kad48

Porównywarki cen

Recommended Posts

Tak się zastanawiam, czy porównywarki cen pozytywnie wpływają na promocję sklepu internetowego, czy negatywnie...

Przykładowo, mam sklep internetowy z produktami, na które jest duża konkurencja w sieci. Konkurencyjne sklepy istnieją dłużej na rynku niż mój sklep i posiadają tańsze produkty.

Czy w takim przypadku jest sens dodawać swój sklep do porównywarek cen??? Co o tym myślicie, jakie macie doświadczenia w tej kwestii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz atrakcyjne ceny to opłaca się :) Dużo osób korzysta z porównywarek produktów i jeśli zobaczą że w Twoim sklepie są tanie produkty to lawina klientów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz atrakcyjne ceny to opłaca się :) Dużo osób korzysta z porównywarek produktów i jeśli zobaczą że w Twoim sklepie są tanie produkty to lawina klientów :)

No właśnie, jeśli mam niższe ceny...A co w przypadku jeśli nie mogę mieć niższych cen niż konkurencja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ЯAFAŁ GEЯENT

Jeśli nie masz niższych cen niż konkurencja, to być może masz coś dodatkowego, np. przedłużony okres gwarancji, dostawa do domu z podłączeniem sprzętu, etc. Z założenia chodzi o to, aby klient mógł coś porównać i samemu zdecydować jaki wybór przyniesie mu więcej korzyści (lepszy jakościowo, tańszy, itp.). W chwili obecnej wielu klientów zdaje sobie sprawę z tego, że tanio często nie znaczy lepiej...

Z drugiej strony: każda reklama jest dobra :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł o porównywarkach cen można przeczytać pod adresem: [link usunięty]

Nie zgadzam się że każda reklama jest dobra. Źle przygotowana reklama, obrażająca osoby ją oglądające, umieszczona w miejscu, w którym ludzie z grupy docelowej przebywają raz na kwartał też jest dobra? ;)

Osobiście uważam że reklama powinna stać się dodatkiem do procesu komunikacji z klientami, a nie pierwszym po co sięgają firmy gdy sprzedaż spada :) Takie podejście na dłuższą metę nie gwarantuje tego, że klienci przy niej zostaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że swój biznes należy reklamować w sieci gdzie tylko się da. Napędza to nie tylko kleintów, ale pozytywny ranking dla strony. Rozwiązaniem, które zawsze można polecić jest dodanie oferty sklepu do darmowych porównywarek. Choćby i tu: spam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem warto dodać swój sklep do porównywarki internetowej ponieważ w taki sposób będziesz się mógł wypromować i w przyszłości zaproponować równie niskie ceny.

-------------------------------

[link usunięty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dopóki twoje ceny bedą wyższe to może spowodować że klienci będą nie klikali na twoje produkty więc mo że to być słaba forma promocji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem na swojej stronie przygotować porównanie cen usług z konkurencją, ale przyznam, że się boję. Mam atrakcyjne ceny. Na tyle atrakcyjne, że odkąd pojawiłem się na rynku kilkakrotnie wysyłano mi obraźliwe wiadomości i raz grożono...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Łukaszem - nie każda reklama jest dobra. Źle przygotowana może tylko zrazić klientów lub nawet pociągnąć za sobą konsekwencje prawne (złamanie praw autorskich, obraza uczuć).

Co do wprowadzania sklepu do bezpłatnych porównywarek - moim zdaniem jak najbardziej. Jeżeli chodzi o płatne wyszukiwarki zainstaluj statystyki (np bezpłatne google alalitycs) i sprawdź ile osób z porównywarki odwiedza Twój sklep i za ile kupują:

[opłata za uczestnictwo w porównywarce]<[zysk] zostajesz

[opłata za uczestnictwo w porównywarce]>[zysk] rezygnujesz

Internet jako jedyne medium reklamowe ma praktycznie nieograniczone możliwości sprawdzenia efektów swoich działań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W dobie Internetu liczy się szybkość wyszukiwanych informacji. Użytkownicy coraz częściej korzystają z porównywarek ze względu na opinie, oceny produktów oraz możliwość porównania cen kilku produktów w jednym miejscu. Dlatego "promocja" za pomocą takich witryn jest według mnie jak najbardziej trafna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak moja poprzedniczka uważam, że w czasach, kiedy internet króluje promocja firmy za pomocą porównywarek cen jest bardzo skuteczna. O ile faktycznie Twój sklep ma niższe ceny. Bo jeśli tak nie jest, to skorzystanie z tego typu promocji może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jest prosta - porównywarki promują sklepy najtańsze. Jeżeli choćby z kilkoma swoimi produktami jesteś w grupie ze szczytu listy - jasne, promuj się, ale jeżeli zawsze plasujesz się na ostatnich miejscach, to zastanów sie czy warto. Może wypromujesz nazwę i logo, ale przy okazji powiążesz je z pejoratywnym skojarzeniem (drogo).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedź jest prosta - porównywarki promują sklepy najtańsze.

To prawda, pierwszą rzeczą, na którą się patrzy jest cena. Warto jednak pamiętać, że większość porównywarek oferuje możliwość komentowania sklepu. Wysoką jakością obsługi i szybkim wysyłaniem przesyłek można rywalizować z gigantami. Poza tym, jak wspomnieli przedmówcy, obecność w porównywarkach może dodatkowo wpłynąć na świadomość marki wśród klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

zaczynam budowę sklepu internetowego i nie wiem, którą porównywarkę wybreć. Ile kosztuje porównywarka? Płatna czy darmowa? Może jakaś inna forma reklamy w internecie jest również skuteczna?

----------------------------------------------------------

[link usunięty]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm temat porównywarek jest ciężki. Jeśli płacimy za dodanie produktu do porównywarki to jest to kiepski pomysł. Jeśli jednak płacimy za przekierowanie do twojego sklepu z rankingu produktów to już lepiej bo jest szansa że przy dobrze dobranym opisie zachęcimy klienta do zakupów.

Jeśli nie mamy dobrej ceny produktów tzn. nasi konkurenci (większość z nich) ma niższe ceny a my nie oferujemy nic więcej niż oni to raczej do porównywarki nie widzę sensu dodawać swoich produktów.

Choć wszystko należy przetestować na własnej skórze, poświecić te parę złotych na testy np miesięczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że nie cena stanowi tutaj ważny punkt (choć to jeden z najważniejszych) a obsługa i reklama.

Jeśli reklamujesz się w "dobrych miejscach" + klienta traktujesz naprawdę poważnie i starasz się, by sprawić mu przyjemność to cenę możesz dyktować jaką chcesz. Marketing szeptany sam zacznie działać a ja jako klient chcę by mi było świetnie podczas transakcji.

Jeśli druga strona mnie zadowoli to momentalnie polecam ten sklep innym bo wiem, że zadbają o każdego klienta i sprzedają świetny jakościowo produkt - to druga kluczowa sprawa.

Porównywarka cen moim zdaniem ma jakieś znaczenie, bo dzięki niej masz dodatkową reklamę.

Ważniejsze jest podejście do klienta + reklama w odpowiednich miejscach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...