalnych tekstów do zaplecza i zaplanowania ich postowania zaledwie dwoma kliknięciami, wbudowanej bazy estetycznych skórek klasy Premium, czy rozbudowanego systemu raportowania wprost na skrzynkę mailową o ważnych dla pozycjonowania wydarzeniach. Wymienione wtyczki nie są również zintegrowane z żadną platformą hostingową, która wpływałaby na poprawę efektów pozycjonowania.
Jaki jest model biznesowy serwisu?
Narzędzie działa w oparciu o system opłat abonamentowych. Możliwe jest rozliczenie za korzystanie z narzędzia w ujęciu miesięcznym lub rocznym. Aktualnie rozpoczęte zostały również działania zmierzające do nawiązania współpracy z agencjami interaktywnymi, PR, reklamowymi, domami mediowymi, a także producentami sklepów internetowych, którzy docelowo staliby się resellerami, oferując swoim klientom narzędzie i tym samym poszerzając swoją własną ofertę o możliwość świadczenia usług SEO. W takim wypadku sprzedaż narzędzia WPSEO następować będzie również pod szyldem Partnerów, z którymi nawiązana zostanie współpraca.
Jakimi metodami chcecie dotrzeć do klientów?
Usługa będąc odpowiedzią na dotychczasowe zapotrzebowanie branży SEO spotkała się od samego jej wprowadzenia na rynek z ogromnym zainteresowaniem odbiorców. Z uwagi na fakt, iż sprzedaż narzędzia rozpoczęła się już przed jej oficjalnym debiutem część działań, których celem jest możliwie jak najbardziej precyzyjne dotarcie do klientów została już wdrożona, a systematycznie dołączane są kolejne. Są to między innymi:
– aktywne prowadzenie firmowego bloga o charakterze eksperckim, na którym już pojawiają się materiały szkoleniowe dotyczące wykorzystania narzędzia, umożliwiające osobom początkującym swobodne tworzenie efektywnego zaplecza.
– notatki prasowe o wszelkich zmianach, aktualizacjach, usprawnieniach, podpisanych umowach z większymi Klientami oraz wszelkich ważnych z punktu widzenia środowiska odbiorcy wydarzeniach,
– konferencje lub udział w seminariach na temat nowych technologii w branży IT, w dziedzinach e-marketingu, a także e-PR oraz nowych rozwiązań usprawniających pracę w tych obszarach. Planowany jest również cykl darmowych szkoleń w największych polskich miastach, na których omawiane będą wszystkie możliwości narzędzia oraz praktyczne case study. Osoby, które zechcą wziąć udział w szkoleniu mogą już zgłaszać swój akces, wysyłając e-mail na adres: [email protected] wpisując nazwę miasta, a w temacie hasło: „szkolenie”.
– rozmowy z ekspertami i pracownikami firmy,-wszelkie formy reklamy outdoorowej – tradycyjnej,
Opracowując procedury handlowe skupiono się oprócz działań stanowiących wsparcie marketingowe na realizacji założonych planów poprzez aktywne pozyskiwanie klientów oraz program partnerski, gwarantujący polecającemu korzyści finansowe w przypadku sprzedaży narzędzia WPSEO.
Jakie macie krótko i długoterminowe cele?
W najbliższym czasie planujemy możliwie jak najszerzej poinformować rynek polski o narzędziu WPSEO oraz Innowacyjnym Hostingu SEO, a także dostosować naszą ofertę w taki sposób, by możliwie jak najprecyzyjniej spełniała oczekiwania wszystkich osób zajmujących się pozycjonowaniem stron www. Zależy nam na tym, by nasze rozwiązania stale rozwijały się w kierunku jaki narzucają nam nasi Klienci.
Z tego też powodu starannie analizujemy wszystkie uwagi, opinie oraz sugestie, a także w każdej chwili służymy radą i wsparciem ze strony doświadczonych specjalistów. Narzędzia są przez nas stale rozwijane tak, by nadążały za zmianami w dziedzinie IT oraz SEO. W ciągu najbliższego miesiąca planowane są działania zmierzające do wejścia z produktem na rynki zagraniczne. W najbliższym czasie planujemy również stworzenie kilku dodatkowych rozwiązań ułatwiających pracę osobom zawodowo zajmującym się e-marketingiem.
Oprócz nie działających funkcji i braku odpowiedzi na pytania klientów dochodzi to, że co miesiąc trzeba się prosić w tej firmie o fakturę VAT, którą dostarczają z opóźnieniem. Natomiast ponaglenia o płatności za proformę przesyłają z wielką starannością. Takiego braku poszanowania do klienta dawno nie spotkałem. Projekt wygląda na porzucony z brakiem możliwości kontaktu z administratorem. Nawet niektórych słów w panelu nigdy nie przetłumaczony. Trzeba w końcu się zebrać i uciekać, a szkoda bo projekt był na prawdę ciekawy i dość skuteczny.