doda26

Fundusze inwestycyjne

Recommended Posts

Z definicji jest to osoba prawna, z której usług może korzystać każdy z nas w celu pomnażania naszego kapitału. A jak to wygląda w praktyce? Jak można zainwestować w taki fundusz jestem zupełnie laikiem w tym temacie i chciałabym sie troszke dowiedzieć gdyż przez ten ruch na giełdzie, który teraz mamy trzeba być w temacie.

Fundusze inwestycyjne są to usługi związane z lokowanie naszego kapitału osobistego w banku w celu pomnożenia pieniędzy jakie zainwestowaliśmy. Fundusze mają na celu przysporzenie nam korzyści finansowych z lokowania własnych funduszy. Jeśli pragniemy dużego zysku należy właśnie nasze pieniądze ulokować w takich funduszach, znajdują się one praktycznie w każdym banku.

Funduszem inwestycyjnym zarządza towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które zatrudnia specjalistów, zajmujących się inwestowaniem pieniędzy, zgromadzonych przez członków funduszu. Każdy fundusz ma określoną strategię, dzięki czemu osoby powierzające mu swoje pieniądze mogą się zorientować, na jakie zyski mogą liczyć i jakich ryzyk powinni się obawiać. Strategia polega głównie na określeniu w jakie papiery wartościowe będzie on inwestował, np. w akcje, obligacje itp.

Jeżeli dysponuje się wolną gotówką warto zainwestować w fundusze. Dzięki umiejętnościom zarządzających, zyskujemy możliwość osiągania dodatkowych dochodów, nie robiąc właściwie nic. Pieniądze pracują na nas same. Fundusz inwestycyjny pozwala zarabiać, bez konieczności poświęcania temu zajęciu dużej ilości czasu.

Fundusz inwestycyjny to kolekcja obligacji i akcji. Konkretny fundusz nastawiony jest na określoną strategię. Zakres zainteresowań funduszu może być przeróżny: akcje dużych spółek, małych, obligacje skarbowe spółek, samorządów, fundusze mogą być mieszane (różne rodzaje papierów wartościowych), mogą inwestować w konkretną branżę, albo w konkretnym kraju, itd.