Dane dotyczące wykorzystania agentów AI w przedsiębiorstwach przeanalizowano w badaniu „Zwrot z inwestycji w AI” przygotowanym przez National Research Group dla Google Cloud. Zbadano w nim sytuację globalnych firm, których roczne przychody przekraczają 10 mln dolarów. Okazuje się, że aż 52 proc. z nich korzysta z możliwości, które dają agenci AI.
W przypadku europejskich firm największe wykorzystanie agentów AI obejmuje: wsparcie techniczne (47 proc.) oraz obsługę klienta (46 proc.). Do najpowszechniejszych zastosowań należą również operacje z zakresu bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa (46 proc.) i marketing (44 proc.).
Agenci AI przynoszą profity
Okazuje się, że inwestycje w tego typu rozwiązania szybko się zwracają. Aż 74 proc. kadry kierowniczej stwierdziło, że ich organizacje osiągnęły zwrot z inwestycji już w pierwszym roku. Co więcej, połowa respondentów (dokładnie 53 proc.) odnotowała wzrost przychodów w związku z zastosowaniem agentów AI.
Nie może więc dziwić, że najwięksi rynkowi gracze planują dalej inwestować w tę technologię. Prawie połowa (49 proc.) europejskich menedżerów twierdzi, że ponad 50 proc. przyszłego budżetu ich organizacji przeznaczonego na rozwój sztucznej inteligencji docelowo zostanie przypisana wprowadzeniu agentów AI.
„W 2024 roku udowodniliśmy, że generatywna sztuczna inteligencja działa. Teraz, w 2025 roku, firmy będą budować na tym sukcesie i czerpać z niego korzyści. Głównymi wyzwaniami dla większości organizacji są bezpieczeństwo danych i integracja z obecnymi systemami. Kluczem do sukcesu jest zatem przyjęcie nowoczesnej strategii danych i silne nimi zarządzanie od samego początku” – powiedział Oliver Parker, wiceprezydent, Global Generative AI Go-To-Market, Google Cloud.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)