4fund.com zyskuje na popularności. Odnotowuje lepsze wyniki niż zrzutka.pl

Informacje o autorze

05 marca 2024
Udostępnij:

Zagraniczna wersja serwisu zrzutka.pl wystartowała w sierpniu 2023 roku. Już po pół roku widać, że idea przekonała również zagranicznych użytkowników. I to nawet w większym stopniu niż swój pierwowzór w analogicznym okresie.

4fund

4fund.com jest startupem założonym przez osoby zarządzające i pracujące w serwisie zrzutka.pl. Jego idea jest bardzo prosta — wejście na zagraniczne rynki crowdfundingowe z rozwiązaniami serwisu, który tak dobrze przyjął się w kraju. Targetem jest 28 rynków państw UE, co stanowi blisko 10-krotnie większy ludnościowo obszar niż krajowy rynek. Konkurencja jest jednak duża. W Niemczech, Francji i we Włoszech działa prawie 800 platform crowdfundingowych. Mimo to, w 4fund.com wierzą w swoją przewagę, opartą na krajowym doświadczeniu.

„Rynek europejski daje znacznie większe możliwości niż polski, a my, dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu, czujemy się na niego dobrze przygotowani. Co warto podkreślić, oferujemy dopracowaną platformę z unikalnym modelem prowadzenia zbiórek bez dodatkowych prowizji. Wykorzystujemy również nasze sprawdzone i najskuteczniejsze dotychczas strategie marketingowe, które pozwalają nam efektywnie dotrzeć do naszej docelowej grupy odbiorców i budować zaufanie do naszej marki w Europie” – mówi Tomasz Chołast, członek zarządu zrzutka.pl.

Warto przeczytać: Dying Light w formie gry planszowej. Na Kickstarterze zebrano już ponad 2 mln zł

Obiecujący początek 4fund

Optymizm założycieli znajduje potwierdzenie w liczbach. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy na 4fund.com zarejestrowało się blisko 18 tys. użytkowników. W tym czasie zebrano ponad 800 tys. zł. Imponuje szczególnie tempo wzrostów. Miesięcznie dynamika wpłat rośnie w tempie dwucyfrowym, a w ciągu ostatnich dwóch miesięcy nawet w trzycyfrowym. W styczniu 2024 roku na portalu zebrano prawie 100 tys. euro. 

„Biorąc pod uwagę dane, należy uznać, że 4fund.com rozwija się znacznie dynamiczniej niż spółka matka, tj. zrzutka.pl, w początkowych etapach swojej działalności. Kwotę 440 tysięcy złotych, czyli ok. 100 tysięcy euro, zebranych w ciągu jednego miesiąca na platformie zrzutka.pl po raz pierwszy odnotowaliśmy w czerwcu 2016 roku, czyli ponad 2,5 roku po oficjalnym uruchomieniu portalu. W przypadku 4fund.com wystarczyło zaledwie 6 miesięcy od startu, aby uzyskać takie same rezultaty. Z kolei, zrzutka potrzebowała 29 miesięcy, aby zarejestrowało się na niej łącznie 17 tysięcy użytkowników. W przypadku zagranicznej wersji portalu ten wynik został osiągnięty w zaledwie pół roku”  –  mówi Krzysztof Ilnicki, wiceprezes zarządu zrzutka.pl.

Polacy w zagranicznym towarzystwie

4fund.com notuje również lepszy wynik niż zrzutka.pl pod względem średniej wartości wpłaty. Wynosi ona równowartość 220 zł, przy 87,50 zł, a więc ponad 2,5 razy mniej, na zrzutce. Należy dodać, że na 4fund.com mogą się rejestrować również krajowi użytkownicy. Co więcej, wciąż stanowią oni grupę, która zbiera w serwisie najwięcej. Oprócz nich najlepsze wyniki uzyskują zbiórki z Estonii, Malty, Francji i Szwecji. Najwięcej zarejestrowanych użytkowników poza Polską to obywatele Rumunii i Portugalii.

Dobry wynik działań w pierwszych miesiącach mógł być spowodowany obecnością zagranicznych zrzutek Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy. Z tego tytułu warto śledzić jakie wyniki 4fund.com będzie notował w najbliższym czasie i czy tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać.

Warto przeczytać: Platformy crowdfundingowe w Polsce i za granicą: sprawdzamy jakie opłaty należy ponieść przy organizacji zbiórki

Polecamy

Więcej w tym dziale: