Jak połączyć stronę z Google+?
Aby połączyć swoją stronę z Google+ musimy przede wszystkim mieć konto Google. Jeżeli jeszcze nie uaktywnialiśmy swojego profilu Google+, wystarczy odwiedzić stronę https://plus.google.com/ a następnie zalogować się używając swojego konta Google. Zostaniemy wtedy przekierowani do formularza który poprosi nas o podanie imienia, nazwiska oraz daty urodzenia.
Imię i Nazwisko, zalecam podać zgodne z rzeczywistością. Pozwoli to na szybki i wygodny kontakt z klientami lub – co częściej się zdarzy – partnerami biznesowymi. Dodatkowo, co pewien czas Google usuwa konta z nieprawdziwymi danymi. Gdy przebrniemy przez konfigurowanie swojego profilu Google+ naszym oczom ukaże się widok podobny jak poniżej:
Zakładamy stronę!
Zakładanie strony w Google+ jest banalnie proste. Nie potrzeba nam, żadnej wiedzy programistycznej czy technicznej. Będziemy potrzebowali jedynie pomysł na kilka ciekawych tekstów, tak aby zachęcić użytkownika do interakcji z naszą stroną G+.
Krok 1
Tworzenie strony zaczynamy od kliknięcia w lewym menu na zakładkę “Strony”. Na górze strony klikamy w czerwony przycisk “Utwórz nową stronę”. Naszym oczom ukaże się lista z rodzajami stron jakie możemy utworzyć. Poniżej krótki opis każdej z możliwości.
Lokalna firma lub miejsce – ta opcja będzie interesowała największą ilość osób. Dzięki takiej stronie możliwe będzie utworzenie rozszerzonego wyniku wyszukiwania w Google z tak zwaną pinezką.
Produkt lub marka – taka strona doskonale sprawdza się dla stron internetowych lub firm które nie posiadają siedziby lub mają ich tak dużo, że opisanie każdego punktu mijałoby się z celem. Przykładem taki może być Wikipedia lub H&M.
Firma, instytucja lub organizacja – bardzo podobne rozwiązanie jak powyżej, z tym, że dedykowane raczej organizacjom charytatywnym i non-profit.
Sztuka, rozrywka lub sport – dobre rozwiązanie dla zespołów muzycznych, grup sportowych czy cyklicznych wydarzeń.
Inne – Jeżeli posiadasz pomysł na stronę która nie mieści się w powyższych ramach, wybierz opcję Inne.
Jako, że zajmujemy się stroną G+ dla sklepu internetowego, wybierzemy najprawdopodobniej opcję pierwszą (jeżeli mamy fizyczną siedzibę sklepu/działalności gospodarczej) lub opcję numer dwa (jeżeli nasz sklep jest jedynie wirtualnym bytem – np. w przypadku sklepów z produktami z afiliacji). Ja pozwolę omówić sobie opcję pierwszą, ponieważ posiada ona więcej możliwości.
Krok 2
Po wybraniu opcji numer jeden czyli “Lokalna firma lub miejsce”, formularz poprosi nas o podanie numeru telefonu. Jest to przydatna opcja, ponieważ dzięki niej możemy zlokalizować nasze ewentualne wpisy z Map Google i zcalić je ze swoją nową Stroną G+ (scalony wpis będzie trzeba potem zweryfikować poprzez otrzymanie listu z kodem PIN).Zakładam, że nikt z Was nie miał wcześniej wpisu w mapach Google. Dlatego też po wpisaniu numeru telefonu pod którym dostępny będzie nasz sklep powinniście otrzymać komunikat “Brak wyników dla numeru telefonu: xxx xxx xxx”.
Wybieramy pierwszą opcję pod tymże komunikatem, czyli:
Nie znaleziono dopasowań
Dodaj informacje o swojej firmie do Google
Po przejściu dalej, naszym oczom ukaże się formularz z możliwością wypełnienia danych tele-adresowych.
Zalecane jest, aby w pole nazwa firmy wpisać tylko nazwę firmy bez słów kluczowych. Dzięki temu w późniejszym czasie będziemy mieli możliwość otrzymania ładnego i przyjaznego adresu w Google+ np. www.plus.google.com/+MojaFirma
zamiast
www.plus.google.com/11111111111/2222222222.
Pozostałych pól pozwolę sobie nie opisywać, ponieważ wydaje mi się, że są one bardzo jasno opisane. Po poprawnym uzupełnieniu danych i kliknięciu “Utwórz” zostaniemy przekierowani na naszą nowo utworzoną stronę w serwisie Google+.
Krok 3
Jesteśmy już na finiszu. Teraz przyda się odrobina kreatywności. Należy teraz wypełnić wszystkie przydatne dla nas pola. Na pewno warto wypełnić pole “O mnie”. Nie polecam dodawać tam długich tekstów z linkami w środku. Taki tekst wygląda bardzo mało zachęcająco i może nie zostać zaakceptowany przez moderatora (treści na stronach muszą zostać zaakceptowane przez moderatora!)
Czasem, może zdarzyć się, że zmiany tekstów zostaną wprowadzone dopiero po jakimś czasie, na przykład 3 dniach. Dodatkowo, miejcie na uwadze, że nazwę strony można zmienić tylko 3 razy w przeciągu 2 lat.
Krok 4
Jeżeli udało Wam się przebrnąć przez poprzedni punkt, i treści na waszej stronie G+ są już gotowe należy taką stronę zweryfikować.
Weryfikacja strony G+ z naszą stroną jest bardzo prosta. Wystarczy dodać specjalną wklejkę z przyciskiem Google+ lub kod weryfikacyjny w sekcji strony. Szczegóły łączenia strony Google+ z własną stroną, zostały opisane w bardzo przystępny sposób w pomocy dla webmasterów Google w rozdziale: Link do witryny.
Co daje nam strona Google+?
Google+ jest względnie nową siecią społecznościową. Istnieje wiele różnych i niezależnych głosów mówiących, że już wkrótce Google+ może stać się jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarce. Już w tym momencie za pomocą dobrze prowadzonej strony na Google+ można pozyskać całkiem spory ruch na swoją stronę internetową. Dodatkowo G+ pomaga zająć nam większą ilość miejsca w wynikach wyszukiwania, tak jak na obrazku poniżej:
Najważniejsze jednak, że Google+ jest społecznością gdzie możemy poznać na prawdę ciekawe osoby i w bardzo prosty sposób wejść z nimi w interakcje! Jako, że G+ nie jest jeszcze skalany dużą ilością beznadziejnych, reklamowych wpisów można bardzo łatwo nawiązać tu wiele interesujących kontaktów oraz zbudować pozytywny wizerunek w wyszukiwarce.
Tomasz Stopka
Grupa Adweb
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta