Przegląd rynku VC: Inovo, KnowledgeHub, Experior Venture Fund, Innoventure oraz Aligo Capital
Skąd pieniądze na rozwój innowacyjnego projektu? Jednym z rozwiązań jest inwestor. Kontynuujemy przegląd polskiego rynku podmiotów inwestujących w projekty będące na wczesnym etapie rozwoju. W ubiegłym tygodniu opisaliśmy fundusze: SpeedupGroup, Innovation Nest, Industry Lab, Protos VC oraz Platinum Seed. W poniedziałek przedstawiliśmy profile Infini, Giza Polish Ventures, Borubar Ventures, Hegdgehog Fund oraz Xevin Investments. Dziś charakterystyka funduszy: Inovo, KnowledgeHub, Experior Venture Fund, Innoventure oraz Aligo Capital.
Inovo
Podmiot szuka spółek, które wiedzą, że sprzedaż jest najważniejsza. Inovo inwestuje wyłącznie w firmy zarejestrowane w Polsce, które mogą pochwalić się przychodami i dodatnimi przepływami pieniężnymi.
W pojedynczy projekt Inovo inwestuje 1-2 mln zł.
Podmiot szuka projektów z takich branż jak: SaaS, edukacja, technologie w handlu detalicznym, marketing i PR
W portfelu funduszu znajdują się m.in.: Restaumatic, Funfotos, Isivi, Sugester, ScreenShu
Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.
KnowledgeHub
Fundusz rozpoczął działalność w 2013 roku. KnowledgeHub specjalizuje się w rozwoju kompetencji inwestorskich w obszarze Digital Marketingu.
Podmiot inwestuje w projekty związane z obszarem digital marketingu, m.in. social media, Big Data, RTB, e-mailing, video, mobile, SEM i SEO.
Pojedynczy projekt może uzyskać od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych finansowania.
Przykłady inwestycji KnowledgeHub: NapoleonCat, MyLED, Deseo, Beemail, Take a Fruit
Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.
Experior Venture Fund
Fundusz założony został w 2013 roku przez dwie kobiety: Marzenę Bielecką i Kingę Stanisławską. Środki Funduszu w wysokości PLN 80 mln pochodzą od inwestorów prywatnych oraz Krajowego Funduszu Kapitałowego.
EVF nie inwestuje w projekty na etapie zalążkowym. Poszukuje start-upów na etapie wzrostu.
Kwota inwestycji od 2-12 mln zł
W obszarze zainteresowań podmiotu są: FMCG, produkcje/usługi B2B oraz B2C, teleinformatykę, IT, multimedia, ochronę zdrowia i usługi medyczne, fintech, Software.
W portfelu EVF znajdują się m.in.: RightHello, iTaxi.pl, DrOmnibus, WeGirls, Tylko.com.
Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.
InnoVenture
Fundusz inwestuje w spółki, których działalność jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych. Celem jest przejście projektu z fazy naukowej do poziomu spin-off.
Branże będące w zainteresowaniu funduszu:
- inżynieria materiałowa i nanotechnologie,
- inżynieria elektryczna i mechaniczna,
- elektronika, mechatronika,
- automatyka i robotyka,
- informatyka,
- telekomunikacja,
- cybernetyka i kryptologia
Przykłady inwestycji: PolTREG, GeneaMed
Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.
Aligo Capital
Fundusz powstał w 2014 roku w ramach Programu Operacyjnego Innowcyjna Gospodarka.
Aligo Capital inwestuje w projekty, które mogą się pochwalić MVP lub pierwszymi komercjalizacjami
Kwota pojedynczej inwestycji sięga do 1 mln zł
Fudnusz zainwestował m.in. w: Emerald Air, Laparo, DrPoket, Abyss Glass
Więcej informacji o funduszu oraz kontakt tutaj.
Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
Wydaje mi się, że wszelkiego rodzaju startupy dotyczące social media i marketingu interaktywnego to doskonałe pomysły. Teraz szukaliśmy z firmą projektu dostarczającego systemu mailowego dla nas i można było przebierać. Oczywiście pod tym powierzchownym ideałem wielu firm kryją sie różne kruczki, ale ostatecznie udało się wybrać, zdaje się, najlepszą ofertę. Mogę sobie nawet pozwolić na mini reklamę, bo wybraliśmy emu mail i jesteśmy absolutnie zadowoleni z jakości. Natomiast reasumując, mądrze siedzieć w branży interaktywnej, to jest kasa.