Zaloguj się, aby obserwować  
smallBiznesMan

MikroFirma

Recommended Posts

Witam!

Mam kilka pytań odnośnie założenia firmy.

Otworzenie firmy będzie się wiązało z inwestycją:

ok 4tyś zł (netto).

Przewidywany przychod:

ok 2tyś złotych (netto).

Koszty stałe to będzie:

60zł brutto księgowość

200zł brutto reklama

????zł ZUS

Z tego co czytałem najlepiej by było bym rozliczał się na zasadach ogólnych, skala podatkowa.

Podatek liniowy by mi się opłacał, jak bym miał dochód ok 6tyś, a z tego co liczę przez pierwszy

nie powinienem przekroczyć tego progu.... Wydaje mi się, że opłaca mi się zostać płatnikiem VAT, ponieważ

moimi klientami będą przeważnie firmy.

Chciałbym prosić o pomoc w przeprowadzeniu symulacji 1szego miesiąca (czyli z dużym kosztem uzyskania) oraz 2go miesiąca z kosztem uzyskania stałym, który podałem wyżej.

Nie jestem pewien czy w moim przypadku koszty uzyskania można wpisać ZUS oraz jaka to jest wartość miesięczna (zaznaczam, że otwieram swoją pierwszą działalność) obniżonego ZUSu.

Słyszałem, że ok 300zł, jednak chciałbym wiedzieć dokładnie. W symulacji chciałbym także obliczyć, ile będę musiał oddać US (w pierwszym miesiącu ile US zwróci mi), ile od ZUSu

i ile zostałoby mi dochodu.

Troszkę nie rozumiem, tego że skala podatkowa to 18%, a VAT 22% i jak to wpływa na rozliczanie się na koniec każdego miesiąca.

Tak samo co do kosztów uzyskania, to czy mogę odliczyć sobie tylko VAT naliczony od VATu należnego? A co z wartością netto danego kosztu uzyskania.

Będę wdzięczny za pomoc. Mam jeszcze kilka pytań, ale to bym uporządkował i założył nowy temat...

Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do symulacji, to niestety Ci nie pomogę ;) Składka ZUS, dla Twojej pierwszej firmy, to przez pierwsze 2lata coś około 250PLN. Gdybyś był vatowcem, to aby obliczyć wielkość przypisy, to musisz odjąć od podatku naliczonego podatek należny. To, że skala podatkowa to 18%, nie ma znaczenia przy rozliczaniu się deklaracjami VAT-7. Ma to natomiast znaczenie wtedy, gdy rozliczasz się za cały rok (PIT 36)

"Tak samo co do kosztów uzyskania, to czy mogę odliczyć sobie tylko VAT naliczony od VATu należnego? A co z wartością netto danego kosztu uzyskania."

Tego pytania nie rozumiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować