nataliakl

Użytkownik
  • Zawartość

    124
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O nataliakl

  • Ranga
    Ekspert
  1. To przede wszystkim firma korzystająca z nowych technologii, żeby usprawnić pracę wewnątrz firmy oraz relacje z klientami. Ale ważne jest też nastawienie zarówno kadry zarządzającej, jak i szeregowych pracowników. Ważna jest motywacja, sprawna komunikacja i wspólne dążenie do celów. Myślę, że innowacyjna firma to też taka, która sięga po rozwiązania CSR.
  2. To nie do końca prawda, przynajmniej nie powinna być. Małe firmy niekoniecznie są tańsze - mają mniej klientów i muszą się jakoś utrzymać. No i nie jest powiedziane, że w dużych pracują sami specjaliści, kadry się zmieniają, a często zatrudnia się osoby do przyuczenia. Równie dobrze małe firmy mogą zakładać osoby, które odeszły z takich dużych korporacji ;) Nie ma co patrzeć na wielkość firmy. Trzeba sprawdzić jej podejście. Jeśli pracownik obiecuje pierwszą pozycję w Google to to już jest podejrzane, bo samo Google mówi, że nie można zagwarantować pierwszej pozycji (przynajmniej stosując "legalne" praktyki). Podejrzane jest też tempo, w jakim efekt ma zostać osiągnięty. Pozycjonowanie to proces i obejmuje wiele aspektów, nie tylko linki prowadzące do stron. Jeśli ktoś obiecuje, że za miesiąc strona wskoczy do TOP 3, też trzeba się dwa razy zastanowić.
  3. Musisz zaplanować strategię marketingową. Przede wszystkim zweryfikuj działanie i wygląd samej witryny internetowej - czy jest wygodna, przejrzysta i czy składanie zamówienia odbywa się bez problemów i intuicyjnie. Popraw ją też pod kątem SEO (tutaj pomoże Ci specjalista, ale duże znaczenie będą miały też treści na stronie, ich tytuły i nagłówki). Oprócz tego sięgnij po płatne formy reklamy, jak AdWords czy reklamy na Facebooku i oczywiście zajmij się marketingiem społecznościowym. Jeśli prowadzisz sklep, możesz się reklamować nie tylko na FB, ale też na Instagramie czy Pintereście. Możliwości masz wiele, korzystaj z nich. Na pewno będą wymagały wkładów finansowych na początku, ale szybko Ci się to zwróci.
  4. Spory warto próbować rozstrzygać polubownie, ale jeśli chodzi o zagranicznych kontrahentów, to może to stanowić problem, chociażby ze względu na barierę językową. Na szczęście są narzędzia, z których można w takich sytuacjach skorzystać. Ciekawy wpis. Dzięki!
  5. Najgorzej jest, kiedy czeka się na przesyłkę, a wysyłający nie zada sobie trudu, żeby poinformować o opóźnieniu. Szczególnie jeśli zależy mi na czasie, bo zamówiłam coś na prezent. To chyba jedyne sytuacje, z jakimi miałam do czynienia, ale bardzo denerwujące i zniechęcające do tej formy robienia zakupów.
  6. Można maksymalnie zatrudniać na czas określony na podstawie 3 umów i na okres 33 miesięcy (jeśli jest to np. umowa na zastępstwo, to pracodawca może ten okres wydłużyć, ale musi zgłosić taką sytuację do odpowiednich organów). Poza tym zrównane są okresy wypowiedzenia dla osób zatrudnionych na czas określony i nieokreślony - 2 tygodnie wypowiedzienia do 6 miesięcy zatrudnienia, miesiąc - powyżej 6 miesięcy i trzy miesiące powyżej 3 lat.
  7. Przed założeniem takiej strony sprawdziłabym zabezpieczenia, kod (czy np. jest przyjazny pozycjonowaniu i na ile można w niego ingerować), etc. Kreator stron to dobre rozwiązanie dla wizytówek, ale nie dla witryn, które klienci mają odwiedzać często i które mają generować ruch.
  8. Zgadzam się, bardziej opłacalna jest umowa z kancelarią. Chyba że przeciwko firmie toczy się mnóstwo spraw albo firma często wchodzi z kontrahentami w spory sądowe ;)
  9. Dotacji unijnych jest już niewiele, praktycznie są to w tej chwili pożyczki na preferencyjnych warunkach i głównie przeznaczane są na innowacyjne projekty dla osób, które zakładają pierwszą firmę. Warto jednak przemyśleć kwestię kredytu przy zakładaniu firmy. Może pomóc biznes plan, dzięki któremu będzie wiadomo, czy kredyt nie będzie przysłowiowym strzałem w stopę i czy zyski z działalności pozwolą na jego spłatę.
  10. Crowdfunding w porządku, ale pod warunkiem, że znajdą się chętni, którzy zainwestują. No i trzeba coś zaoferować w zamian zazwyczaj (reklama, gadżety, udziały).
  11. Usuwanie negatywnych opinii o firmie to niekoniecznie dobry sposób na ratowanie swojego wizerunku w sieci. Dbanie o pozytywny wizerunek to złożony proces obejmujący wiele różnych aspektów, jak zarządzanie profilami społecznościowymi, aktywne działanie na forach tematycznych, ale przede wszystkim - dostarczanie produktów i usług o możliwie najwyższej jakości.
  12. W tej chwili praktycznie każde biuro rachunkowe oferuje możliwość zdalnej współpracy. Warto taką podjąć, bo samodzielne prowadzenie księgowości nawet przy użyciu programów on-line to dodatkowy czas, który można spożytkować inaczej. Poza tym dobry specjalista podpowie, jak oszczędzać i optymalizować wydatki. Do tego potrzebna jest bardzo dobra znajomość przepisów prawa.
  13. Na pewno warto zastanowić się nad zatrudnieniem biura rachunkowego. To tylko pozornie dodatkowy koszt - dobry ekspert podpowie, jak optymalizować wydatki i jak się rozliczać, żeby na tym zyskać. Wszystko oczywiście w granicach prawa.
  14. To zależy czy chcesz kamery zakładać, żeby zapewnić pracownikom i sprzętowi bezpieczeństwo czy chodzi bardziej o kontrolowanie pracowników. W tym pierwszym przypadku myślę, że warto o tym pomyśleć. W drugim - lepiej się zastanowić. Wzajemne zaufanie wpływa na atmosferę pracy i może sugerowanie zatrudnionym, że trzeba ich sprawdzać nie jest najlepszym sposobem na budowanie pozytywnych relacji ;)
  15. W handlu rzeczywiście trudno motywować podwyżkami, bo chodzi o to, żeby zwiększać obrót i na tym zarabiać. Na pewno pracownicy muszą czuć się doceniani, muszą też móc polegać na sobie nawzajem i swoich przełożonych. Handel to ciężka branża, trzeba pracować z ludźmi i mieć nie raz mocne nerwy ;) Dlatego karnet na siłownię, wyjazdy integracyjne i tego typu motywatory mogą pomóc.