Producent programu Photoshop czyni wyraźne starania, by rozszerzyć własną ofertę marketingową. Przykładem tej strategii jest najnowsze działanie, o którym poinformowało Adobe. Podmiot zdecydował się na zakup Semrush – firmy zajmującej się optymalizacją wyników uzyskiwanych w wyszukiwarkach internetowych.
Adobe kupuje Semrush
Umowę nabycia podmioty zawarły w środę. Zgodnie z przekazanymi informacjami transakcja opiewa na wartość około 1,9 mld dolarów. W efekcie nowy właściciel zaoferuje kwotę około 12 dolarów za pojedynczą akcję. To o prawie dwa razy więcej niż jej wtorkowa wartość na poziomie 6,89 dolarów. Kapitalizacja rynkowa Semrush wynosiła we wtorek około 1 mld dolarów.
Działanie Adobe to wyraźna deklaracja tego, że firma zdaje sobie sprawę z wagi działań optymalizacyjnych dotyczących treści i stron internetowych. Te powinny być lepiej widoczne dla narzędzi i wyszukiwarek AI, które mają coraz większy udział w rynku wyszukiwania.
Semrush znany jest z inwestycji w „generatywną optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. Przykładem jest wprowadzone przez firmę narzędzie do śledzenia i poprawy wydajności witryn internetowych, wykorzystujące zarówno tradycyjne techniki SEO, jak i optymalizację pod kątem wyszukiwarek AI.
„Generatywna sztuczna inteligencja zmienia widoczność marki, a marki, które nie wykorzystają tej nowej możliwości, ryzykują utratę znaczenia i przychodów. Dzięki Semrush otwieramy przed marketerami nowe możliwości rozwoju w obszarze GEO, obok ich SEO, zwiększając widoczność, zaangażowanie klientów i konwersje w całym ekosystemie” – powiedział Anil Chakravarthy, prezes działu Digital Experience w Adobe.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)