Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Pokaż swoją ofertę w Google

Linki sponsorowane to jeden z najlepszych sposobów promocji w sieci. Przynoszą spore dochody, zwiększając zyski firm i przyczyniając się do wzmożonego zainteresowania ofertą. Stwierdzenia te są ryzykowne, jednak nikt nie powiedział, że nie są prawdziwe. W ostatnim czasie zainteresowanie kampaniami Adwords znacznie wzrosło. Jednak ich popularność to jedno, a inwestycja to drugie.

Najczęściej z takich usług korzystają firmy lub zwykli posiadacze stron internetowych. Dlaczego? Bo, w prosty i nieinwazyjny sposób można pokazać nowości produktowe, zaprezentować firmę lub jej usługi. Poza tym reklamy w Google to jedne z najmniej inwazyjnych reklam. Mimo to świadomość ich skuteczności jest jeszcze na tyle mała, że część inwestorów traci w ten sposób szansę na zwiększenie obrotów swojej firmy. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że warto inwestować w takie działania. Z drugiej zaś strony boją się inwestycji w coś czego nie znają…

Potęga narzędzi Google…

Prawda jest taka, że odkąd na rynku istnieje wyszukiwarka Google, a jej twórcy każdego dnia obdarowują swoich użytkowników nowymi narzędziami, to ogólna świadomość ich istnienia, a tym bardziej wykorzystania jest znikoma. Każdego dnia miliony użytkowników wykonują zapytania za pośrednictwem wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji. Tylko niewielki ich procent potrafi korzystać z dodatkowych usług jakie oferuje najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka. Począwszy od zwykłych aplikacji, jak np. arkusz kalkulacyjny, po bardziej skomplikowane systemy zarządzania statystykami (Analytics) czy też narzędzia przeznaczone dla webmasterów. Wśród tych wszystkich dodatków, które niekiedy potrafią ułatwić pracę, znajdują sie również narzędzia wspierające promocje w wyszukiwarce. Mowa oczywiście o kampaniach SEM-owych, czyli linkach sponsorowanych.

Google Adwords, czyli grzeczna reklama…

Google Adwords to usługa kierowana głównie do użytkowników sieci, którzy poszukują informacji, lub tych, którzy informacji chcą dostarczyć. Dlaczego Google Adwords nazwano grzeczną reklamą? Gdyż na tle wszystkich pop upów oraz innych billboardów jakie przeszkadzają na stronach, dają możliwość wyboru, tj. skorzystania z oferty lub jej zignorowania. Poza tym reklamy dopasowane są do poszukiwanego przez użytkownika tematu. Wystarczy odpowiednio zdefiniować słowa kluczowe, a reklama wyświetli się pod hasłem, na którym reklamodawcy będzie najbardziej zależało. Ponad to reklamy generowane przez system Adwords pozwalają na optymalne zarządzanie kosztami, dopasowywanie reklam do konkretnej grupy odbiorców jak również wyznaczania czasu ich emisji. Elastyczność systemu sprawia, że optymizacja kampanii może nastąpić w dowolnym momencie jej trwania.

Sezonowość produktowa …

Podobnie jak w pozycjonowaniu tak i w rywalizacji o powierzchnie reklamową istnieją branże na tyle konkurencyjne, że czasem przebicie się na szczyt staje się bardzo trudne. W takiej sytuacji najlepiej szukać rozwiązania, które nie tylko nie będzie wymagało poniesienia dużych kosztów, lecz – co najważniejsze – zwiększy zyski . Inaczej mówiąc znalezienie przepisu na gwarantowany sukces.
Nie trzeba szukać daleko, nie trzeba wymyślać skomplikowanych strategii. Gdyby spojrzeć na rynek bardziej wnikliwym okiem i porównać działające na nim branże, można w łatwy sposób zaobserwować pewną cykliczność oraz sezonowość działań. Są branże, które sprzedają swoje produkty intensywniej latem, inne natomiast zimą lub jesienią. Rozwiązanie wydaje się banalne, przez co najczęściej jest porzucane. Przedsiębiorcy wolą inwestować w bardziej skomplikowane strategie, które – nie sprawdzone w praktyce – generują duże koszty, a przynoszą jedynie minimalny zysk.

Dlaczego sklepy internetowe inwestują w SEM?

Zakupy online pozwalają oszczędzać czas szczególnie, że zapracowani Polacy mają go coraz mniej dla siebie, a perspektywa tracenia czasu w sklepach tradycyjnych, nie jest szczególnie kusząca. Nie bez wpływu na zwiększenie zainteresowania ofertą sklepów internetowych pozostaje fakt, że zakupy w takich sklepach robi się znacznie łatwiej, a przede wszystkim bez ruszania się z domu. Dlatego najlepszym sposobem zaoszczędzenia czasu jest shopping sieciowy.

W odpowiedzi na tak wielkie zainteresowanie shoppingiem sieciowym na przełomie ostatnich dwóch lat odnotowano wzrost liczby sklepów internetowych 3 do 7 tysięcy Ubiegły rok pod względem zakupów okazał się najlepszy dla księgarni internetowych oraz sklepów ze sprzętem RTV i AGD. Największa gorączka zakupowa przypadła na okres przedświątecznych zakupów Bożonarodzeniowych. Już na przełomie października i listopada konsumenci rozpoczęli szturm na sklepy internetowe.

Wraz ze zwiększeniem zainteresowania zakupami online sklepy rozpoczęły batalię o klienta. Okazało się jednak, że w wielu przypadkach zwykłe działania promocyjne nie były wystarczająco skuteczne. Jeśli sklep nie podejmował żadnych stałych działań pozycjonerskich, pozostawała mu jedynie walka z konkurencją na płaszczyźnie reklamowej. Bardzo pomocne okazały się kampanie linków sponsorowanych, które poprzez dobrze stargetowany przekaz reklamowy znacząco zwiększały ruch na stronie oraz wpływały na świadomość marki w sieci.

– W ostatnim kwartale 2007 roku naszymi największymi klientami okazały się właśnie sklepy internetowe, które w okresie przedświątecznym masowo inwestowały w linki sponsorowane, przeznaczając na ten cel niebagatelne sumy, które sięgały nawet kilku tysięcy złotych. Doświadczenie, zarówno nasze jak i naszych klientów, pokazuje jak trafne jest zainwestowanie w linki sponsorowane. Dobrze zoptymalizowane kampanie trafiają w konkretną grupę docelową – mówi Anna Sikorska z Adseo.pl (www.adseo.pl), firmy świadczącej usługi z zakresu pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarkach.

Warto jednak pamiętać, że kampanie internetowe rządzą się pewnymi ściśle określonymi zasadami. Dotyczą one nie tylko systemu w obrębie którego kampania jest zakładana, ale również pewnych umiejętności perswazyjnych, które mają za zadanie wpływać na użytkownika. Prawdą jest, że każdy może zbudować i przeprowadzić własną kampanię. Warto jednak pamiętać, że aby okazała się ona skuteczna, a zainwestowane w nią pieniądze nie zostały stracone, lepiej skonsultować ją z kimś kto na tym gruncie m większe doświadczenie.

Paulina Niżankowska

Autorka artykułu jest pracownikiem firmy ADSEO.PL, części Grupy Adweb, która zajmuje się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.