ocsd

Użytkownik
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O ocsd

  • Ranga
    Początkujący

Contact Methods

  • Website URL
    Array

Profile Information

  • Location
    Array
  1. Jesteś przedsiębiorcą, gratuluję. Masz pomysły, plany oraz oczekiwania. Ale czy podążasz w odpowiednim kierunku? Warto chwilę nad tym pomyśleć. Dlaczego warto posiadać strategię rozwoju? Strategia firmy określa, w jaki sposób realizowane są jej podstawowe cele. Każda organizacja gospodarcza, niezależnie od posiadanej formy własności, dąży do utrzymania się w dynamicznej rzeczywistości rynkowej oraz rozwijania swojej działalności. Działania firmy na rynku określające sposób jej reakcji na otoczenie są jednocześnie wyznacznikiem jej strategii. W konsekwencji, każda firma posiada strategię, niezależnie czy to sobie uświadamia, czy też nie niezależnie też od tego czy jej działania są przemyślane, zaplanowane, czy też opierają się na spontanicznych jednostkowych decyzjach menadżerów. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że zarówno w firmie małej jak i dużej wybór strategii rozwoju firmy jest podstawowym uprawnieniem właściciela. W Polsce świadomość decydentów, co do potrzeby posiadania przemyślanej strategii, jako czynnika zwiększającego szansę na rynkowy sukces jest coraz większa. W Polsce świadomość decydentów, co do potrzeby posiadania przemyślanej strategii, jako czynnika zwiększającego szansę na rynkowy sukces jest coraz większa. Do najistotniejszych czynników można zaliczyć: Coraz więcej firm decyduje się na prezentację swoich strategii w mediach (przedstawicielstwa firm zagranicznych oraz publicznych notowanych na WGPW, jak i tych, które zamierzają wejść na giełdę). Podczas wystąpień bardzo często pokreślone zostaje znaczenie dobrze przygotowanej i zrealizowanej strategii Przykłady wielu znanych i szanowanych na rynku firm silnie wpływa na dążenie decydentów do posiadania strategii rozwoju Kluczowe znaczenie ma też oddziaływanie osobiste i zaangażowanie osobiste decydentów, którzy szukają różnych sposobów podniesienia efektywności przedsiębiorstw Posiadanie strategii rozwoju ma bardzo duże znaczenie podczas współpracy z ewentualnymi inwestorami, w relacjach z bankami czy też w momencie starania się firmy o fundusze pomocowe z UE H. Mintzberg definiuje strategię poprzez 5P: Plan (plan) świadome działanie w określonym kierunku Sterowanie (poly) działanie, które ma na celu przechytrzenie konkurentów Model (pattern) wzorzec działania oparty o wcześniejsze doświadczenia przedsiębiorstwa Pozycja (position) poszukiwanie najkorzystniejszej pozycji w otoczeniu biznesowym Perspektywa (perspective) określenie pozycji przedsiębiorstwa na rynku w przyszłości Strategia rozwoju firmy jest optymalnym sposobem na osiągnięcie sukcesu rynkowego przez współczesne firmy, niezależnie od ich wielkości. Cele wskazują w jakim kierunku dane przedsiębiorstwo chce zmierzać, strategia odpowiada zaś na pytanie, jak do tego celu dotrzeć. Każdy biznes opracowuje odpowiednią dla swoich celów strategię rozwoju. Ograniczenie dostępnych przedsiębiorstwu zasobów wymaga namysłu i rozważenia różnych wariantów zachowań, tak aby firma była w stanie sprostać konkurencji w jej otoczeniu biznesowym. Trafny wybór strategii rozwoju gwarantuje utrzymanie się przedsiębiorstwa na rynku i stwarza realne szanse na jego systematyczny rozwój w przyszłości. Cztery kroki do sformułowania strategii rozwoju Twojego przedsiębiorstwa Krok I: Pracę rozpoczynamy od przygotowania szczegółowego harmonogramu działań z Twoim przedsiębiorstwem. Bardzo ważne aby dokonać podziału prac, przeanalizować istniejące procedury oraz zarządzanie przedsiębiorstwem. Niezbędne działania zrealizujemy w formie jednodniowego warsztatu prowadzonego przez naszego doradcę. Nie martw się delegowany doradca będzie posiadał bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii rozwoju, tak więc bez wątpienia zauważy to co Tobie może umknąć. Produktem prac Kroku I będzie zarówno świadomość uczestników warsztatu jak istotnym elementem działania przedsiębiorstwa jest dobra strategia rozwoju jak i szczegółowy harmonogram wszystkich niezbędnych prac. Krok II: Realizacja ustalonego harmonogramu działań mająca na celu opracowanie strategii rozwoju zawierającej elementy takie jak: Strategię rozwoju przedsiębiorstwa zawierającą wskazanie celów krótko-, średnio i długookresowych Analizę przedsiębiorstwa zawierającą m.in. informację o sytuacji przedsiębiorstwa względem branży w którym działa, głównego przedmiotu działalności, analizę technologii i innowacji, modelu zarządzania, kadry zarządzającej i zasobów ludzkich, struktury organizacyjnej i przywództwa. Przygotowanie sposobów i ścieżek kontaktów z potencjalnymi inwestorami oraz instytucjami finansowymi Analizę rynku przedsiębiorstwa zawierającą m.in. opis otoczenia konkurencyjnego, relacje z klientami, analizę przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa Analizę strategii marketingowej i sprzedażowej Analizę SWOT potencjału przedsiębiorstwa Poza tym, w strategii, znajdziesz także: Opis wykorzystanych przez nas metod pracy, przebiegu spotkań i wypracowanych produktów Zestawienie dokumentów źródłowych, na podstawie których przygotowano strategię Opis metodyki, którą się posłużyliśmy, wybierając obszary, wraz z zestawieniem projektów rekomendowanych do realizacji z tych obszarów To bardzo ważny krok w drodze do Twojej strategii rozwoju. Prace przebiegają tutaj w formie indywidualnych konsultacji z osobami delegowanymi przez Twoje przedsiębiorstwo. Otrzymasz od nas gotową do wdrożenia strategię. Stało się, Twoje przedsiębiorstwo ma swoją strategię rozwoju. Damy Ci chwilę aby się z nią zapoznał. Jeśli coś będzie niejasne bądź wzbudzi Twoje wątpliwości wyjaśnimy dlaczego obraliśmy taki a nie inny kierunek działań. Jeśli się z nami zgodzisz przejdziemy do Kroku III. Krok III: Wdrożenie strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Masz już strategię, teraz musimy ją wdrożyć tak aby Twoje przedsiębiorstwo podążało wyznaczoną ścieżką. Krok IV: To już prawie koniec. Aby podsumować całokształt pracy opracujemy ocenę końcową naszych działań wraz z raportem z przygotowania strategii rozwoju oraz jej wdrożenia (w celu podsumowania przygotowanej ścieżki wzrostu przedsiębiorstwa).
  2. Zawsze warto dbać o poziom wiedzy swoich pracowników. Dobrze zaplanowany i dostosowany do specyfiki działalności danego przedsiębiorstwa proces szkoleniowy pozwala z jednej strony podnieść jakość i efektywność pracy z drugiej daje satysfakcję dobrze wykonanej pracy naszym pracownikom. Szkolenia nie muszą być duże, dobra firma szkoleniowa tak ustawi cały proces aby końcowy efekt zamknął się w realnych do poniesienia kosztach, bez znaczenia czy szkolimy 5 czy 500 osób. Szkolenie dla 10 osób może kosztować zarówno 3 tys. jak i 30 tys., wszystko zależy od tego jakie elementy dodatkowe ma uwzględniać (np. transport, hotel, noclegi, zajęcia integracyjne). Jeśli zależy nam jedynie na merytoryce zajęć, nie wodotryskach, zapłacimy sensownie nawet przy szkoleniu dla kilku osób :rolleyes: