kerlug

Użytkownik
  • Zawartość

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O kerlug

  • Ranga
    Początkujący
  1. Na którymś etapie od założenia firmy zapewne będziesz myślał o wdrożeniu oprogramowania ERP lub innego do zarządzania, z resztą chyba już kilka osób Ci to doradzało. Ważne jest, żeby się na tym nie przejechać – polecam dobry tekst na ten temat: https://goodpoint.blog/nieudane-wdrozenie-systemu-biznesowego-5-najczestszych-przyczyn/ Systemy ERP rzeczywiście działają, ale jak się je dobrze dobierze i prawidłowo wdroży.
  2. Dobrze postawione pytanie, bo nie w każdej firmie sprawdzi się taki sam ERP. Innych elementów w programie będzie wymagała firma handlowa, innych przemysłowa. Polecam dobry artykuł o tym czym kierować się przy wyborze: https://goodpoint.blog/wplyw-oprogramowania-erp-zyskownosc-firmy/
  3. Jak dla mnie system ERP to najlepsze rozwiązanie dla firm, które mają niestandardowe podejście do biznesu oraz chcą się rozwijać. Czasem jakieś małe programy nie tylko nie pomagają, ale mogą przynieść więcej strat. Ale zamiast pytać na forum, najlepiej poszukać jakichś poradników, od siebie podsyłam ten: https://goodpoint.blog/wplyw-oprogramowania-erp-zyskownosc-firmy/
  4. W mojej firmie planowane jest wdrożenie nowego systemu. Boję się, że coś pójdzie nie tak i cały proces zakończy się porażką. Czytałem ostatnio artykuł, w którym opisane były najczęstsze błędy: https://goodpoint.blog/nieudane-wdrozenie-systemu-biznesowego-5-najczestszych-przyczyn/ . Musze przyznać, że otworzył mi oczy na pewne kwestie, o których wcześniej nie myślałem, np. związanych ze zbyt późnym wdrażaniem. Jak u Was przebiegało wdrażenie nowego systemu? Na co warto zwrócić uwagę? Jakich błędów, poza wymienionymi w artykule, się wystrzegać?
  5. Witam. Planuję założyć własną firmę i zaczynam coraz bardziej zagłębiać się w tematy związane z prowadzeniem działalności. Na początku sięgałem po książki, ale jednak przeczytanie jednej zajmuje sporo czasu i nie wszystko potem zostaje w głowie. Zdecydowanie łatwiej przyswajam wiedzę z różnych artykułów. Ostatnio trafiłem na całkiem ciekawy blog biznesowy: https://goodpoint.blog/ . Znacie jeszcze jakieś strony tego typu, gdzie mógłbym znaleźć przydatne informacje?
  6. Też szukam odpowiedzi na to pytanie, choć także w odniesieniu do siebie. Chyba nawet zapiszę się po e-booka na ten temat. Gdyby ktoś miał ochotę, podrzucam linka https://goodpoint.blog/zarzadzac-efektywnoscia-pracownikow/ - bo nie wiem co innego mogę zrobić…
  7. Ja też sam prowadzę rekrutację, nie potrzebuję do tego firmy HR. Staram się dobierać pracowników tak, żeby się u mnie odnaleźli i dogadali się z resztą zespołu. Chociaż robi się coraz trudniej, bo jest duża przestrzeń, też ideologicznie, między różnymi pokoleniami. Polecam artykuł na ten temat https://goodpoint.blog/roznice-pokoleniowe-pracy/ - moim zdaniem warto to wziąć pod uwagę podczas rekrutacji.
  8. Bardzo ciekawy wątek, też staram się motywować pracowników na różne sposoby. Z jednej strony są to motywacje finansowe, ale wiadomo, że nie każda firma ma tyle pieniędzy, co Google i nie na wszystko można sobie pozwolić. W tym artykule https://goodpoint.blog/materialne-niematerialne-narzedzia-motywowania-pracownikow/ znalazłam bardzo fajny pomysł z e-learningiem, który postanowiłam wykorzystać. Mam nadzieję, że pracownikom się spodoba.
  9. Powiedziałbym więcej, finanse coraz częściej nie są na pierwszym miejscu. Dobra atmosfera w firmie to podstawa, wiem to po przykładzie swojej firmy. Odkąd zmieniłem podejście i mnie, i pracownikom do firmy przychodzi się lepiej i co też ważne – realnie przekłada się to na wyniki! Zainspirował mnie ten artykuł: https://goodpoint.blog/materialne-niematerialne-narzedzia-motywowania-pracownikow/. Cenne rady w pigułce. Pracodawcy najczęściej zapominają, że zmiany w zarządzaniu muszą zacząć od siebie.
  10. Myślę, że warto spróbować - ja sam lubię czytać różne blogi, choć raczej związane z prowadzeniem własnej firmy, bo mam swój biznes. Ostatnio często czytam bloga goodpoint.blog . Całkiem sporo informacji tam znalazłem o tym, jak motywować pracowników :) jak będziesz pisać ciekawie, to blog może być dobrym pomysłem.
  11. My coraz częściej o tym myślimy, ale osobiście uważam, że nie jesteśmy jeszcze na to gotowi. Staram się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat, czytam nawet od jakiegoś czasu artykuły o IT z tego bloga https://goodpoint.blog/kategoria/it/ , ale to może w takim razie Wy mi pomożecie? Jakie są korzyści outsourcingu, które zauważyliście w swoich firmach?
  12. Hej, jak w temacie – czytacie blogi? Mam wrażenie, że teraz tych blogerów to wyrasta jak grzybów po deszczu i coraz trudniej znaleźć coś wartościowego. Z daleka trzymam się więc od blogów ogólnych, lifestylowych, o wszystkim i o niczym. Za to cenię sobie blogi tematyczne, profesjonalne, skupiające się na konkretnym temacie. Do moich ulubionych należy GoodPoint.- poruszają tematykę biznesową: marketing, HR, IT. A Wy co czytacie?
  13. Moim zdaniem książki są w porządku, ale warto też czytać blogi tematyczne. Bo dzięki temu jest się jednak na czasie, a wiadomo przecież, że w biznesie szybko pojawiają się zmiany. A blogi to jednak mają jakąś regularność i są na czasie. Od siebie mogę na pewno polecić Goodpoint - są tam artykuły z biznesu, IT, finansów i zarządzania czy HR.
  14. Witam, poszukuję jakichś dobrych materiałów: artykułów branżowych i specjalistycznych, blogów, poradników na tematy biznesowe. Chcę założyć swoją firmę, pomysł mam, kapitał jest, ale potrzebuję jeszcze rozszerzyć swoją wiedzę biznesową. Sam czytam takiego bloga https://goodpoint.blog/ , ale chętnie jeszcze więcej bym poczytał – będę wdzięczny za polecenia!
  15. Hej, miesiąc temu awansowałem na managera zespołu. Mam jednak problem z delegowaniem obowiązków. Nie wiem czy to moje wyobrażenie, czy rzeczywistość, ale mam wrażenie, że kilka osób próbuje podważyć moją pozycję. Poszukuję sprawdzonych sposobów, które pomogą mi budować mój autorytet. Niezłe rady znalazłem w tym artykule https://goodpoint.blog/skutecznie-delegowac-obowiazki/ ale chętnie też poczytam Wasze porady i sposoby na radzenie sobie z delegowaniem obowiązków. Pozdrawiam! Maciek