Oliwia

czy reklama przez facebooka jest skuteczna?

Recommended Posts

tak się zastanawiam, czy oprócz tradycyjnych form promocji, jakichs ulotek, marketingu szeptanego warto stworzyć sobie profesjonalny profil na facebooku?? z jednej strony wszystko odbywa się dziś w sieci, więc może warto zareklamować swoją firmę w ten sposób? ludzie z nudów robią różne rzeczy, więc może zechcą przy okazji podnieść popularność firmy?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich bardziej lub mniej liczących się na rynku marek fanpage na FB to w tej chwili standard. Myślę, że warto założyć, ale pamiętać trzeba o odpowiednim PR. Facebook to miecz obusieczny; co może dać to może zabrać. Przekonały już się co to znaczy takie firmy jak Wedel, Nikon, AXA...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla dużych jest dobra pytanie tylko czy dotyczy to też małych, a tu jest sporo wątpliwości.

Poza tym warto zlecić stworzenie fanepagu jakiejś profesjonalnej firmie, bo samemu to dużo się nie zrobi poza prostym standardowym schematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@potran, a co się stało z fanpage'ami firm, ktore wymieniłeś? bardzo mnie to ciekawi, a nie mogę znaleźć info w necie za bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FC_pl, jak tak prowadzisz fanpage jak udzielasz się na forum, to gratuluję wszystkim korzystającym z Twojej promocji :-) A kupujesz może lajki na alledrogo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ja ciągle uważam, że reklamy na FB dla małych firm to strata czasu i pieniędzy.

Mi też się tak wydaje. Widziałem niejedną firmę, która, owszem, ma stronę na FB, zintergrowaną ze stroną firmową, ale nikt się tym nie zajmuje, bo nikt się nie zna i nikomu się nie chce (lub z jakichkolwiek innych powodów). Większość firm, gdy zobaczy, że FB nie zapewni im ruchu/klientów od samej obecności na nim, przestaje się tematem interesować.

Sam jakiś czas temu zaproponowałem klientowi, żeby zrobił kampanię na FB, opartą o popularny sposób promowania różnych stron na FB (ta sama grupa docelowa, więc pewnie by nieźle zadziałało). Nie zrobił nic. Zaproponowałem też, żeby prosił klientów o klikanie w Lubię to, ale nie dzieje się nic. Albo nikt nie "lubi" albo właściciel nawet nie poprosił... :( Szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Założyłam fanpage mojej strony firmowej. Traktuje go jako dodatkowy kanał komunikacji z klientami i sympatykami mojej firmy. Dając informacje na fanpage dociera ona bardzo szybko do zainteresowanych, a od nich może być przesłana do następnych osób. Jest to szybki sposób na rozpowszechnianie newsów.

Jeżeli chodzi o kupowanie like'ów to chyba nie ma to sensu, osobiście wolę mieć mniej sympatyków mojego fanpage'a ale zainteresowanych moją ofertą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklamę na facebooku powinno się stosować głównie po to, aby przyciągnąć ludzi do fanpaga - wiadomo już tam są, wystarczy parę kliknięć - a dopiero podczas komunikacji na fanpagu powinno myśleć się o tym, jak zwiekszyć sprzedaż. Jeśli masz lokalny biznes, faceebook pozwala Ci określić miasto, czy region, z ktrego powinna pochodzić grupa docelowa, co może zwiększyc skuteczność i to jest dobre, więc reklama ta, jeśli jest dobrze pomyślana i przykuwa uwagę, może odnisć sukces (ale należy pamiętać, że ponad 60% - około, nie pamiętam dokładnych danych - facebookowiczów kompletnie nie zauważa reklam).

W zależności id działalności, facebook, może okazać się świetnym rozwiązaniem dla rnków lokalnych, ale raczej przez odpowiednio przemyślaną strategię na fanpagu, nie przez samą reklame (choć ta także będzie działać, zależy tylko w jakim stopniu). Może więc warto pomyśleć o konkursie i programie lojalnościowym dla fanów twojej strony? jeśli dobrze to zorganizujesz, to ludzie będą o tym mówić, a to da efekty dużo lepsze niż jakiekolwiek reklamy, w czym może Ci pomóc właśnie rozmiar i lokalność biznesu (ale to też zależy od działalności).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest skuteczna i nawet generuje sprzedaż, nie działa wyłącznie wizerunkowo. W zakresie promocji moja firma wybrała właśnie profil na FB, prowadzony przez agencję Funkymedia. Jeśli na profilu rzeczywiście wiele się dzieje, to generuje on spory ruch, który stale się powiększa. W ten sposób można naprawdę generować fajne wyniki sprzedażowe dla firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie. Grunt to żeby na fanpage'u coś się działo :) Bez tego to ani rusz. Co do przełożenia Facebooka na sprzedaż, to owszem acz nie zawsze. Zależy co sprzedajesz i jak Twój fanpage jest skonstruowany. Może to być przecież luźno związana z tematem strona, którą Twoja firma tylko promuje jako powiedzmy "patronat". W przypadku mniej popularnych produktów, lepiej chyba wpaść na dobry pomysł niż umieszczać np. zdjęcia trumien ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na facebooku jak najbardziej warto, reklama dociera do sporej ilości użytkowników (facebook ma mocne powiązania) poza tym obecnie najwięcej ludzi na świecie korzysta własnie z fb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że warto. To jedna z form reklamy, która nie dość, że jest bardzo popularna to jeszcze teoretycznie nic nie korztuje. Mówię teoretycznie, ponieważ w praktyce, jeśli nie potrafimy lub nie mamy doświadczenia w prowadzeniu takiego fanpage'a najrozsądniej jest zatrudnić do tego profesjonalistę lub agencję interaktywną, co już wiąże się z kosztami. Jednak w brew pozorom aktywne i przyciągające klientów działania na fb wcale nie są taką prostą rzeczą. :)

http://www.pozycjonowanie.ideo.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze jak najbardziej. Grunt, żeby ktoś kliknął na like'a, a wtedy i tak będzie dostawal co jakis czas przypomnienie o różnych ofertach z zalajkowanej strony. Działa jak najbardziej i nie jest tak bezbożnie nachalne, jak wwalanie reklamy na wszelkie możliwe strony internetowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest skuteczna jednak również trzeba zadbać o odpowiednie treści .Zastanawialiście się może nad skorzystanie z usług profesjonalnego copywritera?

Ja od jakiegoś czasu korzystam z usług tej specjalistki:

http://karolina-kijowicz.com.pl/

Prowadzi dla mnie newsletter i szczerze to udało mi się dzieki temu wiele zaoszczędzić ponieważ mi osobiście zajmowało to o wiele za dużo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Profil na FB to przede wszystkim sposób na zdobycie potencjalnych klientów w skali kraju, no i oczywiście w wieku raczej poniżej 50. roku życia ;) Myślę, że dla kosmetyczki działającej na osiedlu mniejszego miasta zakładanie profilu jest średnio ważne, ważniejsza jest reklama zewnętrzna i polecenie zadowolonych klientek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sposobów jest bardzo dużo ale czasu brak żeby wszystko ogarniać samemu.

Mi to robiła mała ale żwawa agencja CMI stronka E-INTERNET .PL

No i najważniejsze dostałem czyli działania w Google, na Facebook'u, reklama spotu reklamowego na Youtube i wsparcie marketingiem szeptanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklama musi być oryginalna, dobrze dobrana i inna niż wszystkie. Nie wygląda to wcale w taki sposób, że im więcej włożysz kasy, tym lepiej, to musi być dopracowane. Niżej na zdjęciu masz doskonałe tego przykłady. Więcej na 3dprint.com.pl - ogólnie od reklam statycznych całkowicie się już odchodzi. To nie ma sensu.

13.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem ostatnio na firmę, która zajmuje się e-mail marketingiem i powiązanymi z tym tematem rzeczami. Szukałem czegoś sprawdzonego, mogę nawet więcej zapłacić za dobrą jakość produktu, tylko muszę być pewien, że moje wymagania zostaną zaspokojone. No i koniec końców, wybrałem tę firmę i się nie przejechałem: http://salesmedia.pl/programy_partnerskie

Polecam sprawdzony e-mail marketing. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale piszemy o całkiem innych rzeczach - to co widać na 3dprint to całkowicie inne typy kampanii. To ma inne cele, inne zasady działania i inne możliwości. I moim zdaniem warto stawiać właśnie na takie metody - to co ty wspominasz to klasyka internetowa kierowana w stronę zupełnie innego typu usług.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Druk soczewkowy sprawdza się przede wszystkim przy reklamie wystawienniczej i produktach które są w zasięgu ręki.

Zwróćcie nawet na mieście uwagę gdzie są umieszczane takie kreacje - w zasadzie zawsze jak najbliżsej ludzi i konkretnych sklepów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest reklama wystawiennicza. Często to jest stosowane również w na uliczkach w galeriach handlowych. W tym przypadku również generuje bardzo duże zainteresowanie. Oczywiście głównie rola tkwi w słusznym przekazanie. Odsyłam tutaj --> http://3dprint.com.pl/ Macie przykłądy innych tego typu kreacji. Jest tego całkiem sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...