monte

Na czym zaoszczędzić na początek?

Recommended Posts

Wiadomo, że każdy na początku szuka jak największych oszczędności :) Tak z waszego doświadczenia - na co warto zwrócić uwagę, żeby móc nieco zaoszczędzić? Co warto wprowadzić, a czego unikać? Oczywiście tak, żeby nie odbiło się to na jakości świadczonych usług ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozesz zaopatrzyc sie w programy, ktore przydaja sie podczas prowadzenia dzialalnosci, a maja darmowe wersji. ja np. obecnie testuje bizin. sluzy do wystawiania faktur, dziala w trybie online, bardzo intuicyjny. z reszta nawet jakbys pozniej chcial wykupic licnecje to wychodzi cos kolo 10 zl miesiecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załóż działalność w UK, poczytaj o schemacie Pawła Kurnika, to pozwala na prawdę zaoszczędzić fajne pieniądze. Moja firma działa w ten sposób od prawie 3 lat. ZUS dwa razy niższy, ponad 200 tysięcy zwolnień podatkowych. To tak na prawdę całkowicie inny świat i inne stanadardy. U nas nie ma warunków do rozwijania biznesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasy zakładania firmy za granicą już się niestety skończyły. Ja polecam optymalizację podatkową. Zatrudnij dobre biuro rachunkowe lub księgową, która zna się na rzeczy i słuchaj rad doradców. W ten sposób można naprawdę dużo zaoszczędzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwości oszczędności jest całkiem sporo. I to nie tylko na początku, chociażby wiele osób na siłę zatrudnia na siłę informatyka, gdzie trzeba płacić pensje i wszystkie zusy nawet jak ten pracownik nie ma za wiele do roboty, w takich przypadkach dużo lepsze wydaje się zlecenie usług informatycznych w firmie zewnętrznym podmiotą takim jak chociażby http://mastercomp.pl/ profesjonalna firma działająca na terenie Poznania, która daje nam bezpieczeństwo, że w razie awarii szybko otrzymamy pomoc, a z drugiej strony koszt obsługi powinien być mniejszy aniżeli w momencie zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za systemy na etat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie na dobrej stronie i domenie dla niej nie koniecznie, bo to podstawa każdego dobrze prosperującego biznesu.

U mnie o wszystko zadbała firma http://www.ibe.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że można zaoszczędzić na kupowaniu materiałów biurowych w jednym miejscu - hurtowe ceny, jedna dostawa, większe ilosci za mniejszą cenę - ja tak zamawiam w Konsorcjum Biuro Klub z Łomianek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać drukarni, która offsetowo wydrukuje Ci materiały promocyjne (np. ELFAX z Gdyni). To dobry sposób na rozkręcenie biznesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sporo zaoszczędzisz na samym zarządzaniu nową firmą. Nie potrzebujesz zatrudniać nikogo do pracy biurowej, dobrze jest wykupić sobie licencję na oprogramowanie Offigo (ok 25zł), które zastępuje wszelka prace biurową, rozliczenia, delegacje i organizację pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym poszukał banku, w którym mają [link usunięty] . na początku działalności warto szukać oszczędności wszędzie, więc także na usługach bankowych można spróbować zaoszczędzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz oszczędzić na drukowaniu. W firmach zawsze spore sumy wydaje się na tusze a można przecież stosować zamienniki. Sama kupuje, ale tylko tu http://www.profibiuro.pl/ . Jestem pewna, że zamiennik jest wysokiej jakości ,nie sypie się, nie brudzi i na pewno będzie działał. Sama zobaczysz, ile pieniędzy ci zostanie w portfelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajoma szyje i od początku założyła, że tylko tym się zajmie. Zaczyna od projektu, przy większym zamówieniu wykroje zleca firmie zewnetrznej (teraz prowadzi rozmowy z tą krojownią http://www.krojownia-czestochowa.pl/), i dzieki temu ma czas na to, co robi najlepiej. Oszczędziła na specjalistycznych maszynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początku spokojnie możesz sobie samodzielnie poradzić z księgowością - bez zatrudniania księgowej czy biura rachunkowego. Oczywiście wymaga to odrobiny cierpliwości i chęci, ale koszty są tego warte - możesz zaoszczędzić w rozliczeniu rocznym nawet kilkanaście tysięcy,a zawsze masz wsparcie ekspertów. Jest kilka systemów księgowości online - spokojnie możesz każdy porównać - pierwszy miesiąc jest przeważnie darmowy - jako testowy właśnie, chociaż najwięcej opcji do wyboru masz w [link usunięty] . Pomyśl, czego potrzebujesz i testuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem możesz zaoszczędzić na drukowaniu stosując np. zamienniki. Ja sama kupuję ten do moje drukarki . Jestem z nich bardzo zadowolona, nie ma sensu wydawać na oryginały, tym bardziej jak się dużo drukuje bo wtedy tą róznicę widać najbardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno na pracownikach. Nie ma sensu zatrudniać informatyków. Lepiej skorzystać z outsourcingu IT/ Zerknijcie sobie tutaj http://www.integratedsolutions.pl/pl/oferta/services/netfusion-service/. Firma Integrated Solutions oferuje naprawdę bardzo ciekawe i warte polecenia rozwiązania w tym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z bardziej praktycznych sposobów obniżania kosztów, warto przemyśleć zmianę dostawców mediów. Dzisiaj możemy wybierać spośród wielu ifrm, także warto skorzystać z tej możliwości.

Może się okazać, że np. http://gkpge.pl/oferta/dla-domu/krajowa/oferta-z-gwarancja-pge da nam spore oszczędności. Tylko trzeba starannie czytać umowy, bo niektóre firmy doliczają dodatkowe koszty, które sprawiają, żerealne oszczędności są praktycznie groszowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przemyśleć też kwestię energii. Tania energia jaką dajęhttp://superenergia.pl/ to oszczędność pieniędzy. Odnawialna energia jest dla małych jak i również dla dużych firm. Zainwestowanie w odnawialną energię przynosi duże korzyści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładam małą firmę, która ma zająć się rozprowadzaniem małych rzeczy po Polsce. Jak myślicie, czy na poczatek już powinna inwestować w http://oceanmachines.com.pl/?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to będzie w dużej mierze praca biurowa i wiesz już, że będziesz zamawiał dużo artykułów biurowych, papierniczych, czy piśmienniczych, to warto znaleźć w miarę taniego dostawce i tu szukać oszczędności :) Polecam np. zajrzeć na stronę sklepu online eofficemedia, mają tam naprawdę spory wybór :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałam się właśnie nad minimalizacją kosztów biznesu jaki rozkręcamy. Doszłam do wniosku, że jak się da, to można oszczędzać na wszystkim co nie będzie miało wpływu na jakość usługi. Wasze propozycje typu : prąd , czy telefony są OK.

Jestem przeciwna jednak na oszczędnościach na sprzęcie i materiałach na jakich wykonuje się usługi. Najważniejsze to zadowolony klient.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...