Przedstawiciele Aurora Innovation uspokajają niepokoje, które mogła wzbudzić wiadomość o opóźnieniu. Decyzja o przesunięciu premiery została podjęta w celu kontynuacji walidacji opracowywanej technologii. Założyciele startupu podkreślają, że mieści się ono w opracowanej wcześniej strategii działania. Początkowo premiera autonomicznych ciężarówek miała się odbyć w 2024 roku.
Aurora Innovation realizuje swój plan
Premiera zakłada wdrożenie do 10 autonomicznych ciężarówek. Do końca 2025 roku ich liczba ma się zwiększyć do kilkudziesięciu sztuk. Już wcześniej startup testował swoje rozwiązania pilotażowe z klientami komercyjnymi.
W testach wzięły udział między innymi: FedEx, Werner, Schneider, Hirschbach, czy Uber Freight. Do tej pory pojazdy Aurora Innovation dostarczyły ponad 8200 ładunków, przejeżdżając jednocześnie ponad 2,2 mln mil. Wszystkie przejazdy odbyły się jednak pod nadzorem człowieka.
Aurora Driver
Istotą działania autonomicznych ciężarówek jest system Aurora Driver. To rozwiązanie, oprócz całkowicie autonomicznej jazdy, umożliwia również transport ze zdalnym sterowaniem przez człowieka. Założeniem jest jednak osiągnięcie poziomu 90% transportów bez nadzoru człowieka do czasu komercyjnego startu usługi. Obecnie w fazie testów udział ten wynosi 80% całości przejazdów.
Rozwiązanie jest chętnie wspierane przez inwestorów. W sierpniowej rundzie finansowania startupu udało się zebrać niemal pół miliarda dolarów. Trzeci kwartał Aurora Innovation zakończyło z blisko 1,4 mld dolarów w gotówce i inwestycjach. To solidne podstawy, by dotrzymać nowych terminów i rozpocząć komercyjną działalność.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)