Okres pandemii przyczynił się do rozwoju usług zdalnych i cyfryzacji w firmach. Rynek podpisów elektronicznych jest teraz na stabilnej ścieżce rozwoju, w której szans upatruje spółka SIGNIUS. Oferuje ona rozwiązania cyfrowe dla biznesu do zdalnego podpisywania dokumentów oraz weryfikacji tożsamości klienta.
„Boom covidowy, który przyczynił się do rozwoju usług zdalnych i cyfryzacji w firmach, mamy już za sobą. Osiągnęliśmy pewien poziom gotowości klientów na zdalne metody identyfikacji i podpisy elektroniczne. Obecnie obserwujemy raczej stały, spokojniejszy rozwój. Często związany z procesem transformacji cyfrowej, który wymaga czasu dla organizacji i to jest dla nas zrozumiałe. Na horyzoncie widać nowe możliwości związane z wdrażaniem nowych usług eIDAS2, w tym z kolejnymi wersjami usług archiwizacji podpisu, które są popularne na rynkach DACH” – opowiada MamBiznes Bartosz Witkowski, prezes SIGNIUS.
Obecnie spółka SIGNIUS przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect. Jeszcze w 2021 roku pozyskano 3,3 mln zł finansowania, a w tym roku również 0,4 mln zł.
Cyfrowa tożsamość
Często mówi się, że „w internecie nic nie ginie”. Jak podkreśla Bartosz Witkowski, korzystając z Internetu pozostawiamy ślady naszej aktywności i tym samym tworzymy naszą cyfrową tożsamość. Może to być zwykły podpis w e-mailu, konta na portalach społecznościowych czy też konta firmowe.
„Tożsamość cyfrowa może być zarówno zwykłym kontem z loginem i hasłem w sklepie internetowym, czy na portalu społecznościowym, jak i systemem, który po zaawansowanym procesie identyfikacyjnym przez dostawców usług zaufania powiąże nasze dane osobowe z silnymi wieloskładnikowymi narzędziami autoryzacyjnymi. Tego typu rozwiązania są rozwijane obecnie nie tylko przez dostawców komercyjnych. Również przez instytucje rządowe, jak choćby dobrze znany w Polce mObywatel 2.0” – tłumaczy nam prezes SIGNIUS.
Spółka SIGNIUS posiada platformę do zdalnego podpisywania dokumentów oraz unikalne w skali całego rynku rozwiązania IT dedykowane klientom biznesowym. Celem firmy jest dostarczanie prostych i intuicyjnych metod, zarówno dla klientów indywidualnych i korporacyjnych. Obecnie prace są skupione na rozwoju platformy w celu wprowadzenia ułatwień integracji SIGNIUS z innymi systemami źródłowymi, które stanowią źródła dokumentów do podpisu.
Rozwój SIGNIUS
Flagowym produktem spółki jest platforma SIGNIUS, na której klienci mogą korzystać z całego portfolio usług SAAS. Kluczowe są również projekty, w których zarówno na potrzeby usług podpisu, jak i pieczęci, realizowane są wdrożenia w modelu on-premise lub hybrydowym łącząc chmurę komercyjną z częścią chmury prywatnej.
Oferta jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Warto podkreślić, że klienci zagraniczni odpowiadają za ponad 60% przychodów. Pochodzą one głównie od klientów z krajów niemieckojęzycznych. Spółka zamierza rozszerzać dostępność swoich usług na rynku DACH, czyli w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
„Na obecnym etapie rozwoju spółki skupiamy się na utrzymaniu dobrego tempa wzrostu. Reinwestujemy nasze przychody w rozwój i promocję marki na rynkach zachodnich. Warto podkreślić, że SIGNIUS jako jedna z nielicznych spółek tego typu mimo wczesnego stadium rozwoju już notuje pozytywne wyniki. Mając na uwadze też, że nasi inwestorzy chcieliby w związku z tym pozytywnym obrotem sytuacji spieniężyć swoje udziały, pracujemy nad debiutem spółki na rynku NewConnect, który planowany jest na końcówkę bieżącego roku” – podkreśla Bartosz Witkowski.
Jeszcze w tym roku spółce udało się pozyskać 0,4 mln zł. Środki zostały przeznaczone na rozszerzenie kampanii marketingowych i sprzedaży na rynku DACH. Przed debiutem na rynku NewConnect nie jest już planowana emisja akcji.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)