AnoMaciek

Jak reklamować restaurację?

Recommended Posts

Jak najlepiej zareklamować restaurację?

Chodzi o małą, lokalną restauracyjkę, która online też ma stronę, ale raczej w powijakach - dodaliśmy ich już do bazy http://www.skubacz.pl/ obowiązkowo - to wychodząc z założenia, że jak sami zamawiamy za ich posrednictwem jedzenie, to i dla nowej restauracji też się patent sprawdzi,

no ale poza tym i dodaniem się do paru baz firm, to gdzie jeszcze można zareklamować restaurację, żeby było więcej klientów? Gessler odpada <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zareklamować tak jak to robi Magda Gessler w Kuchennych rewolucjach, przygotować przekąski i wyjśc do ludzi, posmakują to sami do nas wrócą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ulotki, reklama w internecie i kokalnych mediach. Trzeba przeznaczyć jakiś kapitał na reklamę i przetestowaćróżne kanały. Tak to jest wróżenie z fusów jak sięnie zna szczegułów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jaki budżet możesz przeznaczyć na tę reklamę, ale bardzo skutecznym narzędziem okazuje się dobra [link usunięty] , która dzięki wiedzy specjalistów od marketingu, pomogłaby ci nie tylko na rozpuszczenie wici o istnieniu nowego punktu na gastronomicznej mapie Polski, ale też pomogłaby Ci np. zaaranżować wnętrze tak, żeby goście nie chcieli go opuszczać. A nie ma lepszej reklamy niż zadowoleni klienci :). Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak było wspomniane wcześniej ostatnio dobre rezultaty przynosi odpowiednie wykorzystanie portali społecznościowych. Sprawdzonym pomysłem który znacznie wpływa na zwiększenia sprzedaży jest na przykład wprowadzenie możliwości składania zamówień i rezerwacji miejsc za pośrednictwem Facebooka i Twittera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli restauracja jest lokalna, a miasto, w którym się znajduje nie jest turystyczne, nie sądzę, aby trzeba było reklamować ją w internecie. Warto postawić http://sprzedajemy.pl/tablica-reklamowa-w-idealnym-stanie,567010 reklamową w centralnym punkcie miasta, a poza tym zachęcić ludzi smacznymi przekąskami w stylu a la Kuchenne Rewolucje, jak już ktoś wyżej wspomniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ulotki są bardzo ważne w tego typu biznesie. Trzeba je rozdawać nieustannie. Jeśli restauracja jest w centrum miasta to ulotki rozdajemy w centrum miasta non stop. Jeśli oferujemy jedzenie na dowóz, to roznosimy [link usunięty] po klatkach schodowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ulotki ... owszem choć jestem przekonany, że dzisiaj kiedy tony ulotek pojawiają się w naszych skrzynkach i są niemal na siłę wciskane na ulicy coraz więcej osób nie zwraca na nie uwagi. Myślę, że warto się przejść po ulicy i porozdawać wołczery na 1-dramowy posiłek (do jakiejś kwoty) to oczywiście będzie kosztowało jak każda dobra reklama ale na 100% klienci pojawią się w restauracji i jeśli będzie im smakowało to 1. Wrócą 2. powiedzą znajomym.

Dodaj też restaurację do lokalnych ogłoszeń oraz katalogów firm takich jak pkt czy [link usunięty] . Stwórz fanpage na Facebooku i bloga lub stronę firmową. Stronę koniecznie dodaj do dobrych katalogów.

Pozdrawiam

Darek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- Reguła niedostępności – uśmiechnęłam się – jest jedną z podstawowych zasad, o których napisał Robert Cialdini w swojej książce Wywieranie wpływu na ludzi. Jeśli chcesz robić dobry marketing warto poznać te zasady, ponieważ one mają zasadniczy wpływ na to, jak odbierany jest Twój produkt.

Po pierwsze zasada wzajemności. Czyli jeśli dasz komuś coś w prezencie, to ta osoba ma wrażenie, że powinna Ci się jakoś odwdzięczyć, więc łatwiej jest wtedy przekonać ją do działania, na którym Ci zależy. Po drugie zasada konsekwencji. Jeżeli publicznie zobowiążesz się do czegoś, to o wiele trudniej potem wycofać się ze zobowiązania. Po trzecie zasada dowodu społecznego. Jeżeli jakiś produkt jest powszechnie uznawany za dobry, mamy większą skłonność do tego, żeby go również kupić, niż gdyby nie był w ogóle znany. Po czwarte zasada lubienia. Przypomnij sobie sytuacje, gdy kogoś bardzo polubiłeś. Czy wtedy nie było Ci łatwiej mu zaufać? Po piąte zasada autorytetu. Jeżeli ktoś jest autorytetem, wtedy łatwiej mu na nas wpłynąć, niż gdyby ta osoba nie miała dla nas żadnego znaczenia. Po szóste wcześniej wspomniana zasada niedostępności. Produkt niedostępny jest bardziej pożądany. Jeżeli potrafisz przełożyć te zasady na swój marketing będzie Ci o wiele łatwiej sprzedać.

Jeśli interesują Cię takie wskazówki, możesz pobrać eBook ze strony: [link usunięty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prowadzony fanpage lokaljenj restauracji będzie miał znaczenie wizerunkowe. Dzięki niemu będziesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami, za pomocą tego narzędzia będziesz mógł zapraszać na ciekawe wydarzenia organizowane w Twojej restauracji oraz informować o promocjach. Dzięki FB będziesz w stałym kontakcie ze swoimi fanami (klientami).

Postaw tez na dobrą stronę www, która będzie internetową wizytówką Twojej restauracji. Stronę warto promować na hasła związane z Twoją ofertą oraz nazwą miasta.

Możliwości reklamy w internecie przy restauracvji lokalnej jest wiele. Dużo zależy od specyfiki miejsca, w której działasz, od Twojej konkurencji i targetu. Jaką masz ofertę, czy organizujesz również przyjęcia rodzinne, czy stawiasz na turystów, czy chcesz przyciągnąć miejscowych. Czym Twój lokal wyróznia się od innych w Twoim mieście? Czy oferujesz catering, w jakiej kuchni się specjalizujesz? Jaki masz budżet na promocję? Jeśli niewielki, skup się na tym co możesz sam zrobić, lub przy pomocy. Jeśli budżet jest większy, skorzystaj z usług agencji marketingowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepszym sposoben na reklamę jest internet oraz ulotki. Codziennie jak idę to ktoś mi daje ulotki pizzeri, barów itp. I przyznam szczerze że korzystam;) Reklama to podstawa w biznesie.

______________________________________

Zobacz ten http://www.carbotrade.pl/!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek promocja, żeby przyciągnąć ludzi, a później to już tylko poczta pantoflowa. Tylko trzeba dawać dobrze jeść i mieć miłą obsługę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko w tym problem, że są różne http://www.hipoteczny-kredyt.info/opinie-o-doradcach-kredytowych/ na temat właśnie marketingu szeptanego. Jedni zalecają go robić, inni robią chociaż nie umieją.... trudno tutaj znaleźć wspólny consensus :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marketing szeptany... no tu mam mieszane odczucia, jeśli ma być skuteczny, a to jest mała restauracja to tylko na jakichś lokalnych stronach, forach. Można wejść we współpracę z urzędem miasta, żeby wynajmować lokal na jakieś spotkania okolicznościowe. Albo spróbujcie uderzyć w firmy i dać jakąś promocję np. na B2B Deal, bo to może być dla nich dobre miejsce dla zorganizowania jakichś wieczorów integracyjnych, wigilii itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze w rozreklamowaniu firmy jest przygotowanie atrakcyjnej oferty, dobrej jakościowo. Następnie dopiero można brać się za działania reklamowe, które sprawią, że ludzie trafią do restauracji , poczują się komfortowo, zaufajom firmie i zamówią posiłek. Dobra cena i materiały dla klientów takie jak drobne wizytówki powinny pomóc zachęcić pierwszych klientów do rozpowszechniania informacji o lokalnej knajpce wśród tubylców. Zadbajcie też o odpowiednie stroje firmowe dla pracowników. Takie które mają na sobie logo, mogę być [link usunięty] lub haftem. To nie jest nic niezwykłego.

Warto zainwestować w materiały POS. Przede wszystkim eleganckie wizytówki które nie pozwolą zapomnieć o lokalu. W necie konkurencja o produkcje tych materiałów jest spora i jest w czym wybierać. Ja polecam na początek VooGo.pl - masz cały katalog wzorów wizytówek, który możnesz edytować i dopasować do swoich potrzeb czy pomysłów na kartę biznesową. Wybierasz wzór podstawowy i łatwo dopasowujesz go z przeglądarki internetowej do swojego pomysłu na wizytówkę. I co ważne dla osób które wcześniej nie próbowały zachęcać klientów do wizyt przez wizytówki - są naprawdę tanie. Gdyby porównać ile trzeba wydać na ulotki które najczęściej lądują w koszu i jest ich za dużo - tutaj zamawiasz na próbę 100 za 1zł, jak sposoba ci się ich jakość to dokupisz. Inwestycja wielka to nie jest a klient dzięki temu wróci następnym razem ze znajomymi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry case dla firm, które wystawiają się na targach

(...) postanowiłam skoncentrować się na pytaniu: w jaki sposób mogę optymalnie wykorzystać imprezę targową w celu przyciągnięcia klientów. Znalazłam kilka metod, które można zmodelować przyglądając się metodom internetowym oraz sprzedaży bezpośredniej.

Po pierwsze jest to wyjście do klienta. Większość firm targowych czeka, aż klient pojawi się na stoisku i zapyta o interesujący go temat. Ja postanowiłam wyjść z tego schematu i oddelegować na przykład handlowców klienta, którzy zadawaliby jedno konkretne pytanie, w celu przyciągnięcia klienta na stoisko. Po drugie zdobywamy dane kontaktowe klienta, oferując mu konkretną wartość w zamian. Po trzecie ...

Jeśli masz ochotę poczytać więcej na ten temat zapraszam na tę stronę:

[link usunięty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto spróbować z mediami społecznościowymi.

Przykładem dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej na FB, może być wytwórnia lodów tradycyjnych w Poznaniu. Właśnie dzięki promocji na FB firmie mimo relatywnie słabej lokalizacji i standardowej działalności (sprzedaż lodów) udało się przyciągnąć ogromną rzeszę klientów.

Warto spróbować także z google lokalnie, jeśli mówimy o gastronomii to na pewno jest to potencjalne narzędzie prowadzenia działalności marketingowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz reklamować się na forach i portalach społecznościowych, albo po prostu użyć gadżetów reklamowych typu długopisy, kalendarze albo t-shirty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem także, iż google pozwala na reklamę poprzez panoramiczne zdjęcia lokalu (360). Jest to dość ciekawa opcja promocji takiej restauracji. Klient może zobaczyć jak wygląda Twój lokal w środku i niejako poczuć jego atmosferę. Jest to z pewnością dość ciekawe rozwiązanie zwłaszcza w przypadku tego typu biznesu. Zdjęcia takie dostępne są w mapach google i są przyporządkowane do profilu Twojej firmy. Pod tym linkiem masz więcej szczegółów: [link usunięty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja skorzystałabym z oferty agencji reklamowej np. http://fooz.pl/oferta/ i z usług dotyczących fotografii reklamowej. Bo moim zdaniem w taki przypadku warto zainwestować w jakieś plakaty reklamowe itp. które kojarzyłyby się z danym miejscem i zostały zapamiętane przez potencjalnego klienta.

No i oczywiście zawsze można pobawić się w Magdę Gessler i robić degustację na ulicy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słusznym pomysłem jest wynajęcie zewnętrznej agencji, która pomoże Ci stworzyć wszystkie materiały promocyjne i foldery, którymi będziesz zachęcał gości. Ja akurat nie znam tej, o której wspomniał kolega, ale bardzo zadowlony jestem z agencji Babilon Media! Zrobili mi swietną stronę i grafiki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...