Zaloguj się, aby obserwować  
mkrawczykowski

Świetny sposób na rozwijanie firmy

Recommended Posts

Jak wiedzą wszyscy, którzy już trochę czasu prowadzą własną działalnosć, łatwiej jest sprzedać komuś, kto już wcześniej u nas coś kupił niż znaleźć następnego klienta.

Jednak aby mogło dojść do drugiej i kolejnych transakcji, nasz klient musi być zadowolony. Wydaje się to oczywiste, ale jakże często o tym się zapomina.

A jest to o tyle ważne, że może wpłynąć na rozwój naszej firmy. Do niedawna nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo profesjonalna obsługa klienta może zadecydowac o być albo nie być dla firmy (zwłaszcza w dłuższej perspektywie czasowej).

Spójrzcie na to:

zla-obsluga-klienta.gif

[link usunięty]

To wyniki badania jakie zostało przeprowadzone przez Janelle Barlow i Dianne Maul, autorki książki "Wartość emocjonalna". Widać wyraźnie: zła obsługa klienta jest główną przyczyną zmieniania usługodawców i dostawców. Wbrew temy, co się często mówi, to nie niska cena decyduje o tym, czy klient zostanie z nami czy odejdzie do konkurencji. Ciekawe, prawda? Rzuca to nowe światło na to, jak powinniśmy podejść do tematu. Bo teraz już nie ma wymówek. Kiedyś mogliśmy mówić "chce nieskiej ceny, to niech nie oczekuje cudów!" ;-) Teraz już trzeba temat potraktować inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej zgadzam się wynikami tych badań. Od lat jestem przedstawicielem handlowym dużej firmy spożywczej i widzę, jak ważna jest obsługa klienta i [link usunięty] w ogóle. Klient, który został źle obsłużony lub nie dostał określonego produktu, bo akurat zabrakło go na półce od razu przechodzi do konkurencji i często już tam zostaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wierzę - ja rezygnują z powodu ceny a nie złej obsługi. Pewnie dlatego wciąż tkwię w orange tel. chociaż ich infolinia doprowadza nie do szału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jesteś w gronie 9% użytkowników ;)

Coś w tym jest. Pracowałem przez jakiś czas jako Tajemniczy Klient i wiem, że duże firmy dużo kasy ładują w szkolenia z obsługi klientów i w tego typu badania jakości obsługi. Podobno zdobycie nowego klienta może być nawet 7 razy droższe niż zatrzymanie przy sobie klienta obecnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chyba jednego uniwersalnego sposobu na zdobycie Klientów i na rozwój firmy. Trzeba być po prostu najlepszym w tym co się robi - na bieżąco wzbogacać ofertę firmy, spełniać oczekiwania Klientów, organizować promocje i rabaty, mieć dobry kontakt z Klientem, a także zdobywać zagranicznych Kontrahentów i Klientów. To trudne, ale warto solidnie pracować by osiągnąć mocną pozycję na rynku. Dla mnie takim przykładem firmy, która stale się rozwija jest Forum Seating (część Grupy Nowy Styl - [link usunięty] ). Warto brać z nich przykład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepszym sposobem na pozyskanie klientów jest strona internetowa i jej pozycjonowanie. Nie mówię oczywiście o pozycjonowaniu na własną rękę bo to się mija z celem i może tylko zaszkodzić. Chodzi mi o pozycjonowanie z pomocą takich firm jak np. ta http://seofabryka.pl/ Dzięki temu klienci szybko trafią na naszą stronę w wyszukiwarce i być może wejdą na nią i skorzystają z naszych usług. Ja mam sklep internetowy i jak na razie stawiam tylko na pozycjonowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu takie badnie rynku jest bardzo wskazane. Klienci co jakiś czas sie zmieniają. Ich upodobania również.Warto zainteresować się tym co o nas sądzą i co powinniśmy zmienić. Według mnie prowadzenia takich badań na własną reke mija sie z celem.Lepiej jest to komuś zlecić. Słyszałem ze ta firma http://nohau.pl/ , zajmuje sie tego typu usługami. Widziałem ich portfolio.Robi wrażenie, ale też od razu czuć że wykonają zlecenie profesjonalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrym sposobem rozwijania i unowocześniania firmy jest wprowadzanie oprogramowań, które będa pracowały za nas, ja powoli zaczynam wdrażać się w Offigo, bo chce usprawnić trochę rozliczanie delegacji i zarządzanie majątkiem firmy, jak na razie idzie nieźle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować