Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zostaw pop-upy i billboardy. Postaw na…

Czy wizerunek firmy w sieci ma znaczenie dla klientów? Jak podejmowane działania mogą wpłynąć na ich świadomość? Wreszcie na jakich działaniach należy się skupić, żeby przekonać potencjalnych odbiorców do dokonania zakupu i nie wykorzystywać przy tym agresywnych form reklamy, takich jak pop-upy, scroll billboardy itp.? 

Klient, który jest świadomy marki i uznaje reprezentujące ją osoby za ekspertów w danej dziedzinie, jest w większym stopniu skłonny jej zaufać, niż klient który ma z nią kontakt po raz pierwszy. Jak jednak trafić do jego świadomości? Odpowiedzią jest content marketing – zagadnienie cieszące się w Polsce coraz większą popularnością. 

Siła content marketingu

Siłą content marketingu są wysokiej jakości treści, które „nie narzucają się” odbiorcom. To czytelnicy do nich docierają, kiedy szukają w sieci interesujących informacji. Takie treści można  uznać za reklamy, tyle że wyświetlane za przyzwoleniem odbiorców. Mimo że brzmi to abstrakcyjnie, to jednak okazuje się, że taka forma promocji jest skuteczna. Dlaczego? 

To klient szuka treści

To nie firma narzuca się ze swoją ofertą potencjalnemu klientowi, ale to on znajduje informacje publikowane przez firmę. Czyta je, ponieważ są mu w jakimś stopniu potrzebne. Następnie na tej podstawie, tworzy pozytywne skojarzenie z firmą, która dostarczyła mu przydatnych materiałów. Dzięki temu, kiedy będzie miał wybrać między produktami oferowanym przez znaną mu markę a innymi, najprawdopodobniej wybierze tą pierwszą. Warto bowiem podkreślić, że kiedy trzeba dokonać wyboru, to pada on zwykle na to, co znane. Tak więc dzięki temu, że firma będzie pojawiała się w różnych miejscach sieci, może zapisać się w pamięci internautów, którzy w przyszłości mogą skorzystać z jej oferty. 

Treści wspierają firmę

Treści content marketingowe mogą kształtować opinie potencjalnych klientów na temat oferowanych przez firmę produktów/usług. Treści przygotowywane w ramach content marketingu mogą bowiem wspierać ważne dla firmy wydarzenia, np. wprowadzenie do oferty nowego produktu. Trzeba jednak rozgraniczyć treści tworzone w ramach content marketingu a chociażby informacje prasowe. Te pierwsze nie powinny bezpośrednio reklamować danej usługi, ale przytaczać związane z nią informacje, które w jakiś sposób mogą przydać się czytelnikowi. Z kolei informacje prasowe to jedynie suche fakty na dany temat, które nie posiadają innego celu poza informacyjnym. 

Strona firmowa w wyszukiwarce

Wartościowe treści zwiększają liczbę odwiedzin strony firmowej. Im content przedstawia wyższą jakość, tym większe są szanse na to, że trafi do szerszej grupy odbiorców. W jaki sposób? Jeśli czytelnik jest zadowolony z czasu, jaki poświęcił na zapoznawanie się z daną treścią, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie chciał ją polecić znajomym, z kolei jego znajomi mogą polecić ją innym znajomym itd.

 Im więcej razy treść zostanie polecona, tym trafi do większej ilości potencjalnych klientów, a jeśli polecenia będą odbywać się przez publikację linków np. na blogach, to będzie to miało również wpływ na pozycję strony firmowej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Im wyżej strona danej firmy znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse na to, że trafi do szerokiego grona osób zainteresowanych konkretnymi usługami/produktami.   

Na efekty trzeba poczekać 

Działania podjęte w ramach content marketingu są skuteczne, jednak na efekty trzeba poczekać. Ich głównym celem jest bowiem budowanie długotrwałych relacji. Nie chodzi więc o zdobycie klienta, który dokona jednorazowych zakupów. Chodzi o zdobycie klienta, który będzie miał pozytywne skojarzenia z firmą, czego rezultatem będzie regularne dokonywanie przez niego zakupów. 

Chcąc poprawić swoją sprzedaż, warto wiedzieć, w jaki sposób myślą klienci. A oni nie kupują produktów, tylko historie. Firma, która kieruje się tą zasadą, wykorzystuje ją podczas tworzenia strategii promocji, której głównym punktem jest przygotowywanie wartościowych dla odbiorców treści. Jest to kontent o pośrednim przekazie, zawarte w nim informacje nie mają bowiem na celu przedstawić firmy w samych superlatywach, ale pokazać jej profesjonalizm, dzięki dzieleniu się z odbiorcami przydatną wiedzą. 

Content marketing pozwala zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, a nawet więcej – pomaga zbudować z nimi długoterminową relację, której jednym z efektów może być wzrost sprzedaży. 

– Jak można wykorzystać fanów z Facebooka?

– Jak promować trudną branżę na Facebooku?

– Czy Twoja firma musi być na Facebooku?

Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Spostrzegawczy 7 sty 2014 (16:26)

Cały ten artykuł to jeden wielki 'content' reklamujący firmę ktora się pod nim podpisała.