Rusza inkubator dla początkujących firm z branży gier
Rozpoczęła się rekrutacja do Inkubatora Digital Dragons. Uczestnicy organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny inkubacji wezmą udział w serii praktycznych warsztatów prowadzonych przez specjalistów z polskich firm tworzących gry mobilne: Jak przebiegać będzie inkubacja oraz jakich projektów poszukują organizatorzy? O tym mówi szef inkubatora Mateusz Cybula.
Grzegorz Marynowicz: Dla kogo uruchomiliście inkubator Digital Dragons?
Mateusz Cybula, Krakowski Park Technologiczny: Dla ambitnych i obiecujących studiów gier mobilnych, świadomych jak zrobić dobrą grę, ale potrzebujących dodatkowej wiedzy w jej sprzedaniu i skalowaniu biznesu.
Dlaczego Pana zdaniem jest potrzeba uruchomienia takiego inkubatora? Dlaczego akurat gry?
Branża gier jest najszybciej rozwijającą się branżą kreatywną w Polsce, szeroko rozpoznawalną już także na świecie – ale brakuje odpowiednich narzędzi do transferu wiedzy między doświadczonymi firmami, a tymi, które dopiero zaczynają działać – dlatego powołaliśmy do życia Inkubator Digital Dragons dzięki programowi Balic Game Industry. Wspieranie branży gier przez Krakowski Park Technologiczny dzieje się od dawna i to na kilku płaszczyznach, ale do teraz brakowało inkubowania firm w tej całej układance, co w końcu udało się osiągnąć. Teraz zaczynamy nabór do pierwszej tury, która skupia się na grach mobilnych. Druga tura, którą planujemy na przyszły rok będzie przygotowywana dla projektów gier PC i na platformy Xbox i PS.
Na co może liczyć pomysłodawca gry, który zgłosi się do inkubatora? Wsparcie mentorskie, kontakty?
Na jedno i na drugie, w odpowiednio dopasowanej dawce dla każdej firmy – wiedza od naszych ekspertów, mentorów i firm partnerskich pozwoli uniknąć błędów typowych dla początkujących, a zdobyte podczas inkubacji kontakty wpłyną na możliwości rozwoju, tak kreatywnego, jak i biznesowego.
Czy w grę wchodzi także pomoc w pozyskaniu potrzebnego finansowania?
Staramy się kierować rozwojem firm tak, aby miały ułatwioną drogę w pozyskaniu finasowania, dlatego będziemy organizować spotkania zarówno z inwestorami, jak i wydawcami, oraz uczyć jak odpowiednio do tego tematu podejść. To na pewno przyda się wszystkim „first time founders”.
Jakich projektów poszukujecie? Czy macie jakieś preferencje?
Przede wszystkim szukamy projektów mobilnych z prototypem, ale oczywiście jesteśmy otwarci na inne propozycje.
Na jakim etapie musi być projekt gry? Czy można przyjść z pomysłem spisanym na kartce? A może pomysłodawca musi mieć już co pokazać(MVP)?
Jednak MVP, a najlepiej grywalne demo gry. To najlepsze co może nas przekonać do wyboru studia i zaproponowania mu wzięcia udziału w programie. Pomysły na kartce zazwyczaj są ciekawe, ale różnie bywa z ich realizacją. Kierujemy Inkubator Digital Dragons do odrobinę dojrzalszych projektów, bo im jesteśmy w stanie najlepiej pomóc.
Jak będzie wyglądała praca z pomysłodawcami? Ile to będzie trwało i z jakich etapów się składało?
Zaplanowaliśmy pracę tak, aby nie była zbyt uciążliwa dla uczestników – dlatego zjazdy będą odbywać się planowo co dwa tygodnie i będą się składać z części warsztatowej i indywidualnych konsultacji z ekspertami. Każdy zjazd dotyczy innego tematu – będzie m.in. o marketingu, akwizycji użytkowników, ich zaangażowaniu i wielu innych kwestiach istotnych w tej branży. Planujemy 6 takich zjazdów i pracę w okresie 3 miesięcy.
Do kiedy twórcy gier mogą się zgłaszać oraz ile projektów finalnie trafi pod skrzydła inkubatora?
Zapraszamy do składania aplikacji do 21 września. Liczba projektów, z którymi będziemy chcieli podjąć współpracę jest naprawdę niewielka – zaprosimy tylko ok. 5 najlepszych firm.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Zaczynali w małym pokoju. Dwóch wrocławian zarabia na omijaniu korków
- Przerabiają start-upy na prawdziwych przedsiębiorców
- 7 najbardziej znanych akceleratorów dla start-upów na świecie
Grzegorz Marynowicz
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta