Zaloguj się, aby obserwować  
cyziq

Reklama i ogólnie o biznesie.

Recommended Posts

Witam. Jestem młodym przedsiębiorcą , postawiłem na "niszę" a raczej na coś, co może się taką wydawać.

Otworzyłem pkt Usług (przeróbek) Krawieckich. Zatrudniłem bardzo profesjonalną panią, garniaki i inne cuda za nie małe pieniądze kiedyś robiła, teraz po prostu sobie chce dorobić i nawiązaliśmy współpracę.

Chciałbym zapytać, jakieś ciekawe formy reklamy, pomysł na nawiązanie z kimś współpracy, gdzie szukać, czego, ciekawe formy promocji by zachęcić klientów (tych stałych jak i nowych) do korzystania właśnie z naszych usług ? Śmiało, lubię odważne pomysły. Ciekawsze pomysły, które przypadną mi do gustu spróbuję wprowadzić w życie, raz się żyje :D

Z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam

Krzychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zaczęlabym od nawiązania współpracy ze sklepami odzieżowymi,które niejednokrotnie oferują swoim klientom możliwość wniesienia poprawek w stroju. Maiłbyś w miarę stałe źródło dochodu. Założyłabym także stronę internetową i zapisała się do różnych katalogów firm.Teraz, kiedy ktoś potrzebuje czegoś najpier sięga do internetu- taka prawda. Może jakas promocja- co 5 (drobna) usługa gratis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu pomyślał o reklamie w gazecie lokalnej, z Tego co mówisz Pani która będzie wykonywała pracę jest doświadczona, a dobrze wykonany i "sprzedany" produkt to już sporo. Jeśli jakość Twoich usług będzie zadowalająca, możesz liczyć na to, że poza reklamą, internetową, czy lokalną w gazecie, zadziała poczta pantoflowa, ktoś komuś poleci, itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc dziękuję wszystkim za odzew. Na chwilę obecną mam podpisaną umowę sklepem z sieci PROMOD , pkt przeróbek krawieckich prowadzę od listopada zeszłego roku, na chwilę obecną w tym miesiącu wszystkie zainwestowane pieniądze w ogólnym rozrachunku mi się zwróciły z zyskiem 217zł :D Praktycznie od 1.09.11 robię już czysty zysk.

Reklama, nie inwestowałem w żadne ogłoszenia w prasie, marketing szeptany, czasami wpadam i pogadam sobie z jakąś starszą klientką/klientem a później jak okaże się sympatyczna i wybadam z jakiej dzielnicy miasta do mnie dotarła oferuję jej jednorazową usługę za darmo - strasznie przyciąga to te starsze osoby, dzięki temu pozyskałem spory ruch mimo iż w okolicy 1 km od mojego pktu a nawet w odległości 200m znajduje się jeszcze 4 inne pkty z tego typu usługami. Zainwestowałem w szyld i banner , "potykacz" i trochę(1200) wizytówek - łączny koszt 600zł ;p Robota jest robiona z należytą starannością i w rozsądnych cenach co przyciąga klientów. Aktualnie jestem w trakcie tworzenia oferty dla sklepów z odzieżą , mam już jedną umowę podpisaną, 2 kolejne sklepy z markową odzieżą są zainteresowane i czekają aż przedstawię im ofertę. Planuję otworzyć 2 pkt na największym osiedlu w moim mieście , pozwoli to na zwiększenie obszaru wpływów na tego typu usługi. Wydawać by się mogło że tego typu usług w mieście jest sporo, jednak "fachowość" ich wykonywania przeraża, chyba dlatego mamy taki ruch...

Jak widać sprawy na chwilę obecną mają się nieźle.

Zastanawiam się jeszcze nad ofertą usług typu "Złota rączka" - na razie w nie tak szerokim zakresie jak oferują to firmy w największych miastach w Polsce ale wydaje mi się że tego typu usługi mogą mieć tu jeszcze nie mały rynek. Reklama w pkcie przeróbek krawieckich mogłaby zainteresować aktualnych klientów nieprawdaż ? Chociaż to na razie tylko plany na przełom przyszłego roku, bo nie wiem czy uda mi się dosyć szybko pozyskać następny lokal (bo sprzęt już mam i krawcową) na naszym największym blokowisku. Tu jeszcze świadomość ludzi nieco wadzi, często ceny wydają się im spore jeżeli kupuję coś z secondhandów za grosze a drugie tyle płacą za dopasowanie :P

No , ale to nie znaczy że to koniec, nadal jestem zainteresowany rozwojem Firmy i poświęcam na wszystko tyle czasu, ile mogę.

Dzięki wszystkim za odzew.

Pozdrawiam

Krzychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gratulacje! Takie posty dodają odwagi tym którzy sami chleliby coś własnego otworzyć...sama nosze się z takim zamiarem ale jestem młoda, nie ma wielkiego zaplecza finansowego (pomysł jest i to nawet niezły )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gratulacje! Takie posty dodają odwagi tym którzy sami chleliby coś własnego otworzyć...sama nosze się z takim zamiarem ale jestem młoda, nie ma wielkiego zaplecza finansowego (pomysł jest i to nawet niezły )

Pomysł czy jest niezły to zazwyczaj się okazuje "w praniu". Zawsze jest też możliwość dofinansowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dobrym sposobem na reklamę byłoby chwytliwe hasło, które ludziom zapadłoby w pamięć. Najlepiej jeżeli będzie humorystyczne, pozytywne np. " Koszula pod pachą Ci się pruje? Pani "Henia, Maria, Gienia.." się nią zainteresuje."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sama reklama nie wystarczy. Jeśli już mamy Google AdWords, pozycjonowanie, odpowiednie logo, ulotki, plakaty, stronka itp..... (dużo tego) to warto by też zainwestowac w to, na czym większosć z przedsiebiorców sie nie skupia za bardzo, a co jednak świadczy o firmie (profesjonalizmie, wizerunku itp.). Chodzi mi o nagranie głosowe na telefonie. Ile razy na poczcie głosowej albo spotykamy się z automatyczną sekretarka operatora, albo z nagraniem "pani Krysi z sekretariatu". To według mnie niezbyt eleganckie. Teraz na b2bdeal.pl jest w startupach fajna oferta nagrania glosowego. Ma mówić jakiś aktor i aktorak, więc dykcja i reszta spoko, mozna sobie przesłuchać. I niedrogo :) A na pewno profesjonlanie. Co o tym myslicie? Wiem, ze pewnie niektórzy z was stwirdzą, że to bez sensu, ale w takim razie bez sensu byloby też wynajmowanie grafika do projektu ulotek, przecież samemu można....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o promocję w sieci to polecam banner flash. masz pewność, że każdy go zobaczy, dotrzesz do odpowiednich klientów no i kto wie, może wszystko już będzie "z górki" :)

branża, na którą postawiłeś jest specyficzna, no ale czemu nie spróbować. Zauważyłam, że co jakiś w serwisach zakupów grupowych są takie promocje. aktualnie jest akurat na b2bdeal.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeśli chodzi o promocję w sieci to polecam banner flash. masz pewność, że każdy go zobaczy, dotrzesz do odpowiednich klientów no i kto wie, może wszystko już będzie "z górki" :)

branża, na którą postawiłeś jest specyficzna, no ale czemu nie spróbować. Zauważyłam, że co jakiś w serwisach zakupów grupowych są takie promocje. aktualnie jest akurat na b2bdeal.pl

Oliwia, ale chyba nie zauważyłaś, ze nie podali jakie wymiary ma mieć ten baner co nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest Wasze zdanie na temat kalendarzy? Jeżeli wejdziemy do jakiegoś domu, to zawsze wisi tam przynajmniej jeden kalendarz z jakiejś firmy. Mój znajomy chce uderzyć w tę formę reklamy. Znalazł już drukarnie, a jest to ta drukarnia http://www.viperprint.pl/kalendarze . Uważacie, że są tam ceny spoko, czy jednak warto jest szukać innej drukarni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku prowadzenia biznesu lokalnego warto postawić na reklamę w prasie oraz ciekawe banery. Na pewno pomogą również ulotki. Można zainwestować też w marketing mobilny, czyli prościej mówiąc wysyłkę wiadomości tekstowych do stałych klietów z informacjami o aktualnych promocjach czy terminie odbioru odzieży. Na platformie https://serwersms.pl można przetestować skuteczność takich działań za darmo, późniejsze koszty nie są wysokie. Plusów jest kilka - po pierwsze trafia się bezpośrednio do zainteresowanych, po drugie to duża wygoda oraz sprawniejsza komunikacja z klientem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom szczególnie na lokalnym rynku, bardzo często można spotkać się z niszowymi branżami, na których można zarobić całkiem przyzwoite pieniądze. Są też różnego rodzaju proste metody marketingowe, których uzycie nie tylko polepszy wizerunek naszego lokalu, ale również zwiększy sprzedaż. Poczytajcie np. o marketingu zapachowym - https://www.facebook.com/aromacorpagency/ to co oferuje AromaCorp jest coraz bardziej popularne czego dowodem jest coraz więcej dużych firm, korzystających z tej metody promocji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o reklamę lokalną to na pewno zainteresowałabym się na twoim miejscu rollupami http://www.mrkt.pl/jak-tworzyc-skuteczne-rollupy/ . Są one ostatnio coraz popularniejsze, a to właśnie dlatego , że trafiają do dużej liczby odbiorców za niedużą cenę. Trzeba tylko wiedzieć jak tworzyć dobry rollup, ale to już w artykule jest opisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować