Według danych DriveX uszkodzenia szyb stanowią 40% wszystkich roszczeń z tytułu ubezpieczenia pojazdu. Estońska firma postanowiła zdominować tę niszę. Oferuje firmom ubezpieczeniowym i warsztatom naprawczym narzędzie AI, które pomaga zoptymalizować proces oceny uszkodzenia i jego finalnej naprawy. Sztuczna inteligencja na podstawie zdjęcia przedniej szyby, które wykona użytkownik, dokonuje szybkiej i precyzyjnej oceny jej uszkodzenia. Następne decyduje o koniecznych krokach i pomaga zorganizować cały proces.
Efektem działania narzędzia startupu jest wzrost liczby napraw i redukcja niepotrzebnych wymian szyb przednich. To przekłada się również na korzyści ekologiczne. Naprawa drobnych pęknięć generuje 1000 razy mniej odpadów w porównaniu z całkowitą wymianą szyby.
DriveX z nowym finansowaniem
Startup poinformował o zakończeniu rundy inwestycyjnej. Pozyskano podczas niej kwotę 1,2 mln euro. Finansowanie poprowadzone było przez Carglass® Estonia. Wzięli w nim udział również litewscy i słoweńscy aniołowie biznesu oraz dotychczasowi inwestorzy startupu. W skład wsparcia wchodzi również grant rozwojowy z estońskiego programu badań stosowanych.
„DriveX pomaga nam obniżyć koszty pracy i poprawić doświadczenia klientów dzięki inteligentnemu rozwiązaniu zdalnemu. Nasze rezerwacje są dokładniejsze, a zarządzanie częściami zamiennymi jest płynniejsze – na przykład nie musimy zamawiać nowej szyby przedniej, jeśli uszkodzenie jest możliwe do naprawy. Ponadto rozwiązanie DriveX poprawia przejrzystość naszych procesów i wzmacnia zaufanie wśród kluczowych klientów” – skomentował Sven Freiberg, CEO Carglass® Estonia.
Oprogramowanie startupu jest obecnie używane przez 20 firm ubezpieczeniowych na 12 rynkach. Celem zespołu jest dotarcie do setek firm ubezpieczeniowych w 40 krajach. Chce także zwiększyć wydajność narzędzia tak, by utrzymać swoją przewagę konkurencyjną.
Źródło grafiki: DriveX
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)