potro

Użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O potro

  • Ranga
    Początkujący

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ja do niedawna nie ufałem zbytnio przenoszeniu całych serwerów firmowych na chmurę albo kopii zapasowych systemów czy programów, bo cały czas miałem wrażenie, że są poddane niewystarczającym zabezpieczeniom. Ale chyba z powodu tego, co się teraz dzieje na świecie (ataki hakerskie, terroryzm również cyfrowy), pojawiło się większe parcie na wzmocnienie ochrony również wirtualnych baz danych. I tak spotykam się teraz z sytuacjami w pracy, gdzie klienci albo partnerzy biznesowi korzystają z zestawień numerów kodów pocztowych (albo innych danych uznawanych za poufne) przez Dropboxa czy inne serwisy, które oferują całe usługi związane z zarządzaniem nimi. Tutaj przykład takiej firmy: http://dataquality.pl/baza-kodow-pocztowych-miejscowosci-i-ulic/ - nie wiem, czy sam, będąc szefem, zdecydowałbym się na takie rozwiązania w swojej firmie, ale rozumiem, czemu wiele nowoczesnych przedsiębiorstw korzysta z tego w pełni. Poza tym trzymanie cyfrowych i papierowych dokumentacji ma swoje plusy i minusy, ale zawsze to jakaś kopia zapasowa na wypadek awarii czy zepsucia sprzętu.
  2. O, ten artykuł podany przez autora, gorąco polecam. Ja o części z tych narzędzi nie miałem pojęcia, a obracam się w dziedzinie e-marketingu. I sam skorzystałem z kilku ich propozycji i podaję dalej swoim znajomym z branży czy prowadzącym blogi.
  3. Certyfikat moim zdaniem trzeba mieć bez względu na to, jaką mamy stronę internetową. Odwiedzający bardziej ufają stronom, gdzie przy adresie widnieje symbol kłódki oraz nie wyskakują im dziwne komunikaty o zagrożeniach wirusem w trakcie przeglądania strony czy sklepu internetowego. No i poza tym, jak mamy u siebie płatności czy inne rzeczy wymagające podania prywatnych danych, to powinien być 'must have' dla działalności.
  4. Im bardziej nietypowa forma reklamy, tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi :) I wbrew pozorom nie muszą to być działania warte miliony złotych czy innej waluty. Trzeba przeanalizować ostatnie reklamy, które odniosły sukces właśnie dlatego, że były nietypowe, i wyciągnąć wnioski, zanim rzucimy się do przygotowań. Ludzie cenią zwłaszcza koncepcje dotyczące codziennego życia, relacji, najlepiej podszytych dużą dawką humoru albo wręcz przeciwnie, patosu. Jeżeli wykorzysta się do tego znane formy reklamy, tym lepiej, bo jeszcze bardziej się utrwali nasz wizerunek w głowach odbiorców. Byle było to dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa i branży ;)
  5. Przede wszystkim musisz dobrze przemyśleć kwestię rozliczenia podatkowego, tzn. jaką formę opodatkowania wybrać i pamiętać, że jakiekolwiek zmiany będą skutkować przymusem zmiany poprzednich wartości pieniężnych zgodnie z nowo obraną formą, żeby wszystko się zgadzało. Po drugie uważnie przyglądaj się każdemu, z kim wchodzisz we współpracę na zasadzie partnerstwa biznesowego - czy to są kontrahenci, dostawcy, usługodawcy itd. Warto przejrzeć ich historię biznesową, żeby się nie okazało, że mają na koncie jakieś machlojki albo że są niewypłacalni. Pomyśl też o dobrych zabezpieczeniach danych firmy i zapleczu informatycznym, a także podejściu do pracowników - tzn. lepiej ustal na początku prawa, obowiązki i benefity związane z danym stanowiskiem, aby potem nie było niedomówień.
  6. Lekarze, kierowcy, zawody związane ze sprzedażą, zawodowi mówcy, tłumacze, księgowi - chyba nie ma takiego zawodu, który jest pozbawiony stresu, ale te się wyróżniają.
  7. Przeczytać opinie w internecie, jeżeli nawiązujemy współpracę z biurem rachunkowym i kierować się przy wyborze doświadczeniem biura, zakresem usług, ocenami. Jeśli zaś chodzi o zatrudnianie księgowego na miejscu, to kryteria są podobne, jednak najlepiej by było zweryfikować wiedzę kandydatów na rozmowie kwalifikacyjnej jakimiś sensownie skonstruowanymi testami, sprawdzającymi ich wiedzę teoretyczną i cechy osobowości niezbędne z zawodzie księgowego (logiczne myślenie, skrupulatność). A co do samego prowadzenia - trzeba wyposażyć osobę prowadzącą księgowość w niezbędne środki i narzędzia do podstawowych czynności zawodu księgowego. Teraz kładzie się nacisk na zasoby elektroniczne więc powinno być pod tym względem łatwiej w wyborze np. programu do fakturowania czy rejestracji zdarzeń księgowych.
  8. Samodzielnego pozycjonowania nie polecam, lepiej wynająć specjalistę lub agencję. Możesz co najwyżej ułatwić im pracę, optymalizując jak najlepiej swoją stronę internetową przed przekazaniem jej do działań pod kątem SEO/SEM, żeby nie musieli tego robić za ciebie, bo to wydłuży dodatkowo całą sprawę. Za dużo rzeczy jest z tym do ogarnięcia, żeby samemu sprostać temu zadaniu, poza tym wymaga to ciągłej uwagi i reagowania. A jak komuś przekażesz pozycjonowanie do robienia to najwyżej będziesz tego kogoś rozliczać z działań i nadzorować, co zostało zrobione, a co warto poprawić.
  9. Z tego, co ja się orientuję, to inwestowanie w metale szlachetne przynosi małe zyski, bo to są mało płynne instrumenty na giełdzie. Niby bardziej stabilne od walut, ale i tak mało podmiotów decyduje się w nie inwestować. Wystarczy przejrzeć notowania giełdowe z metalami szlachetnymi, nawet złoto nie będzie miało zadowalających wyników.
  10. Te tradycyjne gadżety reklamowe są już dawno przereklamowane, niemniej ludzie nadal lubią je dostawać więc trzeba pomyśleć o zwyczajnych długopisach, notatnikach, kubkach czy podstawkach do nich, bo takie przedmioty zawsze się przydadzą. Wg mnie dobrze jest zainwestować nieco więcej w solidne torby płócienne czy pendrive'y, bo widać, że to coraz chętniej obierane kierunki w wyborze gadżetów promujących firmę.