Polski browar chce zebrać 4,2 mln zł

Historia „Browaru Za Miastem” sięga 2017 roku. Tylko w ubiegłym roku udało im się sprzedać niemal 800 tys. butelek piwa, a sprzedaż wciąż rośnie. Teraz planują ruszyć z kampanią crowdfundingową i zebrać 4,2 mln zł.

Fot. Materiały prasowe

Firma działa aktywnie od początku 2017 roku. Obaj założyciele i członkowie zarządu, Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej. Doświadczenie biznesowe zdobyli m.in. w Kompanii Piwowarskiej, gdzie zarządzali markami Tyskie i Żubr oraz realizowali projekty strategiczne. Do zespołu od początku dołączył też doświadczony piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat.

W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi.

Przeczytaj także: Jak założyć własny browar?

Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł. W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów.

– Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30 proc. W tym samym czasie na rynku, ze względu na Covid-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35 proc. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre – mówi Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.

Apetyt na więcej

Obecnie firma warzy swoje piwa w formule kontraktowej i współpracuje na stałe z kilkoma browarami. Szybki wzrost popularności marki Browar Za Miastem i rosnąca sprzedaż zaowocowały przyspieszeniem decyzji o budowie nowego browaru w Wielkopolsce, pod Poznaniem.

– Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa – zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel, wiceprezes spółki.

Łączna wartość inwestycji w nowy browar Za Miastem to ponad 8,8 mln zł. Dzięki środkom od crowdinwestrów w wysokości około 4,2 mln zł spółka chce sfinansować zakup urządzeń do produkcji piwa. To jedno z kilku źródeł finansowania projektu.

Materiały prasowe/ BG

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*