Absolwenci Politechniki Warszawskiej z innowacyjnym rozwiązaniem. Startup EasyGreen ułatwia domową uprawę ziół

Informacje o autorze

25 września 2024
Udostępnij:

Hydroponiczna doniczka do uprawy ziół w domu. To produkt startupu EasyGreen, który powstał w ramach Programu Mentoringowego Politechniki Warszawskiej.

EasyGreen

Własny startup to marzenie wielu studentów, nie tylko z Politechniki Warszawskiej. Jednak to właśnie ta uczelnia za pośrednictwem Programu Mentoringowego ułatwia swoim studentom i absolwentom osiągnięcie tego celu. Inicjatywa Biura Karier Politechniki Warszawskiej polega na objęciu opieką przez absolwentów uczelni, którzy wcześniej odnieśli biznesowy sukces wybranych projektów.

Program notuje wysoką skuteczność, dzięki temu cieszy się również ogromnym zainteresowaniem. W jego ostatniej edycji do 30 mentorów zgłosiło się ponad 400 studentów. Jego skuteczność, oprócz wprowadzenia na rynek konkretnych produktów, podkreślają również wyróżnienia i nagrody. W 2021 roku został uznany przez organizację EMCC za najlepszy program mentoringowy w Polsce na wyższych uczelniach.

Warto przeczytać: Nauka matematyki będzie teraz prostsza. Startup Stimy AI ze wsparciem finansowym od AIP Seed i Simpact Ventures

EasyGreen z wyjątkowym produktem

Uczestnikami programu jest zespół startupu EasyGreen. Absolwenci Politechniki Warszawskiej łącząc swoje pasje związane z projektowaniem, zarządzaniem i marketingiem skutecznie wprowadzili na rynek produkt dla miłośników świeżych ziół. To drukowana w 3D hydroponiczna doniczka do domowej uprawy ziół.

Zastosowany w niej kapilarny system nawodniania sprawia, że po zasadzeniu zioła wystarczy podlewać raz na dwa tygodnie. Kompaktowy rozmiar umożliwia umieszczenie jej w każdej kuchni, niezależnie od rozmiaru. Produkt posiada wbudowaną lampkę doświetlającą LED, która wraz z systemem pomiaru poziomu wody zapewnia idealne całoroczne warunki wzrostu ziół. 

Rozwiązanie jest dostępne do zakupu w sklepie internetowym. Także on został przygotowany przez startup. Twórcy podkreślają, że koszt doniczki szybko się zwraca, gdyż eliminuje potrzebę zakupu świeżych ziół.

„Zespół nie tylko stworzył realny, działający produkt, ale również zaplanował i zrealizował całą otoczkę wokół niego – stronę internetową, marketing, materiały promocyjne oraz kampanię reklamową. To ogromne osiągnięcie, które pokazuje, że potrafią myśleć kompleksowo i działać skutecznie” – podkreśla Dawid Adach, przedsiębiorca, który pełnił rolę mentora startupu.

Źródło grafiki: Politechnika Warszawska

Warto przeczytać: Nowoczesne technologie na pomoc rolnikom. Startup Nirby z finansowaniem PARP

Polecamy

Więcej w tym dziale: