Rusza inkubator dla początkujących firm z branży gier

Rozpoczęła się rekrutacja do Inkubatora Digital Dragons.  Uczestnicy organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny inkubacji wezmą udział w serii praktycznych warsztatów prowadzonych przez specjalistów z polskich firm tworzących gry mobilne: Jak przebiegać będzie inkubacja oraz jakich projektów poszukują organizatorzy? O tym mówi szef inkubatora Mateusz Cybula.

Mateusz Cybula, Krakowski Park Technologiczny

Grzegorz Marynowicz: Dla kogo uruchomiliście inkubator Digital Dragons?

Mateusz Cybula, Krakowski Park Technologiczny: Dla ambitnych i obiecujących studiów gier mobilnych, świadomych jak zrobić dobrą grę, ale potrzebujących dodatkowej wiedzy w jej sprzedaniu i skalowaniu biznesu.

Dlaczego Pana zdaniem jest potrzeba uruchomienia takiego inkubatora? Dlaczego akurat gry?

Branża gier jest najszybciej rozwijającą się branżą kreatywną w Polsce, szeroko rozpoznawalną już także na świecie – ale brakuje odpowiednich narzędzi do transferu wiedzy między doświadczonymi firmami, a tymi, które dopiero zaczynają działać – dlatego powołaliśmy do życia Inkubator Digital Dragons dzięki programowi Balic Game Industry. Wspieranie branży gier przez Krakowski Park Technologiczny dzieje się od dawna i to na kilku płaszczyznach, ale do teraz brakowało inkubowania firm w tej całej układance, co w końcu udało się osiągnąć. Teraz zaczynamy nabór do pierwszej tury, która skupia się na grach mobilnych. Druga tura, którą planujemy na przyszły rok będzie przygotowywana dla projektów gier PC i na platformy Xbox i PS.

Na co może liczyć pomysłodawca gry, który zgłosi się do inkubatora? Wsparcie mentorskie, kontakty?

Na jedno i na drugie, w odpowiednio dopasowanej dawce dla każdej firmy – wiedza od naszych ekspertów, mentorów i firm partnerskich pozwoli uniknąć błędów typowych dla początkujących, a zdobyte podczas inkubacji kontakty wpłyną na możliwości rozwoju, tak kreatywnego, jak i biznesowego.

Czy w grę wchodzi także pomoc w pozyskaniu potrzebnego finansowania?

Staramy się kierować rozwojem firm tak, aby miały ułatwioną drogę w pozyskaniu finasowania, dlatego będziemy organizować spotkania zarówno z inwestorami, jak i wydawcami, oraz uczyć jak odpowiednio do tego tematu podejść. To na pewno przyda się wszystkim „first time founders”.

Jakich projektów poszukujecie? Czy macie jakieś preferencje?

Przede wszystkim szukamy projektów mobilnych z prototypem, ale oczywiście jesteśmy otwarci na inne propozycje.

Na jakim etapie musi być projekt gry? Czy można przyjść z pomysłem spisanym na kartce? A może pomysłodawca musi mieć już co pokazać(MVP)?

Jednak MVP, a najlepiej grywalne demo gry. To najlepsze co może nas przekonać do wyboru studia i zaproponowania mu wzięcia udziału w programie. Pomysły na kartce zazwyczaj są ciekawe, ale różnie bywa z ich realizacją. Kierujemy Inkubator Digital Dragons do odrobinę dojrzalszych projektów, bo im jesteśmy w stanie najlepiej pomóc.

Jak będzie wyglądała praca z pomysłodawcami? Ile to będzie trwało i z jakich etapów się składało? 

Zaplanowaliśmy pracę tak, aby nie była zbyt uciążliwa dla uczestników – dlatego zjazdy będą odbywać się planowo co dwa tygodnie i będą się składać z części warsztatowej i indywidualnych konsultacji z ekspertami. Każdy zjazd dotyczy innego tematu – będzie m.in. o marketingu, akwizycji użytkowników, ich zaangażowaniu i wielu innych kwestiach istotnych w tej branży. Planujemy 6 takich zjazdów i pracę w okresie 3 miesięcy.

Do kiedy twórcy gier mogą się zgłaszać oraz ile projektów finalnie trafi pod skrzydła inkubatora?

Zapraszamy do składania aplikacji do 21 września. Liczba projektów, z którymi będziemy chcieli podjąć współpracę jest naprawdę niewielka – zaprosimy tylko ok. 5 najlepszych firm.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Grzegorz Marynowicz

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*