Zaloguj się, aby obserwować  
vabank2

Pytanie na temat założenia firmy.

Recommended Posts

Witam, potrzebuje kilku informacji na temat założenia firmy.

Na studiach mam warsztaty "Firma Symulacyjna".

Chce założyć firmę zajmującą się magazynowaniem. Nie mam jeszcze tego magazynu i pytanie brzmi kiedy mogę go zbudować? Dopiero po dacie rozpoczęcia działalności czy mogę już wcześniej budować magazyn? Trochę to źle napisałem ale może ktoś zrozumie coś z tego :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz budować magazyn przed założeniem firmy tyle tylko, że wydatków związanych z budową nie będziesz mógł zaliczyć do kosztów działalności. Dlatego też lepiej w Twojej symulacji budowę rozpocząć po założeniu firmy. Alternatywnym rozwiązaniem może być po prostu zakup magazynu zamiast jego budowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może jednak lepiej popatrz za jakimś budynkiem, który będzie mógł służyć Ci na magazyn. Budowa magyznu na pewno będzie dość kosztowna, a jesli nie masz jeszcze firmy to nie będziesz mógł wliczyć sobie w koszty poniesionych wydatków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi mi o to, żebym mógł sobie wliczyć w koszty. W "przyszłości" ten magazyn ma być też siedzibą firmy. Więc na początek gdzieś wynajmę biuro... w pewnym okresie czasu wybuduję magazyn a na koniec po prostu napisze jeszcze raz druki krs nip regon jako aktualizacje i tam dopiero zmienię siedzibę.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdyby najpierw zbudować za własne - o ile jest taka potrzeba - na kogoś z rodziny, a on odsprzeda Ci to wtedy, gdy będziesz miał firme (po cenie materiałów i kosztów budowy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale poszukanie czegoś też jest dobrym pomysłem ;) jeżeli nie ma się aż tak dużego wkładu własnego to można na początek spróbować wynająć bądź odkupić ;) zawsze można jakoś trafić na tzw/ "perełkę" jak się dobrze poszuka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję wydatki ponoszone przed rejestracją firmy a ściśle z nią związane można jednak wliczyć w koszty.

Tylko wiadomo, kiedy fiskus powie nie to musimy dochodzić praw przed sądem, a tam wiadomo jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, po co odrazu na początku działalności tworzyć duże koszty jakim jest wybudowanie magazynu od podstaw. Lepiej jest kupić jakiś używany, zaadaptować do własnych potrzeb i można działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tego co się orientuję wydatki ponoszone przed rejestracją firmy a ściśle z nią związane można jednak wliczyć w koszty.

Tylko wiadomo, kiedy fiskus powie nie to musimy dochodzić praw przed sądem, a tam wiadomo jak jest.

Można by pisemnie zapytać miejscowy US. Muszą odpowiedzieć i bedzie to odpowiedź wiążąca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mozesz tez wynajac, nie koniecznie budowac. Na poczatku minimalizuj koszty,

dokładnie, jest przecież w Polsce wiele przedsiębiorstw chociażby takich jak ta firma transportowa oferujących jednocześnie magazynowanie, podejrzewam, że można z nimi podpisać umowę na outsourcing tego typu usług

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować