Biznes Plan
Kawiarnia Mobilna
1.Wstęp
Jak pokazały badania rynkowe statystyczny Polak wypija już praktycznie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie. Według badań Euromonitor International w 2015 r. wartość rynku kawy ma wynieść już blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8 proc. w stosunku do 2011 r. Tak dobre perspektywy zachęcają nie tylko przedsiębiorców do otwierania nowych kawiarni, ale też sklepy spożywcze i stacje paliwowe do ich tworzenia w swoich placówkach.
Dlatego firma postanowiła zainwestować w budowę mobilnych kawiarni oferujących kawę świeżo mieloną z expresu ciśnieniowego w papierowych kubkach.
Kawa będzie sprzedawana w papierowych kubkach jako mała czarna 250ml (1 x expreso uzupełnione gorącą wodą ), duża czarna 250ml ( 2 x expreso uzupełnione gorącą wodą), kawa biała 250 ml ( 1 x expreso z śmietanką ) cofelatte 300 ml ( 2 x expreso uzupełnione spienionym mlekiem) , caffe mocha 300 ml ( 2 x expreso uzupełnine spienionym mlekiem z dodatkiem białej lub czarnej czekolady).
Mieszaka kawy będzie dostarczała firma ???. która zapewni ciągłość dostawy i wysoką jakość produktu. 2. Lokalizacja mobilnych kawiarni
Głównym punktem strategicznym działalności firmy jest mobilna lokalizacja zwiększająca szanse na dokładniejsze dostarczenie oferowanego produktu odbiorcy. Miejsce na ustawienie wózka mobilnego będą wyznaczały ciągi komunikacyjne w ruchu pieszym. Preferowane punkty to skrzyżowania ulic z przejściami dla pieszych w bliskiej odległości od przystanków autobusowych.
Zaletą mobilnej sprzedaży jest sprawdzenie punku pod kątem zyskowności i rozwój kolejnych lokalizacji. Najem będzie zawarty z właścicielem dla danej lokalizacji i powinien mieć umowę na okres co najmniej 1 roku. Wysokość najmu powinna wahać się w przedziale 500zł - 1000 zł za jeden miesiąc. 3. Klienci
Klientami mobilnych kawiarni są wszyscy przechodnie lubiący smak dobrej świeżej kawy w przystępnej cenie. Są to osoby które spieszą się do pracy i chcą się orzeźwić kawą , młodzi studenci pragnący dawki kofeiny, lokalni stali klienci, turyści odwiedzający miasto, klienci którzy nie mają czasu na wejście do lokalu ( np. kawiarni a chcący napić się dobrej kawy ). 4. Konkurencja
Konkurencje stanowią kawiarnie i punkty z kawą np. Ruch oferujący kawę. Przewaga mobilnych kawiarni nad konkurencją wiąże się z szybką obsługą i łatwym dostępem dla pieszego.
Silną konkurencją jest inna kawiarnia mobilna która może powstać w przyszłości. 5. Promocja i reklama
Najlepszą formą reklamy jest bezpośrednia degustacja oraz wysoka jakość za dobrą cenę. Reklama na wózku gastronomicznym przygotowana przez studio projektujące reklamy zewnętrzne. Reklama logo firmy na kubkach papierowych z kawą. Dbanie o dobry wizerunek firmy.
Na przygotowanie reklamy oraz promocję planowana jest kwota 2 000 zł.
7. Analiza typu SWOT - silne strony ?
to lokalizacja w dobrym ruchliwym miejscu gdzie ruch pieszy jest nasilony i łatwy dostęp dla klienta do produktu. Cena dostosowana dla danej grupy klientów ale z utrzymaną wysoką marżą 150 % - 200 %. - słabe strony ?
to niekorzystne warunki pogodowe , okres zimowy. - szanse ?
to możliwość wytypowania dobrego punktu i barak silnej konkurencji w pobliżu. - zagrożenia ?
to utrata płynności finansowej i kontrole urzędowe
wiecej na temat urządzenia kawiarni mobilnej na blogu cafevan.pl