Pozycja Twojej strony w Google nagle spadła?

Zauważyłeś znaczący spadek zamówień ze swojej strony internetowej, spadek ruchu. Spadły pozycje Twojej witryny w wyszukiwarce. Strona nie pokazuje się już na konkretne, wcześniej pozycjonowane frazy. Nie wpadaj w panikę. Najpierw zdiagnozuj przyczynę.

 

Czy moja strona otrzymała filtr? 

Jeśli strona jest lub była pozycjonowana w przeszłości należy liczyć się z tym, że mogła otrzymać od Google filtr na wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce. Kara taka jest nakładana za naruszenie wytycznych Google.

Gdzie to sprawdzić? Niezbędne do tego jest konto Google, dzięki któremu mamy dostęp do Narzędzi dla Webmasterów. Po zweryfikowaniu swojej witryny, w zakładce „ruch związany z wyszukiwaniem” wybieramy „ręczne działania”. Tutaj otrzymamy informacje, czy Google z jakiś powodów zaniżyło naszą stronę w wynikach wyszukiwania. Najczęstsze powiadomienie dotyczą złamania wytycznych Google odnośnie linków przychodzących (pozyskiwanych nienaturalnie).


 
 

Filtr ręczny a algorytmiczny

Powyższe informacje dotyczą tylko i wyłącznie filtrów nałożonych ręcznie przez pracowników SQT (Search Quality Team) z Google. W Narzędziach dla Webmasterów nie znajdziemy kar nałożonych przez algorytm. Identyfikacja filtra algorytmicznego jest trudniejsza, ale możliwa. Jeśli nasza widoczność w Google nagle mocno spadła – a w ostatnim czasie nie zmienialiśmy strony lub nie było wprowadzanych większych zmian w witrynie – to możemy podejrzewać, że zostaliśmy ukarani poprzez filtr algorytmiczny. Dla pewności warto spróbować połączyć moment spadku widoczności z wprowadzanymi aktualizacjami Google – takie informacje znajdziemy w mediach branżowych lub na stronie Algoroo.com. Informacja o typie aktualizacji jest również przydatna przy identyfikacji za co mogła być nałożona kara.

Najważniejsze aktualizacje w Google to Panda i Pingwin. Pierwsza odpowiada za treści znajdujące się w witrynie, druga natomiast odpowiedzialna jest za linkowanie do strony www.

A co jeśli to nie filtr?

Należy pamiętać, że obniżenie naszej strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie spadek widoczności naszej strony w sieci niekoniecznie jest powiązany z filtrami od Google. Może to być spowodowane działaniami wykonywanymi na stronie, np.:

– zmianą struktury adresów url (brak przekierowań)
– zablokowaniem robotów indeksujących np. poprzez plik robots.txt
– usunięciem lub zablokowaniem dostępności do stron bądź treści

Jeśli to wszystko jest dla Ciebie czarną magią lub nie wiesz jak sobie z danym problemem poradzić, to zawsze możesz liczyć na pomoc specjalistów, którzy przeanalizują problem i zalecą jak szybko go rozwiązać. 

– 7 grzeszków SEO właścicieli stron www

– SEO czy Google Adwords; wady i zalety

– 5 najczęstszych błędów SEO

Jacek Milc

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*