Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Handlujesz w internecie? Oto 5 trendów w e-handlu

Nowości w branży e-commerce pojawiają się w zawrotnym tempie. Ewoluuje coraz więcej platform, pojawiają się nowe funkcjonalności, a co za tym idzie sklepy internetowe oraz konsumenci mają coraz większe możliwości sprzedaży oraz dokonywania zakupów online. Aby pomóc sprzedawcom wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz skorzystać na zmianach na rynku zakupów internetowych, przedstawiamy 5 trendów w e-commerce.

 

Zakupy przez smartfona

Według raportu Gemius „Ecommerce w Polsce w 2016 roku” zakupy online cieszą się pozytywną opinią badanych. Już 41 procent Polaków robi zakupy przez smartfona. Rynek mobilny rośnie znacznie szybciej niż cały handel elektroniczny. Z tego względu możemy prognozować, że już niedługo większość klientów e-sklepów będzie kupowała wyłącznie w kanale mobilnym. Dodatkowo nowe funkcjonalności i aplikacje mobilne ułatwiają nam proces zakupowy, dzięki na przykład wbudowanymi aplikacjami typu one-touch, czyli odpowiednik jednego kliknięcia na komputerze. Konsumenci dokonujący zakupów za pomocą smartfonów oczekują, aby zapłata za produkt była prosta, szybka i bezproblemowa. 

W obecnych czasach dostarczanie tego typu rozwiązań to nie dodatkowa funkcjonalność, ale wymóg, jaki przedsiębiorcy powinni spełniać, jeżeli chcą skutecznie sprzedawać produkty i usługi w internecie. Dodatkowo szczególnie młode osoby, które cechuje pośpiech, dążenie do podniesienia komfortu życia oraz ciągła optymalizacja czasu, oczekują dostarczania najlepszych możliwości związanych z zakupami internetowymi. 

Automatyzacja plików produktowych

Czy klient, który otrzyma produkt niezgodny z jego opisem będzie zadowolony? Oczywiście, że nie. Dodatkowo opowie o przykrej sytuacji kolejnym 20 osobom. Dlatego tak ważne w przypadku prowadzenia sklepu internetowego jest szczere i rzetelne opisanie każdego produktu. Zdanie znacznie ułatwiają nam pliki produktowe, które zawierają wszystkie składowe elementy oferowanego towaru. Jednak dokładny opis produktu, który widzi klient jedynie w Twoim e-sklepie, nie zaprowadzi Cię do sukcesu. Obecność produktów w innych kanałach, takich jak porównywarki cen oraz skorzystanie z możliwości, jakie daje usługa Zakupy Google, to nie przyszłość e-commerce, ale absolutna konieczność w dzisiejszych czasach.

Dlatego tworzenie feedu produktowego to podstawowa sprawa w przypadku korzystania z dodatkowych mechanizmów prezentowania produktów. Dobrze przygotowany feed pozwoli w szybki i łatwy sposób zaistnieć w powyższych kanałach, a co za tym idzie zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć z przekazem. Dzięki systematyczności, a jednocześnie niewielkim nakładzie sił, działania przyniosą oczekiwane korzyści. Przy wykorzystaniu jednego z dostępnych online managerów, możemy zaś bardzo łatwo i przyjemnie zarządzać naszymi plikami produktowymi we wszystkich najważniejszych kanałach marketingu afiliacyjnego. 

Darmowa dostawa i Black Friday

Darmowa dostawa staje się coraz bardziej popularna wśród sklepów zajmujących się sprzedażą online. Nic dziwnego – jest to kolejna odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Zakupy bez pokrywania kosztów przesyłki oraz możliwość bezpłatnego odesłania czy wymiany produktu, znacznie zwiększa poczucie komfortu i bezpieczeństwa klientów. Tym samym konsument chętniej dokonuje zakupu towaru, nie martwiąc się o ewentualny jego zwrot, a co się z tym wiąże zyski rosną. 

Podobnie w przypadku akcji okolicznościowych, takich jak Black Friday, także e-sklepy mogą zanotować rekordową sprzedaż. Dlaczego akurat Czarny Piątek? Niegdyś czerwonym atramentem zapisywało się straty, a czarnym zyski. Często dochód z tego dnia przekracza tygodniowe, a nawet miesięczne zyski danego sklepu! Dzięki temu, trend ten z powodzeniem zakorzenił się w umysłach konsumentów i sprzedawców w Polsce. Coraz częściej nasi rodacy zdają sobie sprawę z możliwości i korzyści, jakie niesie za sobą zakup online. Coraz częściej korzystają z dostępnych promocji, kodów rabatowych, wyprzedaży czy darmowej dostawy i zwrotu. 

Wykorzystanie social media

Rozwój funkcji reklamowych na portalach społecznościowych niesie za sobą wiele korzyści dla branży e-commerce. Dzięki przyciskowi „kup teraz” platformy społecznościowe stają się prawdziwymi kanałami sprzedaży, a nie jedynie pełnią funkcje wizerunkowe. Standardowym narzędziem marketingowym wielu sprzedawców jest oczywiście Facebook, jednak trend podąża również w kierunku rozwoju sprzedaży przez Instagram i Pinterest. Jeszcze wiele marek popełnia wciąż jeden podstawowy błąd, mianowicie – prowadzą profile w sposób komercyjny. Szczególnie w przypadku dwóch ostatnich serwisów możemy pozyskać rzeszę fanów, dzięki zamieszczaniu interesujących treści bądź współpracując z influencerami. 

Treści muszą mieć charakter niekomercyjny i ciekawie opowiadać historię firmy, angażować odbiorców oraz sprawić, że będą identyfikować się z marką. Oprócz najbardziej popularnych platform społecznościowych możemy zaobserwować rozwój nowego trendu, jakim jest wykorzystanie aplikacji WhatsApp, jako jeden z kanałów komunikacji z konsumentami, umożliwiając dostęp do aktualności. Poszukiwanie nowych możliwości w zakresie sprzedaży w social media, musi być szczególnie istotne, jeżeli chcemy dotrzeć do młodych osób, którym łatwiej przychodzi korzystanie z nowych technologii.  

Content marketing

Nie od dziś wiadomo, że wartościowe dla odbiorców treści wzmacniają sprzedaż. Badania przeprowadzone przez Harvard Business Review wskazują, że aż 70 procent internautów woli czerpać informacje o produktach i usługach z interesujących treści. Content niesie wartość dodaną dla klienta, czyli pomaga oszczędzać czas, obalić mity, podjąć decyzje zakupowe a także służyć radą i wiedzą. W obecnych czasach ogrom produktów i usług, jakie mamy do wyboru, znacznie wydłuża proces podejmowania decyzji. Zawsze chcemy wybrać najlepsze rozwiązanie, dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb.

Dlatego właśnie przez marketerami i przedstawicielami e-sklepów powstała konieczność dostarczania ciekawych, edukacyjnych treści i porad. Content marketing w przypadku e-commerce powinien sprowadzać się przede wszystkim do konkretnych i szczegółowych opisów produktów dostępnych w e-sklepie, inspirujących poradników, które odpowiedzą na każde wątpliwości i pytania, a także rzetelnych testów produktów, rekomendacji i porównań. Wszystkie te wytwory content marketingowe skutecznie przeprowadzą internautę przez całą ścieżkę zakupową.

Monika Szczupak,

Business Development Manager, Feedink

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
0zzy 6 wrz 2016 (08:07)

www.gfk24.pl