antenucci

Jak rozreklamować pizzerię?

Recommended Posts

Witam, mam zamiar otworzyć pizzerię, ale mam problem z reklamą. Gdzie się zgłosić w tym celu i o jakiego typu reklamy zabiegać. Nie stać mnie na bilboardy w centrum miasta, więc takie kosmicznie drogie pomysły raczej odpadają. Budżet na to to jakieś 2-3 tysiące...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj choćby do tematu o lokowaniu reklamy na autobusie czy tramwaju. Za małą kasę reklama będzie mniejsza... Myślę, że mógłbyś spróbować na jakiejś telegazecie, może w lokalnej telewizji, ogłoszenie w gazecie, ogłoszenie z głośnika na jakimś rynku, gdzie gromadzi się dużo ludzi no i trochę info w internecie, np. na stronie głównej Twojego miasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pizzeria będzie w centrum, to dając duży łądny szyld i logo, klienci sami będą przekraczać progi Twojej restauracji. A jeśli im sie spodoba to będą ciągnąć znajomych. Dlatego myślę, że dobra organizacja, miejsce to najlepsza reklama dla tego typu interesu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypromuj stronę internetową Twojej pizzerii - to naprawdę duży plus dla własnej restauracji. Za część tej kasy zlecisz pracę pozycjonerom, grafikom, a starczy Ci jeszcze na ogłoszenia w mediach. Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wypromuj stronę internetową Twojej pizzerii - to naprawdę duży plus dla własnej restauracji. Za część tej kasy zlecisz pracę pozycjonerom, grafikom, a starczy Ci jeszcze na ogłoszenia w mediach. Powodzenia!

Dobra strona www to dobry pomysł, jednak ja bym Pizzerii raczej nie pozycjonowała (to może być kosztowne)... chyba lepsze byłby linki sponsorowane - jak w google. Płacisz od kliknięcia, ustalasz miesięcznie taką sumę na jaką Cię stać - no i przede wszystkim masz gwarancję, że wyskoczysz na samej górze. Przy nieuczciwych specach od pozycjonowania sporo można stracić (pieniądze + czas).

Napisz jeszcze z jakiego jesteś miasta, to robi sporą różnicę jeśli chodzi o metody promocji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postawił na charakterystyczne plakaty na przykład. Najlepszą reklamą są jednak ludzie, jeżeli w lokalu będzie dobra atmosfera i pyszna pizza to ni będziesz potrzebować reklamy :) Pozdrawiam i życze sukcesów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widze tu zadnego dobrego pomyslu oprucz tego co serve napisal.

Pizzeria? Jedynie standardowe, czarno biale plakaty przyklejane na miescie (murach, slupach) ewentualnie zaplac kilku znajomym z roznych czesci miasta aby plotkowali (pozytywnie) o Twojej pizzerii, zreszta znajomym to nawet chyba nie trzeba placic aby to robili?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą reklamą jest po prostu dobra pizza. Jeśli będzie smakować pierwszym gościom, Ci nie zapomną przekazać tego innym i tak łańcuszek się rozejdzie. Ale jedna rada o amatora pizzy - zadbaj o dobre sosy (pomidorowy, czosnkowy itd.), bo to bardzo ważne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miła atmosfera, ładny lokal, dobra pizza frytki itp i dobre miejsce to połowa sukcesu.

Poza tym:

- plakaty wywieszaj gdzie się da

- ulotki (ale nie takie na ulicy rozdawane, ale przynoszone pod drzwi mieszkań)

- strona internetowa

- ogłoszenia w jakiejś miejscowej gazecie

- puścić plotkę, można "zatrudnić" do tego kobiety i młodzież

- impreza na otwarcie (głośna muzyka, darmowy kawałek pizzy itp.)

- reklama na forum miasta (darmowa, w formie postu na forum)

I biznes jak się patrzy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plakaty wywieszaj gdzie się da

No z tym raczej uważaj, bo mogą Cię ścignąć, a poza tym co za dużo to niezdrowo - jak ja widzę setki plakatów, to po prostu zaczyna mi się to uprzykrzać i rezygnuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rgp

Proponuję przesunąć godziny otwarcia (lub zwiększyć) do godzin nocnych - a w tym dowóz pizzy pod drzwi klienta. Drażni mnie jak dzwonię o 24 do pizzerii i okazuje się, że nikt nie odbiera telefonu, że była czynna do 23, albo że już o tej godzinie już nie dowożą...

Bezsensem jest dla mnie iść na pizze z samego rana... Rzadko kiedy ma się wtedy na takie danie ochotę, prędzej na jajecznicę w domu. Oczywiście nie jest to złe, bo można mieć klientów także rano... W każdym razie pizza na telefon do godziny 1-2 w nocy powinna być wg mnie na miejscu :), bo brakować może jeszcze tylko piwka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każda osoba otwierająca firmę musi pamiętaj o reklamie. Nawet najlepszy pomysł na interes nie sprawdzi się przy braku klientów. Nie należy jednak działać pochopnie. Wielkie pieniądze na reklamę w telewizji czy największych pismach wydają rynkowi giganci. Na początku wystarczą ulotki, ogłoszenie w lokalnej prasie czy internecie .

Jeżeli decydujemy się tylko na reklamę ulotkową, warto zastosować prosty wabik. Klientowi, który w reklamującej się firmie pojawi się z ulotką, można zagwarantować kilkuprocentowy rabat lub gratis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NAJLEPSZY SPOSÓB TO poczta pantoflowa + dobra pizza + mila atmosfera (obsługa, bo wiele robi wiem że sama tam gdzie mnie niemile obsłużono już nie wróce) = SUKCES

ja również nie inwestowalabym w pozycjonowanie jestem na specjalizacji grafice komputerowej i po rozmowach z moimi kolegami i koleżankami po fachu moge stwierdzic ze jest to pieronsko drogie...

myśle że każdy dobrze obsłużony klient wróci do ciebie ponownie....:)

a pomysł z reklamą na autobusie jest bardzo dobry =]

pozdrawiam i życzę sukcesu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również uważam że najlepszą reklamą będzie smaczna pizza. Na początek musisz w nią zainwestować. Miły wystrój też robi swoje. Przede wszyskim musisz mieć dobry wizerunek. Klient dobrze obsłużony i zadowolony z pizzy na pewno wróci do Ciebie, a przy okazji rozpowie o twoim lokalu znajomym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mając smaczną pizze to na brak klientów narzekac nie będziesz. Tanią reklamą twojej pizzeri mogą być ulotki, które razem z gazetkami z supermarketów będą dostarczane pod drzwi ludzi. Możesz również umieścić informacje na stronach internetowych o otwarciu nowej pizzeri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie mogę potwierdzić,że nic nie działa na korzyść tak jak zadowolony klient i "marketing szeptany". oczywiście trzeba, a nawet należy sie reklamować - ja polecam najtańszą acz skuteczną formę ulotek - ale skierowaną do wskazanego targetu, lokalna gazeta, plakaty...i najważniejsze standard usług czyli super pizza jakiej nie ma w mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na Bródnie działa pizzernia Włocha, róznie ją otwiera, nie ma nawet dokladnej info i co się dzieje? Tam jest dobra pizza i troche innych rzeczy i ruch od rana do nocy, nie dowozi pizzy ale sprzedaje na wynos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ulotki rozdawane przy biurowcach w okolicy + rabat/promocja + dobra pizza. Świetnie się sprawdza "program lojalnościowy" np. co 10 pizza gratis.

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie fajnym pomysłem jest też rabat dla określonych grup w dane dni tygodnia. Wiąże to ze sobą klientów np. studenci chętnie pójdą w czw - jeśli jest to dzień studencki, bo wiedzą że będą w swoim towarzystwie, podobnie np single (choć to ciężej sprawdzić - brak legitymacji studenckiej nieco łatwiej :)). Mężczyźni 20 proc zniżki w piątek a kobiety we wtorek itd itp. Dla mnie to ciekawe rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłam opis ciekawej strony, która może ci pomóc w promocji:

Niegotuj.pl jest agregatorem restauracyjnych ulotek z żarciem na zamówienie, które często zdarza nam się znajdować na klamce naszych drzwi od mieszkania bądź w skrzynce na listy. Dzięki niegotuj.pl możemy szybko odnaleźć ulotkę restauracji znajdującej się blisko naszego domu – a to wszystko bez potrzeby rejestracji.

Cały opis i linki są na blogu Webfan.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzw. reklama tranzytowa.

Jest ona o wiele tańsza niż reklama na tzw. lightboxach na przystankach autobusowych, bowiem kosztuje kilkanascie tysięcy na cały rok, a lightboxy kosztuja 15-20tyś za kampanię 2 tygodniową.

Ale czy nie jest tak, że na reklamę tranzytową mało kto już zwraca uwagę?

Jest ona w końcu mało atrakcyjna i raczej rzadko urozmaicana...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale czy nie jest tak, że na reklamę tranzytową mało kto już zwraca uwagę?

Jest ona w końcu mało atrakcyjna i raczej rzadko urozmaicana...

To prawda, w Polsce wciąż reklamy tranzytowe są mało ciekawe, ale to nie oznacza, że nie mogą być oryginalne. Kilka przykładów:

http://www.yourdailydump.com/2007/06/11/creative-bus-ads/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...