pavvel

Pomysł na portal...

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Mam pomysł na portal. Chciałbym zlecić jego wykonanie firmie zewnętrznej. Zastanawiam się jednak jak to jest z zabezpieczeniem praw do pomysłu? W jaki sposób mogę zabezpieczyć się, żeby firma nie wykonała portalu bazującego na moim pomyśle i nie zaczęła działalności na własną rękę? Nie mam doświadczenia w takich sprawach dlatego proszę zrozumieć moje wątpliwości.

Liczę na Waszą pomoc i rady.

Pozdrawiam.

Podpisujesz umowę o zabezpieczeniu praw. Dokładnie nie pamiętam teraz jak to się nazywa, ale jeśli będziesz chciał to gdzieś mam taką umowę i zobaczę :) Jeśli szukasz wykonawcy to zapraszam na pw :)

Gość ЯAFAŁ GEЯENT

Tak czy inaczej koniecznością będzie posiadanie przy swoim boku administratora serwisu, który będzie wspierał stronę/serwis od strony technicznej. Być może warto się zastanowić nad jakąś formą zatrudnienia takiego pracownika? Być może postanowisz, że korzystniejsza będzie spółka na określonych przez Ciebie zasadach udziału w zyskach? Efekt może być ten sam, a co dwie głowy to nie jedna :).

Ja własnie mam też taki super pomysł na duży portal, ale obawiam się, że nawet solidna firma może mój pomysł przechwycić - wystarczy jedna niezbyt uczciwa osoba. Sam raczej nie dam rady zbudować czegoś , co by mi odpowiadało ze względu na funkcje.

Gość ЯAFAŁ GEЯENT

Może więc uprościsz projekt na tyle, ile się da? Zawsze lepiej być pierwszym i robić cokolwiek, niż nie zrobić nic...

Witam

Ja tworzę takie strony, serwisy na zamówienie i do tej pory nie było problemu z takimi zamówieniami.

Spisuje szczegółową umowę wykonania, a dzięki temu że przy tworzeniu podpisuję umowę na administrację to obniżam cenę i klient ma administratora i niższą cenę.

Ja własnie mam też taki super pomysł na duży portal, ale obawiam się, że nawet solidna firma może mój pomysł przechwycić - wystarczy jedna niezbyt uczciwa osoba. Sam raczej nie dam rady zbudować czegoś , co by mi odpowiadało ze względu na funkcje.