Zaloguj się, aby obserwować  
marker

Reklama na środku komunikacji miejskiej

Recommended Posts

Tak jak w temacie - orientujecie się może ile mniej więcej taka reklama mogłaby kosztować? Zdaję sobie sprawę, że każdy autobus/tramwaj ma swój własny cennik, ale chciałbym wiedzieć orientacyjnie, czy np. 5ooo zł starczy na mała reklamę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za 5000 może czcionką 12 dasz radę zamieścić pół zdania ;)

A mówiąc poważnie - nie ma na to reguł. Wszystko zależy od wielkości miasta, jakości autobusu i jak już ktoś napisał - cennika. Może to być 10000, może być 50000, a może być i 1000. Najlepiej udaj się do jakiegoś biura swojej komunikacji miejskiej, albo poszukaj w internecie - a nóż mają włąsną strone z cennikiem ;)

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie, nieważne jaka cena - chyba opłaca się korzystać z tego sposobu reklamy? W końcu całe miasto widzi, a nazwy często zostają w pamięci...

A ja mam pytanie - czy na prywatnych samochodach można umieszczać reklamy czegokolwiek? Teoretycznie powinno byc to mozliwe, w końcu to nasz samochód, ale w zasadzie sie z tym nie spotkałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coraz częściej spotykam się z reklamami na samochodach osobowych, więc chyba można w ten sposób robić. Chyba, że to nie samochody prywatne tylko należące do firmy - tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samochód prywatny, sam by nie okleił go, co najwyżej nakleiłbym adres strony z jakimś logo z tyłu. Pomyśl, czy reklama w autobusie będzie trafiała do grupy docelowej, w którą chcesz trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No prywatny samochód, czemu nie. Ale nie za duże by mi nie zapaskudziło wyglądu. A środki komunikacji miejskiej to dobry chwyt reklamowy no ale może być, że czasami za drogi jak dla niektórych przedsiębiorców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

reklama mobilna bardzo dobry pomysł a i jest wiele firm które mają bardzo dogodne ceny do każdego portfela...

jesli chodzi o reklame na komunikacji to zależy od wielkości miasta (tak jak juz ktos wspomniał), wielkości reklamy, ilości kolorów, schematu oraz czasu na ile ma sie tam znajdować....

a co do samochodów osobowych: tak jest taka możliwość, jest to tańsze oraz coraz bardziej rozpowszechnione :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklama na autobusie czy tramwaju to rozumiem, taka reklama rzuca się w oczy w moim miescie jezdzą dwa autobusy, które reklamują hipermarkety i jest oki. Ale reklama na samochodzie to już raczej nie. Dojdzie do tego że po ulicy będą jeżdzic same samochody całe ponaklejane reklamami. Dobry pomysł ma rqp reklama mobilna fajna rzecz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklama na środku komunikacji miejskiej pewnie wacha się w tych 5000zł. Myśle że więcej raczej nie kosztuje, chyba że mieszkasz w Warszawie bądz w innym z wiekszych miast. Najlepiej poszukaj w internecie wiadomości o takiej reklamie i zadzwoń żeby się przekonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za 5000 może czcionką 12 dasz radę zamieścić pół zdania ;)

Nie ma to jak wypowiadać się nie mając o niczym pojęcia.

@marker: tu masz link do cennika reklamowego łódzkiego MPK:

http://www.mpk.lodz.pl/files/materialy/dla..._01_12_2007.pdf

Jak widać koszt oklejenia wagonu bez okien to jakieś 7tyś zł.

W budżecie 5tyś możesz liczyć na oklejenie szyby tylnej albo powierzchni pod szybą.

Ogólnie fajna i stosunkowo tania rzecz to citylighty we wiacie przystankowej. Odpowiednia forma reklamy, i nie jedna osoba znudzona oczekiwaniem tę reklame przeczyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli warto zainfestować te 7 tyś w oklejenie wagonu. Myśle że nie jest to aż tak duża suma i mógłybyś ją zdobyć. Taka reklama na pewno przysniesie duże korzyści i zostaje zapamiętana przez wielu ludzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli warto zainfestować te 7 tyś w oklejenie wagonu. Myśle że nie jest to aż tak duża suma i mógłybyś ją zdobyć. Taka reklama na pewno przysniesie duże korzyści i zostaje zapamiętana przez wielu ludzi :P

No u mnie takie reklamy to odrazu rzucają się w oczy, a szczególnie jak widzisz kilka dzienie autobus z reklamą. U mnie w mieście jeżdzą takie dwa autobusy, które reklamują dwa hipermarkety. Co prawda hipermarketą to raczej nie potrzebna taka reklama według mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu taka reklama kosztuje 8-24 tys w zalezności od rodzaju pojazdu (w przypadku oklejenia obustronnego - bez szyb) za okres 12 miesięcy. W porównaniu z cenami 450 zł za dzień (10h) za billboard mobilny wynajmowany w firmie zajmującej się reklamą outdoorową wydaje się to bardzo atrakcyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklama tranzytowa na tramwajach w Krakowie wg cennika kosztuje 20-25tys zł za rok uzytkwanie.

wszelkie dokładne ceny można znaleźć na stronie miasta. Zdziwiło mnie to, bo nie sa to wielkie pieniądze a w gre wchodzi roczna kampania.

Z kolei reklama typu oklejony samochód czy reklama na przyczepce to chyba nienajlepszy pomysł. Zwracacie na coś takiego uwagę? Ja nie, no chyba, ze taki samochód trąbi i nawołuje do uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem opłaca się skorzystać z tego typu reklamy, bo wiele osób jadąc do pracy ogląda to co pokazuje się w telewizorach w środkach transportu. Czasem robią to dlatego, żeby nieco sobie umilić podróż, a czasem, robią to mimowolnie. Niemniej na pewno to jest dość skuteczna reklama, bo sama wiem, że często o wielu rzeczach dowiaduję się właśnie wtedy, kiedy jadę do pracy. Ale koszt takiej reklamy może nieco odstraszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to najskuteczniejsza forma reklamy. Warto to najpierw przeanalizować i zastanowić się, kim są Twoi klienci, gdzie szukają informacji nt. oferowanych przez Ciebie usług lub produktów i dopiero wtedy myśleć o konkretnych kanałach komunikacji. Inaczej możesz wyrzucić te pieniądze w błoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dość droga forma reklamy, ja proponuję się w to nie bawić, a raczej skupić się na marketingu internetowym, który potrafi być znacznie bardziej skuteczny. Dla mnie promocja w sieci zajmuje się agencja interaktywna https://solv.pl być może Tobie też spodoba Ci się ich oferta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować