Mattel to kultowy producent zabawek, do których oprócz Barbie należą między innymi również Hot Wheels, czy Polly Pocket. Firma konsekwentnie poszerza jednak swój obszar działania. W 2023 roku głośno (choć niekoniecznie pochlebnie) zrobiło się o niej ze względu na film długometrażowy „Barbie”. Obecnie producent ma pracować nad produkcjami, których bohaterami będą inne zabawki. Czy pomoże mu w tym nowy partner? Tego na razie nie wiadomo.
OpenAI wchodzi w świat Barbie
Oprócz samej informacji o współpracy, którą Mattel nawiązał z OpenAI, brak jest większej ilości szczegółów. Portalowi TechCrunch udało się dowiedzieć, że partnerzy mają jeszcze w tym roku ogłosić swój pierwszy wspólny produkt. Z kolei agencja Bloomberg poinformowała, że Mattel zachowa pełną kontrolę nad wspólnymi produktami, dzięki nieudzieleniu OpenAI licencji na swoją własność intelektualną.
W ramach umowy pracownicy Mattel mają uzyskać za to dostęp do narzędzia ChatGPT Enterprise. Jego użycie usprawni rozwój nowych produktów. Producent zabawek chce również wejść w świat gier cyfrowych. Na 2026 rok planowana jest premiera pierwszej samodzielnie wydanej gry.
Póki co nie wiadomo, czy do tego procesu przyczyni się również OpenAI. Z punktu widzenia Sama Altmana jest to jednak kolejny przykład wejścia startupu do nowej branży. Współpraca z wiodącym producentem zabawek, który rozwija swój oddział rozrywkowy, może w przyszłości mocno zaprocentować.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)