Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Chcą zarabiać w internecie na smartfonach

57% osób spędza dwa tygodnie, zanim podejmuje decyzje o zakupie smartfona, a 42 % użytkowników, którzy szukają online, kontaktuje się ze sklepem offline. Nasz projekt ma być doradcą – mówią pomysłodawcy serwisu Comperio.co.

Czym jest projekt Comperio.co i kto jest docelowym użytkownikiem?

Narzędzie to porównywarka smartfonów (niebawem więcej kategorii), która pozwala na szybsze i lepsze podjęcie decyzji zakupowej. Dzięki graficznej prezentacji danych czy opinii znajomych użytkownik podejmuje decyzję szybciej i jest bardziej zadowolony z dokonanego wyboru. Cały silnik został stworzony w oparciu o badania zachowań zakupowych klientów, dzięki czemu odpowiada realnym potrzebom.

Ludzie podejmują decyzje coraz częściej a duża ilość opcji wcale im nie pomaga. Wiemy, że Internet jest pierwszym źródłem, gdzie internauci szukają informacji o sprzęcie elektronicznym, mieszkaniach, finansach etc. i chcemy to wykorzystać. 57% osób spędza dwa tygodnie, zanim podejmuje decyzje o zakupie smartfona, a 42 % użytkowników, którzy szukają online, kontaktuje się ze sklepem offline. Nasz projekt ma być doradcą i dopasować smartfona do oczekiwań użytkownika oraz zaoszczędzić jego czas.

Powiedzcie coś proszę o doświadczeniu i Waszych wcześniejszych aktywnościach. 

Marek Martuszewski – Graphic designer i frontend developer. CEO agencji Fachowo.co.

Damian Winkowski -Fascynat nowych technologii związanych z reklamą online i e-commerce. Pracował w Kainos, Coca Cola, Google.

Maciej Ossowski – Zaczynał w Wirtualnej Polsce jako programista serwisów Książka, Muzyka i Film. Od 2006 przez 7 lat współtworzył czołową polską porównywarkę cen – Nokaut.pl.

Radek Wojciechowski – Analityk, project manager, specjalista od SEO i SEM. Doświadczenie w e-commerce zdobywał w takich firmach jak Wirtualna Polska, SklepyFirmowe.pl, Nokaut.pl.

Czy istnieją już podobne projekty w Polsce, jeśli tak to jakie?

Tak, są strony jak www.mgsm.pl, telepolis.pl, które umożliwiają porównanie produktów, ale są to z reguły tabelki z danymi. My chcemy pokazać informację w użyteczny sposób (np. nie tylko piszemy, że telefon ma 10 GB pamięci, ale staramy się powiedzieć, co to znaczy, np. „pomieści 300 utworów mp3) oraz skupić się na jakości porównań, aby użytkownik był zadowolony z narzędzia.

Kto jest Waszą konkurencją na globalnym rynku?

Versus.com (wcześniej versus.io) to nasz największy konkurent, który jest rozpoznawalny oraz wysoko pozycjonuje się w Google.

Findthebest.com to ogromna baza danych i opinii, która agreguje sporo informacji z całego świata i ciekawie je prezentuje.

Czym chcecie przekonać użytkowników do korzystania właśnie z Waszej platformy?

Przede wszystkim sposobem, w jaki prezentujemy informacje (użyteczne opisy, wizualna prezentacja danych) oraz inteligentny silnik, który sugeruje lepszy wybór w oparciu o kryteria użytkownika. Poza tym ciągle uczymy się zachować konsumentów, dzięki czemu możemy optymalizować narzędzie i ulepszać je, aby wyniki porównań były jeszcze bardziej wiarygodne.

Z jakich źródeł chcecie czerpać przychody? Jakie macie pomysł na monetyzację projektu?

Obecnie testujemy kilka hipotez biznesowych. Przy smartfonach opieramy się głównie na programach afiliacyjnych, sprzedaży telefonów, oferujemy też opcję white label, tzn. partnerzy, którzy mają blogi czy strony www związane z tematyką smartfonów mogą otrzymać dedykowaną wersję comperio i monetyzować swój ruch razem z nami.

Obecnie rozmawiamy też z producentami i dystrybutorami sprzętu, aby sprzedawać smartfony bezpośrednio z poziomu platformy. Mamy też inne pomysły na monetyzację dla innych kategorii, jak finanse czy nieruchomości.

Powiedzcie coś proszę o strategii marketingowej i promocji projektu.

Poprzez partnerów oraz poprzez silną pozycję w wyszukiwarkach. Testujemy też wiele strategii w marketingu online (tzw. growth hacking), które mniej lub bardziej się sprawdzają. Po testach skupiamy się na efektywnych kanałach i skalujemy je.

Chcielibyśmy też zbudować silną markę, która będzie rozpoznawalna i na hasło „słuchaj, chcę porównać produkt x i y” usłyszę od ludzi na ulicy „wejdź na Comperio – to super działa”.

Czy możecie już coś powiedzieć o zainteresowaniu narzędziem?

2 miesiące temu wypuściliśmy wersję BETA, obecnie  mamy ok. 25000 unikalnych użytkowników miesięcznie. Pozostałe statystyki wymagają dłuższego okresu mierzenia i analiz, żeby je prezentować.

Jakie macie krótko i długoterminowe cele?

Krótkoterminowo musimy zweryfikować kilka pomysłów związanych ze smartfonami oraz pozostałą elektroniką. Nauczyliśmy się, że największym problemem na tym rynku są telekomy, które sprzedają telefony za przysłowiową złotówkę, przez co trochę psują nam sprzedaż 🙂

Dostaliśmy się również do 2 etapu programu akceleracyjnego Startup Bootcamp Amsterdam i jeśli dotrzemy do finału to spędzimy 3 miesiące w Amsterdamie, szlifując model biznesowy z wieloma mentorami oraz prezentując pomysł przed 400+ VC z całego świata.

W długim terminie na pewno będziemy skupiać się na kategoriach, które są trudne, ale też wysokomarżowe oraz wejdziemy bardziej we współpracę w mobelu B2B. Chcemy tworzyć dobry produkt, który podoba się użytkownikom i spełnia ich oczekiwania, bo tylkko wtedy polecą nas znajomym 🙂

Dziękuję za rozmowe

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.