szwarc

Rodzaj opodatkowania handel towarami z Chin i Polski

Recommended Posts

Witam.
Razem z żoną planujemy rozpoczęcie działalności bazującej głównie na imporcie towarów z Chin i ich dalszej odsprzedaży.
Na początku będą to drobne gadżety, materiały domowe, elektronika raczej ta drobna.

Przesyłki po 100-300 sztuk w paczce.
Kwotowo nie będą to wielkie zarobki.

Temat zacząłem zgłębiać od tego jak w techniczny sposób przeprowadza się cały import.

Wiem, że do wartości towarów trzeba doliczyć koszta przesyłki, cło, VAT.

Teraz próbuję zgłębić temat jaką formę opodatkowania działalności uwzględnić - czy ryczałt czy też może VAT.

Jestem w tym zupełnym laikiem.

Proszę bardzo mi opisać co będzie bardziej opłacalne VAT czy ryczałt.

IMPORT Z CHIN:

Np. kupuję towar za 1000 zł (cena netto u producenta) - będą to zabawki z tworzywa (10 szt. po 100 zł każda).

Wiem, że stawka celna na każdy produkt to 4,7 % a Vat 23 %.

Więc jak rozumiem łącznie zapłacę :
1000 zł + (1000 * 0,047) = 1047 zł - cło
1047 zł + (1047 * 0,23) = 1287,81 zł
+ koszta transportu do mnie około 100 zł + opłaty dla agencji celnej lub firmy kurierskiej za usługi celne około 250 zł.

W sumie wychodzi mi 1637,81 zł

Następnie sprzedaję towar za powiedzmy 2500 zł - czyli mój cały zysk - jeszcze bez zapłacenia podatku to 862,19 zł

W drugim przypadku będzie to handel zabawkami kupionymi w polskiej hurtowni.

Powiedzmy, ze kupię zabawki na kwotę 1000 zł z VAT - czyli tyle ile zapłacę po czym sprzedam wszystko na targowisku bądź przez internet za 1862,19 zł

Moje pytanie jest teraz takie - ile procent od zysku zapłacę w przypadku ryczałtu a jak to ma się w przypadku VAT-u ?

Czy w przypadku ryczałtu można odliczać VAT naliczony mi przy czynnościach celnych ?

Czy w przypadku ryczałtu od podatku można odliczać jakieś koszta np. tych czynności celnych, koszta paliwa przy handlu bezpośrednim (np. na straganach), telefonu, lokalu i inne ?