Reklama społecznościowa, czy warto?
Social media nieustannie popularne, co dzień gromadzą nowych użytkowników, którzy zakładają konta na różnych społecznościówkach, często jest to trzecie, czwarte, a nawet piąte konto na innym serwisie. W konsekwencji przeciętny użytkownik Internetu jest na: Facebooku, Naszej Klasie, Twitterze i Google+.
Nic więc dziwnego, że w social media zaczęły inwestować także firmy, nie tylko zamieszczając w nich reklamę, którą nazwać możemy tradycyjną, ale przede wszystkim zakładając konto na serwisach społecznościowych, które staje się platformą komunikacji z klientami. W ten sposób powstał nowy rodzaj reklamy, reklama społecznościowa.
Reklama społecznościowa – co to takiego
Reklama społecznościowa to reklama zamieszczana w Internecie, która wykorzystuje do swych działań media społecznościowe, czyli portale społecznościowe (Facebook, Nk.pl), mikroblogi (Twitter), blogi. Reklama społecznościowa daje wiele różnych, ciekawych i niemal nieograniczonych sposobów promowania marki w sieci.
Tradycyjny reklamowy baner nie zainteresuje internauty, który od reklamodawcy wymaga znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Oczywiście reklama w postaci banerów umieszczana w social media jest i będzie, bo to wciąż najłatwiejsza forma na reklamowanie się, ale najmniej skuteczna. O wiele lepiej sprawdzają się firmowe profile na serwisach i portalach społecznościowych, które umożliwiają nawiązanie bezpośrednich kontaktów z zainteresowanymi marką.
Zalety reklamy społecznościowej
Z pewnością zaletą reklamy społecznościowej jest to, że może ona docierać do konkretnej grupy docelowej. W mediach społecznościowych ludzie udostępniają wiele informacji o samych sobie ( wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania, ale także swoje zainteresowania, marzenia ), dlatego łatwo jest dostosować reklamę do konkretnego użytkownika, dodatkowo internauci łączą się w różne grupy i kluby tematyczne, co także ułatwia sprawę reklamodawcom. Dotarcie do konkretnej grupy docelowej jest o tyle ważne, że daje większe prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów, w Internecie jest to dużo prostsze, niż w codziennej rzeczywistości.
Umieszczając reklamę na billboardzie w centrum miasta, nigdy nie mamy pewności kto będzie przechodził obok naszej reklamy i czy znajduje się w naszej wymarzonej grupie odbiorców, zamieszczając reklamę w social media taką pewność mamy. Niewątpliwą zaletą reklamy społecznościowej również jest to, że informacje w Internecie rozprzestrzeniają się bardzo szybko, użytkownicy poprzez media społecznościowe mogą podsyłać sobie linki do ciekawych profili i w ten sposób grono fanów danej marki rośnie w zaskakującym tempie.
Dlaczego warto inwestować reklamę społecznościową?
Skąd takie zainteresowanie reklamą społecznościową? Odpowiedź wydaje się prosta: rośnie zainteresowanie mediami społecznościowymi, to i rośnie zainteresowanie reklamą społecznościową. Reklamować chcemy się tam, gdzie w dużych ilościach zbierają się ludzie, a nie ma lepszego miejsca od portali społecznościowych, które pod względem ilości osób jednocześnie korzystających z danego medium, inne biją na głowę. Siła tkwi w ludziach i Internecie, którzy go tworzą. Jeżeli serwisy społecznościowe gromadzą dziś miliony i mimo pojawiających się od czasu do czasu głosów wieszczących ich upadek, nadal istnieją i naprawdę dobrze sobie radzą, to dlaczego nie wykorzystać ich do celów komercyjnych i nie zacząć się w nich reklamować.
Przeglądając fanpage różnych marek na Facebooku dochodzę do wniosku, że reklama społecznościowa naprawdę ma sens. Po pierwsze użytkownicy nie traktują jej stricte jak reklamy i naprawdę ochoczo zbierają się wokół swoich ulubionych marek, a informacji przekazywanych za pomocą social media wcale nie traktują jak komunikatów reklamowych, raczej wchodzą z nimi w rozmaite interakcje. Po drugie tylko w Internecie mamy możliwość dotarcia do naprawdę dużej liczby osób, co w przypadku reklamy jest najważniejsze. Po trzecie pamiętajmy, że dobra reklama to skuteczna, a dziś dobra i skuteczna reklama, to reklama społecznościowa!
– Jak powstała potęga Facebooka, czyli historia studenta w sandałach
– Demotywatory, Kwejk – kto króluje na Facebooku?
Katarzyna Gałka
Katarzyna Gałka
-
Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
-
Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
Wszyscy się jarają internetem, a ja nadal widzę potencjał w tradycyjnym przekazie. Od lat zlecam druk ulotek i gadżetów małej drukarni A3extra i w moim przypadku ta metoda skutkuje, bo wręczając ludziom ulotkę czy drobny upominek z logo, mam z nimi bezpośredni kontakt. To wymaga środków i czasu, ale widzę, że to działa.