Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Przegląd rynku VC: Inovo, KnowledgeHub, Experior Venture Fund, Innoventure oraz Aligo Capital

Skąd pieniądze na rozwój innowacyjnego projektu? Jednym z rozwiązań jest inwestor. Kontynuujemy przegląd polskiego rynku podmiotów inwestujących w projekty będące na wczesnym etapie rozwoju. W ubiegłym tygodniu opisaliśmy fundusze: SpeedupGroup, Innovation Nest, Industry Lab, Protos VC oraz Platinum Seed. W poniedziałek przedstawiliśmy profile Infini, Giza Polish Ventures, Borubar Ventures, Hegdgehog Fund oraz Xevin Investments. Dziś charakterystyka funduszy: Inovo, KnowledgeHub, Experior Venture Fund, Innoventure oraz Aligo Capital.

Inovo

Podmiot szuka spółek, które wiedzą, że sprzedaż jest najważniejsza. Inovo inwestuje wyłącznie w firmy zarejestrowane w Polsce, które mogą pochwalić się przychodami i dodatnimi przepływami pieniężnymi.

W pojedynczy projekt Inovo inwestuje 1-2 mln zł.

Podmiot szuka projektów z takich branż jak: SaaS, edukacja, technologie w handlu detalicznym, marketing i PR

W portfelu funduszu znajdują się m.in.: Restaumatic, Funfotos, Isivi, Sugester, ScreenShu

Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.

KnowledgeHub

Fundusz rozpoczął działalność w 2013 roku. KnowledgeHub specjalizuje się w rozwoju kompetencji inwestorskich w obszarze Digital Marketingu.

Podmiot inwestuje w projekty związane z obszarem digital marketingu, m.in. social media, Big Data, RTB, e-mailing, video, mobile, SEM i SEO.

Pojedynczy projekt może uzyskać od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych finansowania.

Przykłady inwestycji KnowledgeHub: NapoleonCat, MyLED, Deseo, Beemail, Take a Fruit

Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.

Experior Venture Fund

Fundusz założony został w 2013 roku przez dwie kobiety: Marzenę Bielecką i Kingę Stanisławską. Środki Funduszu w wysokości PLN 80 mln pochodzą od inwestorów prywatnych oraz Krajowego Funduszu Kapitałowego.

EVF nie inwestuje w projekty na etapie zalążkowym. Poszukuje start-upów na etapie wzrostu.

Kwota inwestycji od 2-12 mln zł

W obszarze zainteresowań podmiotu są: FMCG, produkcje/usługi B2B oraz B2C, teleinformatykę, IT, multimedia, ochronę zdrowia i usługi medyczne, fintech, Software.

W portfelu EVF znajdują się m.in.: RightHello, iTaxi.pl, DrOmnibus, WeGirls, Tylko.com.

Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.

InnoVenture

Fundusz inwestuje w spółki, których działalność jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych. Celem jest przejście projektu z fazy naukowej do poziomu spin-off.

Branże będące w zainteresowaniu funduszu:

  • inżynieria materiałowa i nanotechnologie,
  • inżynieria elektryczna i mechaniczna,
  • elektronika, mechatronika,
  • automatyka i robotyka,
  • informatyka,
  • telekomunikacja,
  • cybernetyka i kryptologia

Przykłady inwestycji: PolTREG, GeneaMed

Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.

Aligo Capital

Fundusz powstał w 2014 roku w ramach Programu Operacyjnego Innowcyjna Gospodarka.

Aligo Capital inwestuje w projekty, które mogą się pochwalić MVP lub pierwszymi komercjalizacjami

Kwota pojedynczej inwestycji sięga do 1 mln zł

Fudnusz zainwestował m.in. w: Emerald Air, Laparo, DrPoket, Abyss Glass

Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.

Grzegorz Marynowicz

MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Hubert 14 gru 2017 (10:17)

Wydaje mi się, że wszelkiego rodzaju startupy dotyczące social media i marketingu interaktywnego to doskonałe pomysły. Teraz szukaliśmy z firmą projektu dostarczającego systemu mailowego dla nas i można było przebierać. Oczywiście pod tym powierzchownym ideałem wielu firm kryją sie różne kruczki, ale ostatecznie udało się wybrać, zdaje się, najlepszą ofertę. Mogę sobie nawet pozwolić na mini reklamę, bo wybraliśmy emu mail i jesteśmy absolutnie zadowoleni z jakości. Natomiast reasumując, mądrze siedzieć w branży interaktywnej, to jest kasa.