leokanarek

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O leokanarek

  • Ranga
    Początkujący

Contact Methods

  • Website URL
    Array

Profile Information

  • Location
    Array
  1. Warren Edward Buffett amerykański inwestor giełdowy kupił akcje firmy Heinz ketchup za dużą kase. Dlaczego wierzy ze akurat ten ketchup to dobry kierunek w inwestycji ? Dlaczego nie wybudował fabryki do produkcji ketchupu? Może kluczem jest marka i rozwijający się rynek produktów fast food. Postawił na żywność smarowaną sosem. A może ketchup czyli sos pomidorowy z czymś tam jeszcze stanowi taką mieszankę że długo nie będzie do zastąpienia. Rynek internetowy szybko rośnie ale biznes z tego rynku szybko też znika. Zawsze dobry wujek powiadał że najlepszy biznes to lody. Dlatego ze zawsze będą i ludzie je znają. Mrożona woda z czymś tam i długo nie będzie zastąpiona czymś innym. Polecam ten kierunek jeżeli chcemy zainwestować własny kapitał w dłuższym okresie czasu.
  2. Jestem na etapie ukończenia budowy mobilnej kawiarni , jeszcze urzeddowe korytarze do przetarcia i w droge. :)
  3. Biznes Plan Kawiarnia Mobilna 1.Wstęp Jak pokazały badania rynkowe statystyczny Polak wypija już praktycznie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie. Według badań Euromonitor International w 2015 r. wartość rynku kawy ma wynieść już blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8 proc. w stosunku do 2011 r. Tak dobre perspektywy zachęcają nie tylko przedsiębiorców do otwierania nowych kawiarni, ale też sklepy spożywcze i stacje paliwowe do ich tworzenia w swoich placówkach. Dlatego firma postanowiła zainwestować w budowę mobilnych kawiarni oferujących kawę świeżo mieloną z expresu ciśnieniowego w papierowych kubkach. Kawa będzie sprzedawana w papierowych kubkach jako mała czarna 250ml (1 x expreso uzupełnione gorącą wodą ), duża czarna 250ml ( 2 x expreso uzupełnione gorącą wodą), kawa biała 250 ml ( 1 x expreso z śmietanką ) cofelatte 300 ml ( 2 x expreso uzupełnione spienionym mlekiem) , caffe mocha 300 ml ( 2 x expreso uzupełnine spienionym mlekiem z dodatkiem białej lub czarnej czekolady). Mieszaka kawy będzie dostarczała firma ???. która zapewni ciągłość dostawy i wysoką jakość produktu. 2. Lokalizacja mobilnych kawiarni Głównym punktem strategicznym działalności firmy jest mobilna lokalizacja zwiększająca szanse na dokładniejsze dostarczenie oferowanego produktu odbiorcy. Miejsce na ustawienie wózka mobilnego będą wyznaczały ciągi komunikacyjne w ruchu pieszym. Preferowane punkty to skrzyżowania ulic z przejściami dla pieszych w bliskiej odległości od przystanków autobusowych. Zaletą mobilnej sprzedaży jest sprawdzenie punku pod kątem zyskowności i rozwój kolejnych lokalizacji. Najem będzie zawarty z właścicielem dla danej lokalizacji i powinien mieć umowę na okres co najmniej 1 roku. Wysokość najmu powinna wahać się w przedziale 500zł - 1000 zł za jeden miesiąc. 3. Klienci Klientami mobilnych kawiarni są wszyscy przechodnie lubiący smak dobrej świeżej kawy w przystępnej cenie. Są to osoby które spieszą się do pracy i chcą się orzeźwić kawą , młodzi studenci pragnący dawki kofeiny, lokalni stali klienci, turyści odwiedzający miasto, klienci którzy nie mają czasu na wejście do lokalu ( np. kawiarni a chcący napić się dobrej kawy ). 4. Konkurencja Konkurencje stanowią kawiarnie i punkty z kawą np. Ruch oferujący kawę. Przewaga mobilnych kawiarni nad konkurencją wiąże się z szybką obsługą i łatwym dostępem dla pieszego. Silną konkurencją jest inna kawiarnia mobilna która może powstać w przyszłości. 5. Promocja i reklama Najlepszą formą reklamy jest bezpośrednia degustacja oraz wysoka jakość za dobrą cenę. Reklama na wózku gastronomicznym przygotowana przez studio projektujące reklamy zewnętrzne. Reklama logo firmy na kubkach papierowych z kawą. Dbanie o dobry wizerunek firmy. Na przygotowanie reklamy oraz promocję planowana jest kwota 2 000 zł. 7. Analiza typu SWOT - silne strony ? to lokalizacja w dobrym ruchliwym miejscu gdzie ruch pieszy jest nasilony i łatwy dostęp dla klienta do produktu. Cena dostosowana dla danej grupy klientów ale z utrzymaną wysoką marżą 150 % - 200 %. - słabe strony ? to niekorzystne warunki pogodowe , okres zimowy. - szanse ? to możliwość wytypowania dobrego punktu i barak silnej konkurencji w pobliżu. - zagrożenia ? to utrata płynności finansowej i kontrole urzędowe wiecej na temat urządzenia kawiarni mobilnej na blogu cafevan.pl
  4. Mobilna gastronomia w której będzie serwowana kawa z expresu ciśnieniowego to mój pomysł na biznes w czasach spowolnienia gospodarczego. Myślę ze dobra kawa wzbudzi w ludziach więcej entuzjazmu, uruchamiam taką mobilna kawiarnię w Zielonej Górze. Będzie świeżo zmielona kawa i ciekawe jedzenie w menu. Od czego należy zaczać ; Zarejestruj firmę i zbuduj własny wózek do mobilnej sprzedaży kawy który będzie wyposażony w instalację potrzebną do obsługi expresu ciśnieniowego i młynka. Jeżeli masz już tak odpowiednio wyposażoną kawiarnie mobilną poszukaj dobrej lokalizacji i udaj się do właściciela gruntu z pytaniem o dzierżawę dwóch metrów kwadratowych . Jeżeli się zgodzi podpisz wstępną umowę i udaj się do sanepidu z wnioskiem zgłaszającym punkt z usługowy. Koszt jednej kawy 300 ml około 2,5 zł netto doliczając marżę 100 % można zarobić 3, 75 zł netto Dziennie powinno się sprzedawać średnio 80 porcji . 80 porcji x 3,75 zł = 300 zł Jak urządzic i wyposażyc taki punkt przedstawiam na moim blogu.