Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak faktoring pomaga polskim firmom w rozwoju (case study)

Faktoring to gorący trend. Coraz więcej osób ze świata finansów o nim mówi, coraz więcej instytucji go oferuje, coraz więcej firm go stosuje. Pewnie już nie raz o nim słyszałeś, tylko czy tak naprawdę wiesz, w jakiej sytuacji i w jakim celu korzystają z niego polskie przedsiębiorstwa? I czy Twoja firma również mogłaby skorzystać z możliwości jakie oferuje ta usługa?

Foto: FORUM/ Krzysztof Serafin

Zacznijmy od tego, kto może skorzystać z faktoringu i na czym on polega. Z faktoringu skorzystać może każdy przedsiębiorca, który rozlicza się na podstawie faktur przelewowych z odroczonym terminem płatności. Niezależnie od tego w jakiej branży działa, czy jest freelancerem, prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, czy jest właścicielem małej lub średniej spółki, jeśli posiada nieprzeterminowane faktury przelewowe, może przekazać je firmie faktoringowej (faktorowi) do sfinansowania.

Faktor wypłaca Faktorantowi należne mu pieniądze na konto, a sam oczekuje na wpłatę od kontrahentów. Pozwala to zapewnić bezpieczeństwo i płynność finansową firmie Faktoranta, który z pieniędzmi może zrobić, co tylko chce – przeznaczyć je na spłatę swoich zobowiązań, uregulowanie stałych płatności, wypłaty dla pracowników, realizację nowych zleceń, czy inwestycję w rozwój.

Właśnie w ten sposób wykorzystuje faktoring marka Orion, dla której płynność finansowa, bezpieczeństwo i nowe inwestycje, podobnie jak ludzie są najważniejsi. Firma Orion od 2008 roku zajmuje się pracą tymczasową i outsourcingiem produkcji oraz rekrutacji pracowników, głównie ze Wschodu. Firma dba o szkolenia, zakwaterowanie, przygotowanie do pracy i wypłaty.

Wraz ze zmianą sytuacji na rynku pracy, zwiększonym zapotrzebowaniem na pracowników z Ukrainy i znacznym wzrostem ilości klientów, marka Orion stanęła oko w oko z ryzykiem zamrożenia znacznych ilości pieniędzy w fakturach. Długie terminy płatności to standard w wielu branżach, a właściciele marki Orion nie mogli pozwolić sobie na utratę płynności czy brak pieniędzy na wypłaty dla pracowników. To właśnie ludzie są bowiem dla nich najważniejsi.

Aby zapewnić sobie płynność, środki na bieżącą działalność, rozwój i inwestycje, kierownictwo marki zdecydowało się skorzystać z usługi faktoringu, który w tej sytuacji okazał się strzałem w dziesiątkę i umożliwił ekspansję i dynamiczny rozwój marki.

Zapraszamy do obejrzenia filmu, w którym wiceprezes zarządu Jakub Morzyński, opowiada o swojej firmie i jej drodze do sukcesu.

Jeśli czujesz, że Twoja firma również mogłaby skorzystać z faktoringu, masz pytania dotyczące samej usługi, jej korzyści i kosztów, wejdź na ideamoney.pl i skontaktuj się z nami. Z przyjemnością pomagamy wszystkim polskim przedsiębiorcom.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
krysa 13 lip 2018 (01:38)

Dobrze że w ostatnim czasie faktoring staje się co raz bardziej popularny. To jedna z tych usług finansowych do której nie podchodzę sceptycznie jak kredyty czy pożyczki. To tylko taki "smar" który sprawia, że trybiki w całym systemie zależności między przedsiębiorstwami chodzą płynniej.