Prawo do zwrotu pieniędzy za zakup wadliwego towaru
W lutym 2014 zakupiłam materac, w lutym 2015 reklamowałam go (materiał rozchodził się i zapadał). Reklamację uznano i wymieniono na nowy, teraz znów mam ten sam problem z w/w materacem. Czy z tytułu rękojmi mogę prosić sprzedawcę o odstąpienie od umowy? Z tytułu gwarancji sprzedawca nie przewiduje takiego rozwiązania, tylko wymiana, a skoro drugi raz jest ta sama wada, to wymiana mnie nie satysfakcjonuje. Dodam, że materac został zakupiony na firmę.
W dotychczas obowiązującym staniem prawnym, tj. przed wejściem w grudniu 2014 r. zmian w zakresie reżimu odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi kupujący nie mógł od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymienił rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunął. To ograniczenie nie ma jednak zastosowania, jeżeli rzecz była już wcześniej wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne. Należy uznać, iż rodzaj wadliwości jaką Pani opisuje jest istotna. W takim przypadku może Pani odstąpić od umowy i zwracając materac domagać się zwrotu zapłaty.
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Podwyższenie kwoty wolnej od podatku nie zostanie na razie zrealizowane, wynika z zapowiedzi Donalda Tuska
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
-
Jaki powinien być tytuł przelewu z konta firmowego na prywatne?
-
Lokata bankowa dla firmy – czy jest to opłacalne?