Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak połączyć stronę z Google+?

Aby połączyć swoją stronę z Google+ musimy przede wszystkim mieć konto Google. Jeżeli jeszcze  nie uaktywnialiśmy swojego profilu Google+, wystarczy odwiedzić stronę https://plus.google.com/ a następnie zalogować się używając swojego konta Google. Zostaniemy wtedy przekierowani do formularza który poprosi nas o podanie imienia, nazwiska oraz daty urodzenia.

Imię i Nazwisko, zalecam podać zgodne z rzeczywistością. Pozwoli to na szybki i wygodny kontakt z klientami lub – co częściej się zdarzy – partnerami biznesowymi. Dodatkowo, co pewien czas Google usuwa konta z nieprawdziwymi danymi. Gdy przebrniemy przez konfigurowanie swojego profilu Google+ naszym oczom ukaże się widok podobny jak poniżej:

Zakładamy stronę!

Zakładanie strony w Google+ jest banalnie proste. Nie potrzeba nam, żadnej wiedzy programistycznej czy technicznej. Będziemy potrzebowali jedynie pomysł na kilka ciekawych tekstów, tak aby zachęcić użytkownika do interakcji z naszą stroną G+.

Krok 1

Tworzenie strony zaczynamy od kliknięcia w lewym menu na zakładkę “Strony”. Na górze strony klikamy w czerwony przycisk “Utwórz nową stronę”. Naszym oczom ukaże się lista z rodzajami stron jakie możemy utworzyć. Poniżej krótki opis każdej z możliwości.

Lokalna firma lub miejsce – ta opcja będzie interesowała największą ilość osób. Dzięki takiej stronie możliwe będzie utworzenie rozszerzonego wyniku wyszukiwania w Google z tak zwaną pinezką.

Produkt lub marka – taka strona doskonale sprawdza się dla stron internetowych lub firm które nie posiadają siedziby lub mają ich tak dużo, że opisanie każdego punktu mijałoby się z celem. Przykładem taki może być Wikipedia lub H&M.

Firma, instytucja lub organizacja – bardzo podobne rozwiązanie jak powyżej, z tym, że dedykowane raczej organizacjom charytatywnym i non-profit. 

Sztuka, rozrywka lub sport – dobre rozwiązanie dla zespołów muzycznych, grup sportowych czy cyklicznych wydarzeń.  

Inne –  Jeżeli posiadasz pomysł na stronę która nie mieści się w powyższych ramach, wybierz opcję Inne.

Jako, że zajmujemy się stroną G+ dla sklepu internetowego, wybierzemy najprawdopodobniej opcję pierwszą (jeżeli mamy fizyczną siedzibę sklepu/działalności gospodarczej) lub opcję numer dwa (jeżeli nasz sklep jest jedynie wirtualnym bytem – np. w przypadku sklepów z produktami z afiliacji). Ja pozwolę omówić sobie opcję pierwszą, ponieważ posiada ona więcej możliwości.

Krok 2

Po wybraniu opcji numer jeden czyli “Lokalna firma lub miejsce”, formularz poprosi nas o podanie numeru telefonu. Jest to przydatna opcja, ponieważ dzięki niej możemy zlokalizować nasze ewentualne wpisy z Map Google i zcalić je ze swoją nową Stroną G+ (scalony wpis będzie trzeba potem zweryfikować poprzez otrzymanie listu z kodem PIN).Zakładam, że nikt z Was nie miał wcześniej wpisu w mapach Google. Dlatego też po wpisaniu numeru telefonu pod którym dostępny będzie nasz sklep powinniście otrzymać komunikat “Brak wyników dla numeru telefonu: xxx xxx xxx”.

Wybieramy pierwszą opcję pod tymże komunikatem, czyli:

Nie znaleziono dopasowań

Dodaj informacje o swojej firmie do Google

Po przejściu dalej, naszym oczom ukaże się formularz z możliwością wypełnienia danych tele-adresowych.

Zalecane jest, aby w pole nazwa firmy wpisać tylko nazwę firmy bez słów kluczowych. Dzięki temu w późniejszym czasie będziemy mieli możliwość otrzymania ładnego i przyjaznego adresu w Google+ np. www.plus.google.com/+MojaFirma

zamiast

www.plus.google.com/11111111111/2222222222.

Pozostałych pól pozwolę sobie nie opisywać, ponieważ wydaje mi się, że są one bardzo jasno opisane. Po poprawnym uzupełnieniu danych i kliknięciu “Utwórz” zostaniemy przekierowani na naszą nowo utworzoną stronę w serwisie Google+.

Krok 3

Jesteśmy już na finiszu. Teraz przyda się odrobina kreatywności. Należy teraz wypełnić wszystkie przydatne dla nas pola. Na pewno warto wypełnić pole “O mnie”. Nie polecam dodawać tam długich tekstów z linkami w środku. Taki tekst wygląda bardzo mało zachęcająco i może nie zostać zaakceptowany przez moderatora (treści na stronach muszą zostać zaakceptowane przez moderatora!)

Czasem, może zdarzyć się, że zmiany tekstów zostaną wprowadzone dopiero po jakimś czasie, na przykład 3 dniach. Dodatkowo, miejcie na uwadze, że nazwę strony można zmienić tylko 3 razy w przeciągu 2 lat.

Krok 4

Jeżeli udało Wam się przebrnąć przez poprzedni punkt, i treści na waszej stronie G+ są już gotowe należy taką stronę zweryfikować.

Weryfikacja strony G+ z naszą stroną jest bardzo prosta. Wystarczy dodać specjalną wklejkę z przyciskiem Google+ lub kod weryfikacyjny w sekcji strony. Szczegóły łączenia strony Google+ z własną stroną, zostały opisane w bardzo przystępny sposób w pomocy dla webmasterów Google w rozdziale: Link do witryny.

Co daje nam strona Google+?

Google+ jest względnie nową siecią społecznościową. Istnieje wiele różnych i niezależnych głosów mówiących, że już wkrótce Google+ może stać się jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarce. Już w tym momencie za pomocą dobrze prowadzonej strony na Google+ można pozyskać całkiem spory ruch na swoją stronę internetową. Dodatkowo G+ pomaga zająć nam większą ilość miejsca w wynikach wyszukiwania, tak jak na obrazku poniżej:

Najważniejsze jednak, że Google+ jest społecznością gdzie możemy poznać na prawdę ciekawe osoby i w bardzo prosty sposób wejść z nimi w interakcje! Jako, że G+ nie jest jeszcze skalany dużą ilością beznadziejnych, reklamowych wpisów można bardzo łatwo nawiązać tu wiele interesujących kontaktów oraz zbudować pozytywny wizerunek w wyszukiwarce.

Tomasz Stopka

Grupa Adweb

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.