opreo

LOGO - teraz czy później?

Recommended Posts

osobiście uważam, ze dobrze jest od razu nadać firmie jakiś odpowiedni wizerunek, bo to zwiększa wartośc marki, moja siostra jak otwierała http://taxadvice.katowice.pl to od razu zwróciła się do agencji reklamowej, zeby zrobili jej cały system identyfikacji wizualnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo w dzisiejszych czasach to podstawa, jeden z najważniejszych elementów dzięki któremu nasza firma się wyróżnia i można ją rozpoznać. Bez loga można było funkcjonować w czasach kiedy biznes kręcił się na stadionie dziesięciolecia - czy jakoś tak - teraz jesteśmy w XXI wieku i nie można sobie pozwolić na ustępstwa.

Jeśli myślisz przyszłościowo, to warto zainwestować w dobre logo, pamiętaj że to nie jest chleb, który kupuje się codziennie, logo to inwestycja na lata, dlatego nie warto na tym oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uważam, że o identyfikację wizualną należy dbać od samego początku zakładania firmy - jak mówi sama nazwa - to doskonały sposób na jej identyfikację ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na samym początku, bo logo jest elementem budowania świadomości marki u konsumentów :) Tylko niech to będzie dobre logo, a nie takie, żeby tylko było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo jest symbolem firmy, dlatego musi być dobre wyknane ;]

Czasem Logo jest lepiej zapamiętywane niż sama nazwa firmy więc warto o nie zadbać od razu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo powinno zostać zaprojektowane od razu. Po piersze jest istotnym elementem w tworzeniu wizerunku firmy. Po drugie jak się to odłoży, a firma ruszy, to potem w natłoku zadań ciężko jest powrócić do tematu logo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami. Logo to podstawa rozpoczęcia działalności. Nic tak jak Twoje własne logo nie przyciągnie do Ciebie klienta. Miałem okazję przeprowadzać zmianę wizerunku jednej z firm konsultingowych. Był to dość spory problem, ponieważ część klientów już utożsamiała się z poprzednim wizerunkiem marki. Była to jednak zmiana niezbędna celem odświeżenia marki oraz dostosowania logo do obecnych trendów rynkowych i tego co jest obecnie na graficznym topie. Takich problemów udałoby się uniknąć, gdyby na początku działalności firma sprawiła sobie nowoczesne i posiadające konkretny przekaz logo. W przypadku późniejszych zmian, robi się niepotrzebne zamieszanie oraz następuje utrata klientów.

Dlatego logo jest tak ważnym elementem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo to jest coś, co musi być wykonane starannie i dokładnie, od początku do końca. Natomiast identyfikacja wizualna to NIE tylko grafika, a całe światy znaczeniowe, które muszą komunikować odpowiednie wartości. Nie jest to ważne tylko dla potencjalnych klientów. Jest to ważne także (a może nawet przede wszytskim) dla Ciebie. W [link usunięty] zawsze powtarzam klientom, że to przede wszystkim TY, jako właściciel musisz wiedzieć z czym sie utożsamiać, co sobą reprezentować i jakim językiem przemawiać do ludzi. Dlatego tak ważne jest zainwestowanie w dobrą identyfikacje wizualną. I nie pisze tego jako grafik, czy członek studia brandingowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobre logo będzie wizytówką Twojej firmy,to podstawowa rzecz,podobnie zresztą jak strona internetowa. Moim zdaniem jak najbardziej warto,im szybciej opracujesz jakiś łądny i rozpoznawalny szablon tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo koniecznie należy wybrać przed startem działalności. Przecież musi się znaleźć na wizytówkach, banerach czy nawet na FB firmy. Dlatego nie ma na co czekać i trzeba zgłosić się do dobrego grafika jak najszybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I coś ruszyłeś ten temat? Czy też rozpocząłeś działalność bez dobrego logo, czy też postąpiłeś jak większość osób podpowiadało, a więc najpierw Logo potem firma?

Tak jak powiedziałem dobre logo to podstawa identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. W zasadzie nie ma możliwości stworzenia dobrego przedsięwzięcia bez odpowiedniego logo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że to dobry pomysł, aby stworzyć odrazu profesjonalne logo. Kliencie kojarzą i utożsamiają firmy poprzez ich logo. Możemy to zaobserwować choćby przy bankach S.A. z żubrem a BP ze skarbonką :) i mimo, że S.A. nie posiada już żubra pozostanie na zawsze z żubrem.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że posiadanie logo to wręcz obowiązek dla nowej firmy. Pomyślcie - wiążę się z tym cała identyfikacja wizualna. Wszelkie materiały, wizytówki, ulotki i cała reszta. Trzeba coś mieć, żeby wszystkie elementy były ze sobą spójne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Osobiście uważam, że posiadanie logo to wręcz obowiązek dla nowej firmy. Pomyślcie - wiążę się z tym cała identyfikacja wizualna. Wszelkie materiały, wizytówki, ulotki i cała reszta. Trzeba coś mieć, żeby wszystkie elementy były ze sobą spójne :)

Najlepiej zaczynać z logo, ale ono nie musi kosztować 6 tysięcy, logo kupisz za 100 zł i będzie równie dobre. Najlepiej jeśli firma od samego początku ma konkretne efekty wizualne, tak aby klient łatwo zapamiętał o kim mowa i dlaczego. Jeśli logo zostanie zapamiętane, to większa szansa, że taka osoba ponownie będzie naszym klientem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie od razu. Możesz je wykonać nawet sam w jakimś programie graficznym, ale powinno być obecne od początku funkcjonowania firmy. W ten sposób od razu Twoja firma zagości także wizualnie w świadomości Twoich klientów. Poza tym mam wrażenie, że firmy z logiem wzbudzają większe zaufanie. Zawsze możesz je później nieco zmodyfikować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Logo jest bardzo ważne, bo buduje Twój profesjonalny wizerunek. Firma bez logo nie jest uznawana za poważną. Ważne, żeby było nowoczesne, nawiązywało do branży, w której działasz, budowało pozytywne skojarzenia. Istotne jest również, że musi pojawiać się na wszystkich materiałach reklamowych, bo wtedy masz możliwość zapaść w pamięć klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...