atomic99

Użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O atomic99

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam Jak w temacie, poszukuję jakiegoś opisu wzoru czy czegoś podobnego szczególnie chodzi mi o to jak powypełniać te tabelki z rozliczeniami (zyski, koszty, podatki, itp) Z góry dzięki za odp Pozdrawiam
  2. Witam Mam pewien problem pracowałem przez ostatnie 3lata w firmie która zajmowała się komputerami (sprzedaż, serwis) jak również wizytówkami, plakaty, ulotki itp, właściciel firmy chcąc zaoszczędzić na płaceniu firmom za projekty powierzał te funkcje mi (ze względu że mam doświadczenie) 16.09.2009r. kończy mi się umowa której dalej nie przedłużam. Dodam że na umowie o pracę nie miałem żadnego dopisku "grafik komputerowy" tylko sprzedawca-serwisant (jak by nie patrzył to prawie 100 projektów w necie albo w firmach zajmujących się takimi rzeczami za projekt się płaci od około 15 do 30zł) A ja żadnego dodatkowego wynagrodzenia za to nie dostawałem. I tu moje PILNE pytanie ? ? ? Czy po odejściu mogę zabrać moje prace ze sobą ? ? ? Z góry dzięki za odp Pozdrawiam
  3. Witam Od 1.09.2009r. mam zamiar rozpocząć działalność handlowo-usługową (również handel obwoźny) o bardzo szerokim zakresie "zainteresowań" od sprzedaży ubrań po komputery Posiadam własny samochód osobowy Ford Focus kombi (zarejestrowany tylko na siebie) Mam parę pytań: 1) Czy mogę kupować na F-VAT paliwo, części itp i wpisywać w koszty ? Z samochodu będę korzystał tylko ja, czy trzeba prowadzić jakieś papiery (co do tej kwestii mam totalny mętlik w głowie, bo przeczytałem już kilkanaście artykułów, wypowiedzi na forach i co "klawiatura" to inne podpowiedzi) 2) Czy i co potrzebne (jakieś pozwolenie) na handel obwoźny (gdzie to dostać i ile to kosztuje) ? 3) Czy różne sprzęty i oprogramowania (komputer, niszczarka, WinXP, Subiekt itp) kupione przed datą rozpoczęcia działalności czyli 1.09.2009 ale po otrzymaniu WPISU, REGONU można wpisać w koszty ? ? Czy lepiej z takimi zakupami wstrzymać się do 1.09.2009r. ? ? Na razie to by było na tyle jak mi się coś przypomni to dopiszę Z góry dzięki za odp Pozdrawiam
  4. dzięki wszystkim za odp bardzo pomocne te forum
  5. Witam Mam zamiar otworzyć firmę sprzedającą w hurcie i detalu (również przez internet[wysyłkowo]) jak również zaopatrywać lokalne sklepy głównie w odzież outlet i markowe firmy kupowane w Niemczech i Anglii Chcę się też zająć pod jednym "szyldem" firmy : komputerami(usługi,serwis,sprzedaż), usługi poligraficzne (wizytówki, ulotki, itp.) sprzedażą wielobranżową (odzież, obuwie, wyroby skórzane, zabawki, perfumy, agd, rtv ...) Bardzo rozległe dziedziny 1. Czy w ogóle można mieć tak rozległe PKD ? we wpisie do ewidencji i regonie ? 2. Co jest potrzebne żeby można było prowadzić sprzedaż towarów z Niemiec i Anglii jakieś pozwolenia ? 3. Co trzeba zrobić jeżeli kupując towary na F-Vat , F-Vat są wystawione w Euro albo Funtach ? Sprzedaż będzie prowadzona przy użyciu programu Subiekt GT i drukarki fiskalnej. 4. Czy trzeba ? Jak trzeba to jakie są stawki opłacenia cła na te towary ? 5. Chciałbym pod swoim logo firmy na szyldzie wstawić loga sprzedawanych marek (np. Adidas, Nike, Puma, BIGSTAR, Mustang, LEE itp), czy potrzebne są jakieś pozwolenia ? Czy są za to jakieś opłaty ? 6. O co chodzi z tymi zaświadczeniami o autentyczności produktów (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) ? Czy to jest potrzebne ? Czy wystarczy dowód zakupu czyli F-Vat na te towary ? 7. Czy faktury w językach Niemieckim i Angielskim trzeba przetłumaczyć na Polski ? 8. Co jest potrzebne i gdzie to dostać jeżeli chcę handlować np. spodniami BIGSTAR, Mustang albo LEE ? czy potrzebne jest jakieś pozwolenie od tych firm na handel ich towarem ? 9. Firmę chcę prowadzić w domu (wydzielone jedno pomieszczenie), właścicielami są rodzice Czy wystarczy umowa użyczenia ? Oki to na razie wpisałem co pamiętałem jak mi się jakieś pytanie przypomni to napiszę Z GÓRY DZIĘKI ZA ODP I poświęcony czas Pozdrawiam