Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zarobili miliony na niezwykłym pomyśle

Pomysł na biznes, który przyniesie fortunę. Szuka go miliony osób na całym świecie, ale tylko nieliczni go znajdują. Rodzi się w bardzo różnych sytuacjach a najczęściej przychodzi w najmniej spodziewanym momencie. Jedni chcą by był unikatowy, inni po prostu kopiują sprawdzone wzorce dodajac im nową wartość. Tak właśnie uczynili założyciele firmy Sandberg, których idea okazała się biznesowym strzałem w dziesiątkę.

Reaktywacja

Zachęceni sukcesem Alexa Tew, pomysłodawcy witryny www.milliondollarhomepage.com postanowili wskrzesić jego niezwykłą ideę. Sposób na reaktywację genialnego pomysłu młodego milionera był prosty. Przedsiębiorcy analizując sukces Alexa, który sprzedał pixele za milion dolarów uznali, że podobną usługę można zaoferować poza Internetem. Postanowili podzielić powierzchnię jednego z budynków na równe części, które następnie chcieli za opłatą udostępniać jako miejsce reklamowe. Różnica między ich pomysłem a ideą młodego milionera była więc tylko jedna, stronę internetową miał zastąpić budynek w dobrej lokalizacji. Pomysł już był, ale pozostał jeszcze jeden mały problem, gdzie to zrobić.  Aby zyskać zainteresowanie i rozgłos, tego typu działalność musiała być bowiem zlokalizowana w bardzo dobrym miejscu.

Po skrupulatnych analizach i setkach rozmów młodzi biznesmeni postanowili wynająć powierzchnię elewacji biurowca mieszczącego się w biznesowej dzielnicy Amsterdamu. Oprócz biznesowego charakteru miejsca, przedsiębiorców przekonało usytuowanie budynku, które gwarantowało, że reklamy potencjalnych klientów będą zauważalne.

Dobry PR

Po załatwieniu kilku formalnych kwestii młodzi przedsiębiorcy ruszyli z biznesem. W bardzo krótkim czasie o pomyśle młodzieńców zrobiło się głośno, co gwarantowało darmową reklamę. Duży udział w rosnącej popularności projektu miały media, które szybko zainteresowały się niezwykłą ideą młodych przedsiębiorców. Wystarczył dobry opis przedsięwziecia i trochę PR-u by rozpętać wokół niego ogólnonarodową dyskusję – wspomina jeden z współwłaścicieli firmy.

Jak świeże bułeczki

Idea okazała się strzałem w dzisiątkę a nam udało się osiągnać efekt, który doprowadził Alexa Tew do miliona dolarów – wspomina jeden z pomysłodawców przedsięwzięcia. Zainteresowanie ze strony mediów szybko przełożyło się na konkretne rezultaty biznesowe. Klienci wykupywali miejsca na reklamę jak świeże bułeczki.

Oczywiście pojedynczy kwadrat na dużej powierzchni ściany budynku był za mały, by reklamująca się firma została zauważona dlatego klienci rozpoczęli wyścig kto wykupi największy fragment elewacji na swoją reklamę. Do biznesmenów z zapytaniem o możliwość wykupienia miejsca na promocję zaczęli dzwonić tacy potantaci jak Nike, Rabobank, Coca-Cola czy Shell. Klientów przybywało do momentu, w którym na ścianie budynku reklama zasłoniła ostatnie wolne miejsce.

Dziś firma Sandberg to jeden z liderów na rynku reklamy na budynkach. Przedsiębiorstwo nie sprzedaje już „pixeli” na ścianach budynków z towrzyszącym temu charakterystycznym PR-em.. Pomysłodawcy uznali, że minęło przysłowiowe „5 minut” dla ich idei i dziś z dobrym rezultatem po prostu oferują powierzchnię reklamową na budynkach.

Przeczytaj podobne historie sukcesu na MamBiznes.pl:

Student z milionem w kieszeni

Sprzedają słowa w Internecie

Jak wieczny student został miliarderem

Sukces holenderskich przedsiębiorców pokazuje, że czasem pomysł na biznes jest bliżej niż nam się wydaje. Zapewne bowiem niejeden z nas rozważał dlaczego nie wpaliśmy na pomysł budowy strony z milionem pixeli zanim zrealizował go Alex Tew. Założycielom firmy Sandberg też takie myśli przechodziły przez głowę, ale na tym nie poprzestali. Raktywoali sprawdzony pomysł, który przy szczypcie dobrego marketingu przyniósł im duże pieniądze. Jeżeli więc myślisz o własnym biznesie to może warto rozważyć rozpoczęcie podobnej działalności w Polsce. A więc do dzieła!

Alicja Rozłucka

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
piro 18 wrz 2014 (20:51)

HF - Ty to wiesz my to wiemy tylko jak to kurwa zmienić??!!