KnowledgeHub

Działalność: KnowledgeHub to Fundusz Venture Capital inwestujący w nowoczesne rozwiązania technologiczne we wczesnej fazie rozwoju (start-up). Fundusz wspiera innowacyjne projekty o wysokim potencjalne rynkowym na etapie finansowania, zarządzania i szybkiego wzrostu wartości. KnowledgeHub specjalizuje się w rozwoju kompetencji inwestorskich w obszarze Digital Marketingu.

 

Geneza: KnowledgeHub jako Fundusz Venture Capital zaczął funkcjonować od 2013 roku. Celem funduszu było pokrycie całej mapy digitalowego ekosystemu własnymi projektami, w niemal każdym obszarze.

Na jakim etapie musi być projekt:  założeniem funduszu jest inwestowanie w start-upy, ale nie ogranicza się tylko do nich. Kilkuletnie doświadczenie wykazało, że nawet firmy o ugruntowanej pozycji mogą pozyskać finansowanie od funduszu.

Jakie branże: KnowledgeHub inwestuje w projekty związane z obszarem digital marketingu, m.in. social media, Big Data, RTB, e-mailing, video, mobile, SEM i SEO. Swoje zainteresowanie kieruje również coraz bardziej na marketing offline.

Kwota inwestycji: ze względu na specyfikę branży marketingowej mogą to być zróżnicowane kwoty, od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy. Wszystko zależy od tego, jaki pomysł bądź produkt jest zgłaszany i na jakim jest etapie.

Przykładowe inwestycje:

  • Adexon – sieć reklamy wyspecjalizowana w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w Internecie.
  • Beemail – pierwsza platforma mailingowa dla e-commerce.
  • Bidlab – agencja mediowa zajmująca się pozyskiwaniem efektywnego ruchu na stronach.
  • Catvertiser – narzędzie służące do tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku.
  • Click Republic – sieć reklamowa działająca w segmencie e-mail marketingu oraz lead generation.
  • Data Exchanger – broker danych behawioralnych.
  • DESEO – luksusowa cukiernia specjalizująca się w ciastkach typu petit gateau, tortach i czekoladowych pralinach.
  • F25 – interaktywny dom produkcyjny łączący świat filmu i Internetu.
  • Grate Place to Work – firma badawcza, konsultingowa i szkoleniowa, która pomaga organizacjom tworzyć wspaniałe miejsca pracy i utrzymywać ich wysoką jakość.
  • Infinity Media – dom mediowy z kompetencjami w planowaniu i zakupie wszystkich mediów.
  • Mint Media – agencja specjalizująca się w kompleksowej obsłudze marek w mediach interaktywnych przy wsparciu mediów tradycyjnych.
  • Mobile Rockets – agencja specjalizująca się w mobile marketingu.
  • MyLed – zintegrowana w całej Polsce sieć DOOH (digital out of home).
  • NapoleonCat – platforma do zarządzania marką w social mediach – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram.
  • Result Media – agencja marketingu internetowego specjalizująca się w SEM/SEO, analityce internetowej, planowaniu mediów, afiliacji i kampaniach sprzedażowych.
  • Royal Ad – sieć reklamowa skupiająca luksusowe witryny internetowe, docierające do tzw. Premium Users.
  • Senuto – narzędzie do tworzenie precyzyjnych audytów SEO.
  • Take a Fruit – firma zajmująca się codzienną dostawą świeżych owoców i soków do biur.
  • Uxeria – specjalizuje się w prowadzeniu zdalnych badań użyteczności serwisów internetowych, badań marketingowych, reklam, mailingów, ulotek oraz aplikacji komputerowych.
  • Videomill – rozwiązania spersonalizowanego video marketingu.
  • Yield Riser – optymalizuje przychody z emisji reklam graficznych na polskich oraz zagranicznych stronach internetowych.

Zalety polskich pomysłodawców: do funduszu KnowledgeHUb bardzo często zgłaszają się osoby kreatywne, mocno zaangażowane i gotowe do pracy operacyjnej oraz z dużą znajomością rynku na którym chcą realizować projekt.

Wady polskich pomysłodawców: brakuje im doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem lub projektem, co przekłada się nierzadko na błędną jego wycenę. Są również tacy, którzy przychodzą z ideą, ale nie mają pomysłu jak przekłuć ją w produkt bądź usługę.

Dane kontaktowe dla pomysłodawców: wystarczy wejść na stronę internetową knowledgehub.pl w zakładkę „Zgłoś projekt”. Po kliknięciu należy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań dotyczących projektu. KnowledgeHub kontaktuje się ze wszystkimi osobami, które zgłaszają swoje propozycje.

Komentarze

Aby dodać komentarz Zaloguj się lub Zarejestruj w MamBiznes.pl