Zaloguj się, aby obserwować  
marker

Kredyty dla studentów

Recommended Posts

Słyszałem wiele pochlebnych opinii na temat udzielaniu kredytów m.in. przez PKO BP studentom, którzy spłacać go zaczynają dopiero po kilku latach od zakończenia studiów.

I tu moje pytanie - ile można zaciągnąć takiego kredytu i jak duże jest oprocentowanie? Pech chciał, że jestem w tej sprawie laikiem, a bardzo mnie to interesuje. Czy trzeba mieć stałe dochody>

jeśli macie jakieś źródło - chętnie poczytam.

Ja jako osoba korzystająca z konta 'student' w Lukasie, mam możliwość podjęcia pożyczki, ale muszę mieć stałe dochody, co w przypadku życia studenta nie jest wcale takie proste ;)

Zapewne w PKO tak nie jest.

Ja na całe szczęście nie musiałem z tego korzystać, bo do śmierci musiałbym to spłacać. Miałem znajomego, który skorzystał z kredytu i dostawał parę stówek miesięcznie. Niestety, trzeba to będzie teraz spłacać...

A nie lepiej jak przejdziesz się po bankach i się popytasz. Banki studentą oferują różne rozwiązania na pewno znajdziesz coś co bedzie Ci odpowiadało. Teraz z kredytem nie ma problemów wręcz namawiają żeby brać. Człowiek nie spłacił jednego kredytu, a zdzwonią do domu i proponują już drugi:)

Pierwszeństwo w otrzymaniu kredytów mają studenci, słuchacze i doktoranci, znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Corocznie minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego ustala maksymalną wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniającego do ubiegania się o kredyt studencki.

O kredyt mogą się ubiegać wszyscy studenci bez względu na typ uczelni. Jest on udzielany na okres studiów, w tym studiów doktoranckich. Spłata kredytu rozpoczyna się dwa lata od daty ukończenia studiów i trwa co najmniej dwa razy dłużej niż okres pobierania kredytu. Wysokość oprocentowania kredytu studenckiego spłacanego przez kredytobiorcę wynosi połowę stopy redyskontowej Narodowego Banku Polskiego