Zaloguj się, aby obserwować  
blednik

Załóż firmę w czasie burzy

Recommended Posts

Kryzys nie jest czasem na przeczekanie. To dobry moment na założenie firmy, która może zaoferować rynkowi nowe podejście do jego potrzeb. Moim zdaniem czas http://pl.wikipedia.org/wiki/Dekoniunktura jest lepszy do budowania własnej firmy, niż czas prosperity. W kryzysie konsumenci instytucjonalni i indywidualni szukają znacznie częściej tańszych rozwiązań we wszystkich dziedzinach. To może się okazać dużą szansą dla tych, którzy mają pomysły i rozwiązania odpowiadające na takie zapotrzebowanie.

Jest wiele dziedzin gospodarki, w których firmy i ludzie korzystają z utartych ścieżek i schematów i nie są skłonni poszukiwać rozwiązań, produktów, które na dany moment bardziej odpowiadają ich potrzebom. Dopiero kryzys, czyli czas, w którym dużo większą wagę przywiązuje się do efektywności wydatków a nie , może się okazać tym momentem, w którym klient ma w sobie gotowość do poszukania czegoś odpowiadającego jego potrzebom. To nie zawsze zresztą musi być mniejsza cena, choć ten element może mieć kluczowe znaczenie w wielu I sytuacjach. To może być I na przykład lepsze dopasowanie, większe zindywidualizowanie oferty do potrzeb. Dlatego jeżeli ktoś ma pomysł na własny biznes, waha się czy rozpocząć go teraz, czy poczekać na lepsze czasy, to zdecydowanie powinien rozpocząć już. W kryzysie z bardzo wielu względów znacznie szybciej uczymy się rynku, bo ze swej natury jest on bardziej wymagający. Dobrze znamy przykłady firm, które potrafiły funkcjonować w czasach hossy, ale były bezradne w momentach, gdy rynek wchodził w czas kryzysu. http://pl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche powiedział kiedyś „Co nas nie zniszczy, to nas wzmocni". Po przełożeniu tego cytatu na poziom biznesu można powiedzieć że ci, którzy umieją działać w trudnych czasach, tym bardziej dadzą sobie zapewne radę w czasach lepszej koniunktury. Jednak prawda ta nie działa na odwrót. Jeżeli twoja firma funkcjonowała z sukcesem w czasie dynamicznego rozwoju gospodarki, to na tej podstawie nic nie wiesz o tym, jak sobie poradzi w kryzysie. Jest on bowiem czasem weryfikującym wszelkie aspekty biznesu.

Nie wystarczy założyć biznes i liczyć na łut szczęścia. Warto zastanowić się, w jaki sposób zmieniają się w czasie kryzysu zachowania konsumentów i wejść w „buty klienta" oraz poznać jego sposób myślenia w trudnych czasach i wykorzystać to do pokazania mu innego, być może bardziej efektywnego rozwiązania.

Zatem kryzys nie jest czasem na przeczekanie. To dobry moment na założenie firmy, która może zaoferować rynkowi nowe podejście do jego potrzeb. Jeżeli potrafisz zatem spojrzeć na szybko zmieniający się rynek i zachowania konsumentów w czasie kryzysu oraz znaleźć siebie i swój biznes jako odpowiedź na tę zmianę, okaże się, że dekoniunktura jest szansą, która w czasie prosperity może nie być już tak oczywista.

Uważa się, że najlepszy czas do budowania biznesu to okres prosperity. Wtedy rynek jest chłonny i tort do podziału znacznie większy. To jednak tylko część prawdy, w dodatku mniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować