siewka

Użytkownik
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O siewka

  • Ranga
    Początkujący
  1. Prowadząc własną firmę musisz znać się na przepisach podatkowych. Skoro potrafisz samodzielnie zorganizować sobie swój warsztat prac, to pewnie potrafisz również czytać przepisy podatkowe. Nawet jak masz kłopoty z czytaniem tekstów prawniczych, to są blogi gdzie wszystkiego dowiesz się na skróty. Przykładem może być blog biznesowy Zasady Ogólne, gdzie znajdziesz streszczenie ordynacji podatkowej, najnowsze zmiany, jak również projekty ministerstwa finansów http://www.zasadyogolne.info/2019/01/ordynacja-podatkowa-w-pigulce.html . A jest tego sporo bo jak to mówił Kargul rządzący ciągle "machlaczą jak w GS-ie z nawozami". A jak znasz się na przepisach to w jednej z gazet za grosze znajdziesz dobry program do księgowości.
  2. Mam dwu znajomych co prowadzą biznes w tej branży. Jeden produkuje wypieki na zamówienia z domów weselnych, hoteli i restauracji, drugi ma drogi lokal na deptaku w centrum miasta i jest znany z pomysłowych babeczek. W zasadzie obu idzie dobrze, ale ten pierwszy dużo ryzykuje. Lepiej jest chyba inwestować w lokal w centrum miasta i sprzedaż detaliczną z własną kawiarenką niż być producentem skazanym na zamówienia innych detalistów. Oczywiście to kosztuje. Na początku trzeba wydać trochę pieniędzy na reklamę. Odpowiedni szyld, neon, panel reklamowy, potykacze , czy ulotki reklamowe. To wszystko zamawia w Fabryce Reklamy z Łodzi . Taka inwestycja z czasem się zwróci i to wielokrotnie. Od początku pracuje się na swoją markę, a nie na markę naszych odbiorców. Jest to wygodne, ale nie daje perspektyw.
  3. Prowadzę firmę od 28 lat i nie bardzo wiem po co ci podpis elektroniczny. W programach do księgowości masz bramki do wysyłania deklaracji danymi. Również w ten sposób wysyła się rozliczenia roczne. DO rejestracji firmy, zmian i zawieszenia wystarczy profil zaufany. Dzięki niemu komunikujesz się również z ZUS-em, i nim też będzie można podpisać wysyłany Jednolity Plik Kontrolny (JPK). Polecam lekturę jakiegoś blogu dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Ja zaglądam na blog Zasady Ogólne. Teraz właśnie ukazały się informacje o JPK http://www.zasadyogolne.info/2017/12/jpk-czesc-2.html
  4. Gdy wybierałam bank do konta firmowego oprócz takiego gdzie nie ma opłat szukałam taki który pomaga osobom prowadzącym własną działalność. Tak właśnie jest w ING gdzie oprócz darmowego konta oferują dostęp do platformy handlowej i właśnie księgowość https://www.ingksiegowosc.pl/ . To duże ułatwienie. Taka kompleksowa obsługa klientów biznesowych. Usługę księgowości można dostosować do naszych potrzeb. Są różne pakiety w zależności od formy opodatkowania, ilości wystawianych dokumentów i tego czy chcemy skorzystać również z obsługi kadrowo-płacowej.
  5. Ja jestem zdania że marketing internetowy i reklama zewnętrzna muszą ze sobą "współdziałać". Oczywiście wszystko musi być dopasowane do specyfiki konkretnego biznesu i tak dalej, ale moim zdaniem nie warto rezygnować z jednego kosztem drugiego. Sporo na temat reklamy możecie znaleźć np. na stronie tej firmy reklamowej: Fabryka Reklamy Co do działań w sieci - ich spektrum jest naprawdę duże i tutaj jednak chyba lepiej poradzić się opinii fachowca, nie podejmuje się rozwijania tematu. Myślę, że każdą szansę na dotarcie do klienta należy wykorzystać.
  6. Miałam umowę podpisaną jeszcze za Stolicą. UPS jak przejął Stolicę nie honorował podpisanej umowy i kilkanaście przedpłaconych przesyłek przepadło. Drugą złą przygodę miałam z nimi gdy kazali mi płacić za przesyłkę którą miał płacić i zapłacił odbiorca. Potem była paczka którą mieli odebrać ode mnie i po prostu "zapomnieli" . Przez co klient miał pretensje, a słowo zapomnieli było trwałe i tak pozostało. Teraz korzystam z DHL lub przewoźnika wskazanego przez dostawcę lub odbiorcę. Podoba mi się też dystrybucja małych przesyłek z wykorzystaniem kiosków Ruchu. Poza tym wszystko to kwestia aktualnych promocji i czynnika ludzkiego, czyli kierowcy który jeździ w naszym rejonie. Na szczęście firm spedycyjnych jest pełno i można sobie wybierać https://aleo.com/pl/firmy/logistyka-spedycj...pedycja-drogowa .
  7. Witajcie. Zastanawiam się nad jakąś skuteczną formą reklamy jeśli chodzi o pracownię jubilerską. To trochę specyficzna branża i zastanawiam się co do klientów może "trafić". Wiem na pewno że będzie to raczej reklama tradycyjna, bo działania na FB to jakby osobny projekt (prowadzony równolegle) i na nim nie zamierzam poprzestać. Zastanawiam się więc na co poza mediami społecznościowymi warto postawić? Do mnie osobiście przemawia coś takiego -> http://fabrykareklamy.pro/produkcja/druk-w...-i-billboardow/ ale nie mam przekonania czy to na pewno w tym kontekście dobry pomysł? Liczę trochę na jakieś odpowiedzi, najlepiej od kogoś "z branży", bo sama już chyba nic nie wymyślę, lepiej chyba zdać się na sprawdzone pomysły.